مدیریت شبکه‌های اجتماعی در عصرمجازی  

ما در دپارتمان شبکه‌های اجتماعی عصرمجازی، با افتخار می‌توانیم تمام نیازهای کسب‌وکار شما را به بهترین شکل برطرف نماییم. افزایش فروش خدمات و محصولاتی و معرفی برند شما در شبکه‌های اجتماعی، وظیفه تخصصی ماست.

خدمات ما در این دپارتمان:

  • تدوین استراتژی شبکه‌های اجتماعی در راستای برند
  • بررسی، تحلیل و نظارت شبکه‌های اجتماعی (بررسی تمام روندهای کاری، میزان پیشرفت، واکنش مخاطبان و…)
  • خدمات منظم و هدفمند به مخاطبان
  • مدیریت اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و ….
  • حضور در آپارات و یوتیوب

  مدیریت شبکه‌های اجتماعی

در دنیای رقابتی امروز، هر کسب‌وکاری نیاز دارد که در اینترنت حضور داشته باشد و به‌صورت فعال در اینترنت بازاریابی کند. اینترنت جایگاه مناسبی برای فراهم آوردن اطلاعات برای مشتریان است و اگر فراتر از آن بیندیشید جایگاهی مناسب برای بندسازی، معرفی محصول و ارائه خدمات به مشتریان و دریافت سفارش است. تنها باید بدانید که اینترنت می‌تواند چه‌کاری برای شما انجام دهد.

اینترنت به شکل محصورکننده‌ای یک واسطه و رسانه است که باید لحن و قابلیت‌های آن را دانست، این در حالی‌ست که رویکردهای مستقیمی که در رسانه‌های دیگر کار می‌کنند، امکان دارد که در اینترنت عمل نکنند.

به‌طورکلی کسب‌وکارها نمی‌توانند محتوای بروشور و کاتالوگ و فوت‌وفن‌های فروش خود را بردارند و به‌سادگی در اینترنت بگذارند. نه‌تنها آنچه قرار است بیان شود بلکه نحوه بیان آن نیز باید با اینترنت سازگار شود و درباره‌اش اندیشیده شود.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی، مسیری کم‌هزینه برای رشد سریع یک برند در بازار و افزایش فروش محصولات و خدمات است. شبکه‌های اجتماعی دارای قابلیت‌های تعاملی سریعی هستند که هیچ رسانه‌ای از آن برخوردار نیست به‌گونه‌ای که می‌تواند یک برند را به قله ببرد اما درصورتی‌که به‌درستی اجرا نشود، چهره آن را برای همیشه مخدوش خواهد کرد.

با پیشرفت روزافزون دنیای اینترنت، استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط کاربران بیشتر از قبل شده است. در این راستا صاحبان کسب‌وکار در جهت ایجاد رابطه مؤثر با مشتریان و همچنین جذب مشتریان جدید و تبلیغات برند از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. بازاریابی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی، ترکیبی از هنر شناخت موج بازار و تسلط بر رسانه است. کسب‌وکارها با تسلط بر رسانه و تلفیق خلاقیت با تحلیل روندهای اجتماعی، می‌توانند پیام برند خود را به بهترین شکل به مخاطبان خود مخابره کنند.

امروزه شبکه‌های اجتماعی به محیط مناسبی برای تبلیغات دهان‌به‌دهان برای معرفی برندها و محصولات بین کاربران شده است و نقش مهمی در سئو سایت دارند به همین دلیل شرکت‌های بزرگ و برندهای جهانی در این شبکه‌ها فعالیت دارند.

مزایای شبکه‌های اجتماعی:

مشتریان از نام تجاری کسب‌وکار آگاه می‌شوند.

با ارائه اطلاعات درباره محصولات یا خدمات در شبکه‌های اجتماعی، دانش انتقال پیدا می‌کند.

شبکه‌های اجتماعی، دوست داشتن یا رجحان محصولات یا خدمات را افزایش می‌دهد.

با ترویج محصولات یا خدمات در شبکه‌های اجتماعی، تمایل به خرید را ترغیب می‌کند.

شبکه‌های اجتماعی به مدیریت و انجام معاملات کمک می‌کند همچنین باعث گردآوری اطلاعات می‌شود.

بازاریابی اینترنتی و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی شیوه‌ای نسبتاً ارزان برای تحقق آن چیزی‌ست که تبلیغات سنتی قصد ارائه آن را دارند و به درک و تأمین نیازهای مشتری و ایجاد یک رابطه درازمدت با مشتری کمک می‌کند.

چه چیزی یک شبکه اجتماعی را موفق می‌سازد؟

  • نامی که برای آن انتخاب می‌شود توصیف‌گر باشد. به خاطر سپاری آن آسان باشد و راحت یافت شود.
  • طراحی گرافیکی آن باید بازدیدکننده را درگیر سازد اما نباید اخلال‌گر باشد.
  • محتوا باید معقول، صادقانه و دقیق باشد و از انواع محتوا استفاده شود.
  • مطالب جدید، مرتبط و غنای محتوا با حوزه فعالیت باعث می‌شود مخاطبین ارتباط بیشتری برقرار کنند.

