تبلیغات آنلاین

مجموعه عصرمجازی با در اختیار داشتن تخصص، ابزارها و فضای مناسب بر اساس اهداف تعیین‌شده بازاریابی و تبلیغات، بستر معرفی محصولات و خدمات را به شکلی گسترده فراهم می‌کند. اگر فکر می‌کنید زمان آن رسیده که در دنیای دیجیتال بیشتر دیده شوید، یا قدم بزرگی برای موفقیت کسب‌وکار خود بردارید، نیاز خود را با ما در میان بگذارید، ما با اشتیاق کامل آماده ارائه راه‌حل‌های خلاقانه و کارساز برای مشکلات و نیاز شما هستیم.

تبلیغات آنلاینانواع تبلیغات آنلاین درعصرمجازی:

  • تبلیغات در گوگل
  • کاتالوگ و بروشور آنلاین
  • تبلیغات نمایشی و بنری
  • تبلیغات کلیکی
  • ویدئو مارکتینگ
  • پادکست
  • تبلیغات همسان

تبلیغات آنلاین چیست؟ و انواع تبلیغات آنلاین کدم‌اند؟

آیا تاکنون روی یک تصویر در اینستاگرام دو بار ضربه زده‌اید، به یک ویدئو در فیس‌بوک یا یوتیوب واکنش نشان داده‌اید و یا روی یک لینک درنتیجه جستجو گوگل کلیک کرده‌اید، این‌ها درواقع تبلیغات آنلاین هستند.

تبلیغات سنتی که از طریق تبلیغات محیطی، تلویزیونی و روزنامه‌ها انجام می‌شود به‌صورت یک‌طرفه و بسیار هزینه‌بر است و بروز رسانی آن امکان‌پذیر نمی‌باشد، این در حالی است که تبلیغات اینترنتی ازنظر رسانه‌ای، غنی و پویا و تعاملی می‌باشد. در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد آن خواهیم بود که تبلیغات سنتی به‌کلی از دنیای تبلیغات حذف خواهد شد. تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات آنلاین، فرآیند آگاهی و تبلیغ برند، محصولات یا خدمات از طریق اینترنت است. تبلیغات آنلاین یکی از مؤثرترین روش‌ها برای کسب‌وکارها در هراندازه برای دسترسی آسان به آن‌ها، یافتن مشتریان جدید و متنوع سازی جریان درآمد آنان است. تبلیغات اینترنتی از روش‌های متفاوتی شکل‌های قدیمی تبلیغات را ارتقا می‌دهد،‌این آگهی‌ها می‌توانند در دسترس بسیاری از خریداران بالقوه در سراسر جهان باشند. از مزایای دیگر این نوع تبلیغات آن است که می‌توانند تعاملی باشند و گروه‌های ذینفع خاص و یا مخاطبین هدفمند را مورد هدف قرار دهند. در آخر آنکه، انتقال آگهی به اینترنت، جایی که تعداد مراجعه‌کنندگان به‌سرعت در حال رشد است، معقول به نظر می‌رسد.

رایج‌ترین تبلیغات اینترنتی، تبلیغات در گوگل، کاتالوگها و بروشورهای آنلاین، تبلیغات کلیکی، تبلیغات نمایشی و بنری، ویدئو مارکتینگ و پادکست‌ها می‌باشند.

تبلیغات آنلاین

تبلیغات در گوگل

گوگل ادز یا گوگل ادوردز، سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است که در آن تبلیغ‌کنندگان از طریق سایت‌ها و ابزارهای مختلف گوگل، تبلیغات خود را به رؤیت مشتریان می‌رسانند. یکی از رایج‌ترین نوع تبلیغات آنلاین، تبلیغات در موتورهای جستجو گوگل است. وقتی در گوگل کلمه کلیدی را جستجو می‌کنید، گوگل از بین پیشنهادهای مختلف تبلیغ دهندگان بر اساس ضوابطی خاص برخی از تبلیغات را در نتایج جستجو با تگ (Ad) در بالای صفحه نتایج جستجو به کاربران نشان می‌دهد که به این نوع تبلیغات آنلاین، تبلیغات در موتور جستجو یا تبلیغات در گوگل می‌گویند.

کاتالوگ‌ها و بروشورهای آنلاین

کاتالوگ و بروشورهای الکترونیکی از جمله ابزارهای تبلیغاتی نوین می‌باشد که با ظهور و توسعه تجارت الکترونیک و دیجیتال مارکتینگ در بین کسب‌وکارها توسعه یافت. هدف کسب‌وکارها در استفاده از کاتالوگ و بروشورهای آنلاین، تبلیغ و ترویج محصولات و خدمات است. برخی اوقات ارائه کاتالوگ سفارشی برای فردبه‌فرد مشتریان به نفع کسب‌وکارها می‌باشد. کاتالوگ الکترونیک یکی از روش‌های مالتی مدیا است که برای تدوین آن می‌توان از مجموعه ابزارهای تصویر، متن، صدا و… استفاده نمود.

