تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین یا تبلیغات اینترنتی، فرآیند آگاهی و تبلیغ برند، محصولات یا خدمات از طریق اینترنت است.
این شیوه از تبلیغات یکی از مؤثرترین شیوهها برای معرفی کسبوکارها و ایجاد بستری مناسب در بازاریابی دیجیتال میباشد.
در دنیای کنونی اکثر راهها به اینترنت و شبکههای اجتماعی ختم میشود و تبلیغات کاغذی و چاپ آگهی در روزنامهها روزبهروز کمرنگتر میشود. درواقع در آیندهای نهچندان دور تبلیغات سنتی بهکلی از دنیای تبلیغات حذف خواهد شد.
انواع تبلیغات آنلاین :
- تبلیغات در گوگل
- کاتالوگ و بروشور آنلاین
- تبلیغات نمایشی و بنری
- تبلیغات کلیکی
- ویدئو مارکتینگ
- پادکست
- تبلیغات همسان
تبلیغات آنلاین چیست؟
آیا تاکنون روی یک تصویر در اینستاگرام دو بار ضربه زدهاید؟ یا به یک ویدئو در فیسبوک یا یوتیوب، واکنش نشان دادهاید؟ و یا روی یک لینک درنتیجه جستجو گوگل کلیک کردهاید؟ این موارد درواقع تبلیغات آنلاین هستند.
تبلیغات سنتی که از طریق تبلیغات محیطی، تلویزیونی و روزنامهها انجام میشود بهصورت یکطرفه و بسیار هزینهبر است و بروز رسانی آن امکانپذیر نمیباشد، این در حالی است که تبلیغات اینترنتی ازنظر رسانهای، غنی، پویا و تعاملی میباشد.
تبلیغات اینترنتی از روشهای متفاوتی شکلهای قدیمی تبلیغات را ارتقا میدهد،این آگهیها میتوانند در دسترس بسیاری از خریداران بالقوه در سراسر جهان باشند.
رایجترین تبلیغات اینترنتی، تبلیغات در گوگل، کاتالوگها و بروشورهای آنلاین، تبلیغات کلیکی، تبلیغات نمایشی و بنری، ویدئو مارکتینگ و پادکستها میباشند.
تبلیغات آنلاین کداماند؟
تبلیغات در گوگل
گوگل ادوردز، سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است که در آن تبلیغکنندگان از طریق سایتها و ابزارهای مختلف گوگل، تبلیغات خود را برای مشتریان به نمایش میگذارند.
یکی از رایجترین نوع تبلیغات آنلاین، تبلیغات در موتورهای جستجو گوگل است. وقتی در گوگل کلمه کلیدی را جستجو میکنید، گوگل از بین پیشنهادهای مختلف تبلیغ دهندگان بر اساس ضوابطی خاص برخی از تبلیغات را در نتایج جستجو با تگ (Ad) در بالای صفحه نتایج جستجو به کاربران نشان میدهد که به این نوع تبلیغات آنلاین، تبلیغات در موتور جستجو یا تبلیغات در گوگل میگویند.
کاتالوگها و بروشورهای آنلاین
کاتالوگ و بروشورهای الکترونیکی از جمله ابزارهای تبلیغاتی نوین میباشد که با ظهور و توسعه تجارت الکترونیک و دیجیتال مارکتینگ در بین کسبوکارها توسعه یافت.
هدف کسبوکارها در استفاده از کاتالوگ و بروشورهای آنلاین، تبلیغ و ترویج محصولات و خدمات است. در برخی مواقع ارائه کاتالوگ سفارشی برای فردبهفرد مشتریان به نفع کسبوکارها میباشد.
کاتالوگ الکترونیک یکی از روشهای مالتی مدیا است که برای تدوین آن میتوان از مجموعه ابزارهای تصویر، متن، صدا و… استفاده نمود.