اما چه تعداد شبکه اجتماعی در دنیا وجود دارد؟

آمار دقیقی از این موضوع در دسترس نیست، چراکه شبکه‌های اجتماعی به زبان‌های مختلف وجود دارند، مثلاً می‌توان بیش از ۳۰ شبکه اجتماعی فارسی‌زبان فعال پیدا کرد.

  • فیس‌بوک (Facebook) 

فیس‌بوک (Facebook) بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در سطح جهان است. این شبکه اجتماعی محبوب در فوریه سال ۲۰۰۴ تأسیس و در طی ۱۲ سال موفق به جمع‌آوری بیش از ۱.۵۹ میلیارد کاربر فعال ماهانه شد. بنا بر آمارهای رسمی بیش از  یک‌میلیون کسب‌وکار کوچک و متوسط از این رسانه برای تبلیغات تجاری خود استفاده می‌کنند.

  • یوتیوب ( Youtube )

یوتیوب بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین رسانه‌ی تصویری و ویدئویی در بین شبکه‌های اجتماعی و دومین وبگاه پرطرفدار بعد از گوگل است که در ۱۴ فوریه سال ۲۰۰۵ با همکاری سه کارمند سابق پی پال تأسیس و بعدها در نوامبر ۲۰۰۶ به قیمت ۱.۶۵ میلیارد دلار توسط کمپانی گوگل خریداری شد. این سایت به کاربران اجازه بارگذاری، مشاهده و اشتراک‌گذاری انواع ویدئوها را می‌دهد. این وب‌سایت در حال حاضر بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بازدید ماهانه دارد.

  • توییتر (Twitter)

شاید این پرسش به ذهن شما هم رسیده باشد که ارسال پست با استفاده از کاراکترهای محدود در توییتر، روش مناسبی برای تبلیغات تجاری نیست اما توییتر به شما این امکان را می‌دهد تا پیام‌های متنی کوتاه (به نام توییت) که حاوی حروف محدودی (تا ۲۸۰ حرف) هستند را ارسال کنید تا اطلاعات خود را انتقال دهید. با شور و شوق فزاینده‌ای که نسبت به خرید آنلاین وجود دارد، توییتر نیز امکان تبلیغ کسب‌وکار و حتی خرید مستقیم از طریق توییتها را فراهم می‌آورد و کسب‌وکارهای مختلف از این رسانه پربیننده برای تعامل با مشتریان خود، پاسخ‌د‌هی به سؤالات آن‌ها و انتشار آخرین اخبار استفاده می‌کنند و هم‌زمان تبلیغات ویژه برای مخاطبین خاص خود استفاده می‌نمایند.

  • اینستاگرام (Instagram)

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویری و ویدئویی محبوب در سراسر جهان است. این پلت فرم در ۶ اکتبر سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد و بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و مالک اصلی آن فیس‌بوک است. تعداد بسیار زیادی از کاربران از این شبکه برای پست کردن تصاویر سفر خود، دنیای مد، غذاهای مختلف و موردعلاقه خود، هنر و سایر موضوعات مشابه استفاده می‌کنند. یکی از دلایل محبوبیت اینستاگرام به‌واسطه‌ی فیلترهای منحصربه‌فردی است که امکانات ویرایش عکس و ویدیو را ایجاد می‌کنند. امکانات ویژه اینستاگرام آن را به نرم‌افزار پرطرفدار برای کسب‌وکارها و مخاطبان کرده است. هم‌اکنون اینستاگرام حدود ۸۰۰ میلیون بازدید ماهانه دارد.

  • پینترست (Pinterest)

پینترست یک شبکه اجتماعی نسبتاً نوظهوری است مدت کوتاهی توانست به موفقیت خیره‌کننده‌ای دست‌یافته و توانسته با سبک و سیاق جدیدی که دارد، کاربران زیادی را به خود جذب کند. پینترست مبتنی برعکس است که بسیار مورد توجه قرارگرفته و به یکی از قطب‌های انتشار عکس در دنیا تبدیل‌شده است. کاربران در پینترست می‌توانند به تعداد نامحدود برای خود آلبوم تصاویر ایجاد کنند و آن‌ها را بین دیگران به اشتراک بگذارند؛ حتی می‌توانند تصاویر سایت‌های دیگر را روی آن سنجاق یا پین کنند. متأسفانه این سایت در ایران فیلتر می‌باشد و برای دسترسی به آن نیاز به فیلترشکن است.

  • لینکدین (Linkedin)

لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است که در سال ۲۰۰۲ توسط جف وینر ایجاد شد. این شبکه اساساً برای بهبود کسب‌وکارهای مختلف و آشنا کردن دیگران با آن‌ها طراحی‌شده است. بااین‌حال، استفاده از لینکدین تنها به این موضوع محدود نمی‌شود و کاربران این شبکه اجتماعی می‌توانند از طریق آن، با افراد دیگری که در حوزه کاری‌شان فعالیت می‌کنند، آشنا شوند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.  متخصصان در سراسر دنیا از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.

برای این‌که بتوانید در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید و در تمامی آن‌ها باقدرت تولید محتوا و بازاریابی کنید، نیازمند یک تیم حرفه‌ای و باتجربه هستید. متخصصین عصر مجازی درزمینه‌ی مدیریت شبکه‌های اجتماعی شما را به یک برند معتبر در شبکه‌های اجتماعی تبدیل خواهند کرد، جهت کسب مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

فهرست