ارتباط با ما:

LinkedIn
Instagram

آمار بازدیدکنندگان

  • 7
  • 57
  • 265,079
  • دی ۲۷, ۱۳۹۹

بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی سایت

بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی سایت

بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی سایت از تکنیک‌های مدرن بازاریابی در فضای اینترنت است. از کارهای مهم جهت بهینه سازی سایت، تولید محتوای مناسب و جدید برای آن است. محتوای مناسب در بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی سایت سبب افزایش  بازدید یک سایت می‌شود و اعتبار سایت را نزد موتورهای جستجو افزایش داده و می‌تواند لینک‌های طبیعی برای سایت ایجاد کند.به طور کلی “بازاریابی محتوا” یک تکنیک بازاریابی است که از طریق تولید و انتشار محتوای ارزشمند و مرتبط ، مخاطب کاملا مشخصی را جذب می‌کند با این هدف که در نهایت مخاطب حذب شده عمل مشخص سود آوری را انجام دهد.بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی سایت

قدم اول در بازاریابی محتوا تولید محتوای با کیفیت است. به گونه‌ای که از طریق این محتوا بتوانیم ارزش‌های مجموعه‌ی خود را به مخاطبان خود معرفی کنیم. این ارزش ها می‌تواند خدمات، محصولات و یا هرآنچه که ارتباط بین کاربر مجموعه‌ی ما و کاربر را محکم‌تر می‌کند و در نهایت کاربر را به مشتری تبدیل کنند.

در واقع مسئله‌ی اصلی در بازاریابی محتوا این است که بتوان در مورد سوال و مشکلی که مخاطب در ذهن دارد محتوای ارزشمند و مرتبط تولید کنید. سعی کنید به علاقه‌مندان و مشتریانتان کمک کنید مسئله‌ای که با آن روبرو هستند را حل کنند. در واقع بازاریابی محتوا باعث می‌شود حتی کسانی که علاقه‌ای به آگاهی از تبلیغات ندارند به راحتی جذب شود و با ارائه اطلاعات مفید به آن‌ها محصول مورد نیازشان را از شما خریداری کنند.

در بازاریابی محتوا، این نکته را باید مدنظر داشت که محتوا نباید تنها نباید به معرفی محصول مرتبط، محدود باشد بلکه باید به گونه‌ای که برای کاربر ارزشمند باشد. امروزه تمامی شرکت‌های بزرگ به این روش روی آورده‌اند. برای مثال دیجی‌کالا یک نمونه شاخص در این زمینه است. دیجی‌کالا بواسطه بازاریابی محتوا توانست بیشترین سهم از بازار کالاهای دیجیتال که غول‌های بسیار قدرتمندی داشت را در اختیار بگیرد!

بازاریابی-محتوا،-سئو-و-بهینه-سازی

روش کار این مجموعه به این صورت است که از طریق مقایسه و نقد محصولات خواسته‌ی کاربران را پاسخ می‌دهد و اعتماد هزاران کاربر را جلب می‌کند و این شیوه سبب شد که مشتریان به این برند اعتماد کنند. دیجی‌کالا به کاربر کمک می‌کند تا مناسب‌ترین وسیله را انتخاب کند و تمام ضعف ها و قوت‌ها‌ی محصول را به کاربران ارائه می‌کند. از آنجا که کاربران نیازخود را می‌دانند از تصمیم به خرید خود اطمینان پیدا می‌کنند و مسلما آن محصول را خریداری می‌کند.

مزیت‌های بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا دارای مزایای زیادی نسبت به روش‌های بازاریابی سنتی است اما سه ویژگی شاخص‌تر در این نوع بازاریابی وجود دارد که باعث علاقه‌مندی کسب و کار‌های پیشرو به این نوع بازاریابی شده است.

  •  افزایش چشمگیر فروش
  •  کاهش هزینه‌های تبلیغاتی
  •  ایجاد وفاداری بیشتر در مشتریان

به زبان ساده بازاریابی محتوا یعنی اینکه مشتری خود را بشناسید و بدانید خواسته او از شما چیست و چرا باید محصول شما را خریداری کند، در مرحله بعد سعی کنید در مورد مسئله مشتری و روشهایی که می‌توانید به او کمک کنید، محتوا تولید کنید و در نهایت محصولتان را به عنوان راه حل مسئله به افراد علاقه‌مند بفروشید. اینکه چگونه باید محتوا تولید کرد تا حد زیادی وابسته به نوع محصول شماست اما شما می‌توانید از رسانه‌های مختلف برای تولید و انتشار انواع محتوای متنی ، صوتی و تصویری استفاده کنید و از راه‌های متعددی این محتوا را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهید.

بازاریابی-محتوا،-سئو-و-بهینه-سازی

 

بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی سایت

“بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی سایت” عبارات متفاوت یا یک ترکیب جادویی است. و این‌ها مولفه‌های ایده آل برای موفقیت در فضای رقابتی اینترنت محسوب می‌شوند. سئو بدون محتوا و محتوا بدون سئو بی معنی است. تولید محتوا نقش مهمی در موفقیت شما در زمینه سئو خواهد داشت ولی تدوین استراتژی صحیح برای بازاریابی محتوا می‌تواند علاوه بر جذب کاربر بر فروش شما نیز اثر گذار باشد. محتوای ارزشمندی که استانداردهای سئو را رعایت نکرده باشد یا هیچ سایتی به آن لینک نداده باشدچندان راهگشا نخواهد بود.

سایتی را تصور کنید که جایگاهی مناسب در نتایج گوگل داشته باشد ولی محتوای آن برای کاربران جذاب نباشد. آیا این موضوع امکان‌پذیر است؟ باورهای قدیمی میگوید سئو مجموعه‌ای از تکنیک‌ها برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل است و محتوا تنها برای جلب رضایت کاربر تولید می‌شود. در حالیکه هر دوی آن‌ها به صورت همزمان مورد اهمیت هستند.