کاتالوگ الکترونیکی
کاتالوگ الکترونیکی دارای امکاناتی است که در تبلیغات آنلاین سبب جذابیت و ایجاد انگیزه برای مخاطب میشود:
● صفحهبندی الکترونیکی
● امکان نشر کاتالوگ بر روی سایت شرکت مربوطه
● امکان جستوجو عنوان و مطلبی خاص در کاتالوگ
● بزرگنمایی تصاویر
● استفاده از تصاویر متحرک، فیلم، عکس و صدا برای تبلیغات بهتر محصولات
تبلیغات نمایشی و بنری
تبلیغات نمایشی و بنری، تبلیغاتی در قالب گرافیکی و فرمتهای مختلف مانند متن، تصاویر، ویدئو و … که در صفحات وب مشاهده میشود و در صورت کلیک بر روی آنها، مرورگر اینترنت شمارا به وبسایت تبلیغکننده منتقل خواهد کرد. این تبلیغات در حاشیه و یا بنر اول سایتها قابلرؤیت است.
تبلیغات کلیکی
یکی از تبلیغات محبوب در فضای آنلاین، تبلیغات کلیکی است. تبلیغات کلیکی (Pay Per Click) به تبلیغاتی اشاره دارد که در آنها تبلیغ دهندگان تنها به ازای کلیک انجامشده بر روی تبلیغات خود در وبسایتهای ناشر، هزینه پرداخت میکنند
. در این روش تبلیغ دهندگان برای نمایشهایی که منجر به کلیک نمیشوند هیچ هزینهای پرداخت نمیکنند. نحوه عملکرد این نوع تبلیغات بسیار هوشمندانه است، درواقع تبلیغات کلیکی امروزی بر مبنای تبلیغات کلمات کلیدی پایهگذاری شدهاند به همین دلیل این تبلیغات هوشمندانه خوانده میشوند. در این نوع تبلیغات، گوگل بهصورت هوشمندانه تبلیغ متناسب با کلمه کلیدی جستجو شده را در سایت شما نمایش میدهد.
ویدئو مارکتینگ
یا بازاریابی ویدئویی به مفهوم ساخت ویدئو باهدف معرفی و تبلیغات از محصول و خدمات و انتشار آن در رسانههای دیجیتال بهمنظور جذب و افزایش مخاطب هدف است
. بهوسیله ویدئو مارکتینگ، میتوانید وبسایت، برند شخصی، محصولات و خدمات و… را معرفی کنید.
ویدئو ساختهشده خود را میتوانم در چه مکانهایی اکران کنم؟
• وبسایتهای اشتراکگذاری ویدئو فارسی و انگلیسی همانند (آپارات، یوتیوب و…)
• نمایش ویدئو به مشتریان در جلسات و همایشها
• نمایش ویدئو در نمایشگاهها و رویدادها
• انتشار ویدئو در شبکههای اجتماعی همچون (اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، گوگل پلاس، لینکدین و…)
• تبلیغات با ویدئو مدنظر در سایتهای ویدئو مارکتینگ
• تبلیغات با ویدئو مدنظر در برنامههای اینترنتی
• تبلیغات با ویدئو مدنظر در تلویزیون
پادکست
پادکست، فایل صوتی است که بر بستر اینترنت از طریق وبسایت و شبکههای اجتماعی و یا اپلیکشن منتشر میشوند. پادکست با رادیو فرقی ندارد، تفاوت آنها در این است که در پادکست، زمان پخش، سرعت پخش و نوع برنامه با انتخاب مخاطب صورت میگیرد.
تبلیغات همسان
احتمالاً با مفهوم استتار کردن آشنا هستید بهطورکلی استتار کردن یعنی همرنگ و همسان با محیط پیرامون شدن است.
بنر همسان، حاوی عکس و یک مطلب مرتبط با محتوای سایت میزبان است که در ادامه مطالب سایت و قالب طراحی آن سایت نمایش داده میشود، این هماهنگی باعث میشود تا کاربران به بنر تبلیغاتی اعتماد بیشتری کنند و به دلیل مرتبط یافتن بنر تبلیغاتی با مطالب سایت، برای دیدن تبلیغ تمایل بیشتری از خود نشان میدهند. اگر به دنبال تبلیغاتی هستید که بیشتر با محتوای سایت هماهنگ و کمتر تبلیغاتی به نظر برسند تبلیغات همسان مورد مناسبی است.
تیم متخصص عصرمجازی با در اختیار داشتن تخصص و ابزارها برای تبلیغات آنلاین، آماده ارائه مشاوره رایگان در این زمینه و نیازسنجی کسبوکار شما میباشد.