کاتالوگ الکترونیکی، دارای امکانات زیر می‌باشد که سبب جذابیت و ایجاد انگیزه برای مخاطب می‌شود:
۱-    صفحه‌بندی الکترونیکی: امکان جابه‌جایی صفحات و ورق زدن آن‌ها به‌صورت الکترونیکی وجود دارد.
۲-  امکان نشر کاتالوگ بر روی سایت شرکت مربوطه
۳-   امکان جست‌وجو عنوان و مطلبی خاص در کاتالوگ
۴-   بزرگ‌نمایی تصاویر

۵-  استفاده از تصاویر متحرک، فیلم، عکس و صدا برای تبلیغات بهتر محصولات

تبلیغات نمایشی و بنری

تبلیغات نمایشی و بنری، تبلیغاتی در قالب گرافیکی و فرمت‌های مختلف مانند متن، تصاویر، ویدئو و … که در صفحات وب مشاهده می‌شود و در صورت کلیک بر روی آن‌ها، مرورگر اینترنت شمارا به وب‌سایت تبلیغ‌کننده منتقل خواهد کرد. این تبلیغات در حاشیه و یا بنر اول سایت‌ها قابل‌رؤیت است.

تبلیغات کلیکی

یکی از تبلیغات محبوب در فضای آنلاین، تبلیغات کلیکی است. تبلیغات کلیکی (Pay Per Click) به تبلیغاتی اشاره دارد که در آن‌ها تبلیغ‌دهندگان تنها به ازای کلیک انجام‌شده بر روی تبلیغات خود در وب سایت‌های ناشر، هزینه پرداخت می‌کنند. در این روش تبلیغ‌دهندگان برای نمایش‌هایی که منجر به کلیک نمی‌شوند هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. نحوه عملکرد این نوع تبلیغات بسیار هوشمندانه است، درواقع تبلیغات کلیکی امروزی بر مبنای تبلیغات کلمات کلیدی پایه‌گذاری شده‌اند به همین دلیل این تبلیغات هوشمندانه خوانده می‌شوند. در این نوع تبلیغات، گوگل به‌صورت هوشمندانه تبلیغ متناسب با کلمه کلیدی جستجو شده را در سایت شما نمایش می‌دهد.

ویدئو مارکتینگ

ویدئومارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی به مفهوم ساخت ویدئو باهدف معرفی و تبلیغات از محصول و خدمات و انتشار آن در رسانه‌های دیجیتال و بر بستر وب به‌منظور جذب و افزایش مخاطب هدف است. به‌وسیله ویدئومارکتینگ، می‌توانید وب‌سایت، برند شخصی، محصولات و خدمات و… را معرفی کنید.

ویدئو ساخته‌شده خود را می‌توانم در چه مکان‌هایی اکران کنم؟

  • وب‌سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدئو فارسی و انگلیسی همانند (آپارات، یوتیوب و…)
  • نمایش ویدئو به مشتریان در جلسات و همایش‌ها
  • نمایش ویدئو در نمایشگاه‌ها و رویدادها
  • انتشار ویدئو در شبکه‌های اجتماعی همچون (اینستاگرام، تلگرام، فیس‌بوک، گوگل پلاس، لینکدین و…)
  • تبلیغات با ویدئو مدنظر در سایت‌های ویدئو مارکتینگ
  • تبلیغات با ویدئو مدنظر در برنامه‌های اینترنتی
  • تبلیغات با ویدئو مدنظر در تلویزیون

پادکست

پادکست، فایل صوتی است که بر بستر اینترنت از طریق وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی و یا اپلیکشن منتشر می‌شوند. پادکست با رادیو فرقی ندارد، تفاوت آن‌ها در این است که در پادکست، زمان پخش، سرعت پخش و نوع برنامه‌ای که می‌خواهید گوش کنید دست مخاطب است و همیشه در اینترنت موجود هستند.

تبلیغات همسان

احتمالاً با مفهوم استتار کردن آشنا هستید به‌طورکلی استتار کردن یعنی همرنگ و همسان با محیط پیرامون شدن است. تبلیغات همسان یا Native Ads به معنای هماهنگی و همسان شدن تبلیغات با محیط اطراف آن است و راهکار مناسبی برای نادیده گرفته شدن هوشمند تبلیغات توسط کاربران است. بنر همسان، حاوی عکس و یک مطلب مرتبط با محتوای سایت میزبان است که در ادامه مطالب سایت و قالب طراحی آن سایت نمایش داده می‌شود، این هماهنگی باعث می‌شود تا کاربران به بنر تبلیغاتی اعتماد بیشتری کنند و به دلیل مرتبط یافتن بنر تبلیغاتی با مطالب سایت، برای دیدن تبلیغ تمایل بیشتری از خود نشان می‌دهند. اگر به دنبال تبلیغاتی هستید که بیشتر با محتوای سایت هماهنگ هستند و کمتر تبلیغاتی به نظر می‌رسند تبلیغات همسان پیشنهاد می‌شود.

تیم متخصص عصرمجازی آماده ارائه مشاوره رایگان در این زمینه و نیازسنجی کسب‌وکار شما برای دانستن اینکه آیا مجموعه شما برای رشد و توسعه و دستیابی به مشتریان بالقوه به خدمات و یا محصولات شما به این گروه از خدمات، می‌باشد.

فهرست