اکنون به برسی این موضوع می‌پردازیم “بازاریابی محتوا چگونه انجام می‌شود و چه تکنیک‌هایی برای آن” وجود دارد؟

. بازاریابی محتوا بوسیله وبلاگ نویسی

محبوب‌ترین روش بازاریابی محتوا در چند سال اخیر وبلاگ نویسی بوده است. فروشگاه های اینترنتی، شرکت های صنعتی و ارایه دهندگان خدمات از این فرصت به خوبی بهره برده‌اند تا گامی موثر در راه بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی سایت بردارند. همچنین وبلاگ نویسی برای برخی به راهی مستقیم برای کسب درآمد تبدیل شده است. یک وبلاگ قدرتمند می‌تواند شما را به لیدر بازار تبدیل کند. سه نکته کلیدی در بازاریابی محتوا بوسیله وبلاگ نویسی وجود دارد:

  1. تعداد کلمات و مقالات هدف نیست. مهم تمرکز بر موضوعی مشخص و چگالی بالا در یک موضوع است.
  2. متفاوت باشید، بهتر است بگوییم خودتان باشید!
  3. استراتژی مشخصی در انتخاب موضوع و تولید محتوا داشته باشید.

بازاریابی-محتوا،-سئو-و-بهینه-سازی

. معرفی و بررسی تخصصی محصولات

به طور معمول صفحات مربوط به محصولات به عنوان لندینگ تبلیغات بنری و کلیکی استفاده می‌شوند در حالیکه همزمان می‌توانند هدف مناسبی برای استراتژی سئو شما باشند. هرچقدر محتوای تولید شده معرفی بهتری از مزایا و معایب آن محصول به کاربر ارایه دهد شانس شما برای جلب اعتماد مشتریان افزایش خواهد یافت. در یک فروشگاه اینترنتی جلب اعتماد به معنی افزایش فروش است و بازاریابی محتوا ارزان‌ترین راه برای رسیدن به این هدف خواهد بود.‌ عموما فروشگاه های اینترنتی از این تکنیک استفاده می‌کنند.

. معرفی، نقد و گزارش از خدمات و برندها

نقد و گزارش نویسی تکنیک جدیدی نیست ولی بسیار کارآمد است. شما می‌توانید در مورد هر چیزی گزارش بنویسید. فیلم، رستوران، خودرو، همایش، موزیک و حتی استارت آپ ها. به سرعت مخاطب جذب می‌کنید و درآمد خوبی از مقالات سفارشی یا رپورتاژ آگهی خواهید داشت. این تکنیک حتی در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام نیز بسیار رایج است.

بازاریابی-محتوا،-سئو-و-بهینه-سازی

.بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی سایت“چطور” یا “چگونه”

اینها سوالاتی رایج در ذهن مخاطبین هستند که می‌توانند هر عبارتی را به دنبال داشته باشند. ممکن است در مورد سلامتی، نظافت، غذا و یا حتی قبولی در کنکور بنویسید. کافیست هر سوالی که در ذهن کاربر نقش می‌بندد پاسخی در سایت شما داشته باشد. سایت‌هایی که در حال حاضر بر روی این عبارات سرمایه‌گذاری می‌کنند، استراتژی بازاریابی خود را براساس تولید محتوای زیاد و بازدید کم از هر عبارت هدف برنامه ریزی می‌کنند. ممکن است عباراتی که جستجو می‌شوند کم باشند ولی گستردگی بسیار بالایی دارند.

تکنیک‌هایی که گفته شد، تکنیک‌های اصلی محسوب می‌شود و برای جذابیت بیشتر می‌توان از تکنیک‌های دیگری به همراه آنها نیز استفاده کرد که مواردی از آنها شامل:

بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی سایت

تهیه اینفوگرافیک

اینفوگرافیک یکی از سریعترین راههای انتقال اطلاعات است. متاسفانه در ایران به آن توجه زیادی نشده است. استفاده از اینفوگرافیک برای کاربران بسیار آسان است و شانس دست به دست شدن آن میان کاربران خیلی بالاست. معمولا این تکنیک به تنهایی استفاده نمی‌شود ولی می‌تواند مکمل مناسبی برای هریک از روش های دیگر باشد.

بازاریابی-محتوا،-سئو-و-بهینه-سازی

بهترین‌ها، محبوب‌ترین ها، جدیدترین‌ها

یکی از جذاب‌ترین روش‌های بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی سایت جمع آوری لیستی از بهترین هاست. جدیدترین آهنگ‌ها، محبوب‌ترین محصولات، سریع‌ترین خودروها یا  هر چیزی شبیه به آن می‌تواند یک صفحه یا مقاله جانبی در زمینه کاری شما باشد. این صفحات معمولا با تعداد جستجوی بالا می‌توانند کاربران زیادی را به سایت شما سرازیر کنند. یکی از نمونه‌های جالب سایت زومیت و “بخش راهنمای خرید” در آن باشد.

بازاریابی محتوا با استفاده از ویدئو و پادکست

زمانیکه به سمت تولید ویديو و پادکست بروید رقابت با شما بسیار سخت خواهد شد. این تکنیک بازاریابی محتوا هزینه و زمان زیادی از شما صرف می‌کند ولی مطمئن باشید ارزش وقت گذاشتن را دارد.

بازاریابی محتوا چقدر هزینه دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

هشت + 11 =

فهرست
WhatsApp
ارسال
مجموعه آی تی عصرمجازی آخرین اخبار و اطلاعات عصرمجازی را به صورت سریع دریافت نمایید
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها