ارتباط با ما:

LinkedIn
Instagram

آمار بازدیدکنندگان

  • 1
  • 27
  • 265,193
  • دی ۲۷, ۱۳۹۹

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر بازاریابی دیجیتال

از جمعیت ۷٫۴ میلیاردی کره زمین ۳٫۷ میلیارد از فضای مجازی و اینترنت استفاده می‌کنند. از این جمعیت بزرگ ۲٫۸ میلیارد نفر کاربرهای فعال شبکه‌های اجتماعی هستند. تا بیست سال پیش، استفاده از اینترنت تنها محدود به کارهای ابتدایی می‌شد، این در حالی است که امروزه مردم برای خرید وعده غذایی خود از اینترنت استفاده می‌کنند، برای پیدا کردن کوتاه‌ترین مسیر به خانه جدید دوستشان از اینترنت بهره می‌برند و حتی در اوقات بیکاری نیز در اینترنت سرگرم‌اند! در این مقاله قصد داریم به تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر بازاریابی دیجیتال بپردازیم و شما را مزایای این نوع بازاریابی مطلع سازیم.

می‌توان گفت عده زیادی از افراد در جهان هرروز به‌جای چک کردن حساب کاربری، مطالعه روزنامه، نگاه کردن به ساعت و خواندن کتاب به‌طور دائم در حال چک کردن و مرور کردن شبکه‌های اجتماعی هستند. افرادی که طرفدار چنین فضایی هستند بنا به محبوبیت و مقبولیت برنامه‌ها و سلایق و ویژگی‌های مدنظر خود یک یا چند شبکه اجتماعی را برای کار با آن انتخاب کرده‌اند.

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر بازاریابی دیجیتال

قدرت تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر بازاریابی دیجیتال آن‌چنان زیاد است که نقش آن‌ها را به‌عنوان یک واقعیت مسلم درزمینهٔ شبکه‌سازی و روابط عمومی نمی‌توان نادیده گرفت و بازاریابی امروز هم بدون روابط عمومی کارایی گذشته خویش را ندارد. بااین‌وجود می‌توان به‌صراحت گفت بندسازی و داشتن یک کسب‌وکار موفق بدون وجود در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغ در آن‌ها امکان‌پذیر نمی‌باشد.

SMM که مخفف عبارت  Social Media Marketing که به معنای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است، یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. در صورت داشتن عملکرد خوب و بجا در این شبکه‌ها، می‌توانید حجم زیادی از مخاطبان را به خود جذب کرده و به کسب‌وکار خود رونق دهید؛ اما باید در نظر داشته باشید که SMM یک کانال فروش مستقیم نیست و تنها ابزاری است برای کمک به فروش بیشتر، درواقع فروش را مستقیماً انجام نمی‌دهد و نیاز به زمان دارد؛ بنابراین، پیش از استفاده از این روش باید اهداف و نیازهای خود را بررسی کرده و سپس تصمیم بگیرید و به اینصورت از تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر بازاریابی دیجیتال بهره ببرید.

مزایای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

به‌طور خلاصه مزایای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را می‌توان به این صورت بیان کرد:تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر بازاریابی دیجیتال

۱- مخاطبان زیاد

۲- ارتباط بهتر با مشتریان

۳- امکان اشتراک‌گذاری

۴- افزایش وفاداری مشتریان

۵-استفاده از دیدگاه مشتری

۶- تبلیغات همسان و کاربرپسند

در ادامه به توضیح مفصل هرکدام از این موارد می‌پردازیم:

۱- مخاطبان زیاد

همان‌طور که در بالا ذکر شد قسمت عظیمی از جامعه وقت آزاد خود را در شبکه‌های اجتماعی مشغول‌اند. درگذشته بیشتر آگهی‌ها و تبلیغات از طریق رادیو و تلویزیون یا… انجام می‌شد و مردم برای مشاهده یک آگهی ملزم به نشستن پای تلویزیون و یا گوش دادن به رادیو بودند اما امروزه بیشترین وقت مردم در شبکه‌های اجتماعی و بررسی اخبار روز است. درصورتی‌که بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی توانایی دستیابی به حجم نامحدود و گسترده‌ای از مخاطبان در سراسر جهان را دارد. مهم‌ترین دلیل استفاده ۹۲ درصد بازاریابان از روش مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی برای ارتقا برند و کسب‌وکارشان، حجم زیاد مخاطبان در این روش است. با توجه به برآوردهای انجام‌شده از تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی تعداد کاربران فیس‌بوک به‌تنهایی ۱٫۵۹ میلیارد، توئیتر در هرماه ۳۱۳ میلیون کاربر فعال و اینستاگرام نیز ۲۰۰ میلیون کاربر روزانه است. ایجاد حساب کاربری در حداقل دو پلتفرم محبوب باعث دیده شدن کسب‌وکارتان توسط میلیون‌ها نفر خواهد شد. در حال حاضر، ۸۹ درصد از کاربران اینترنت که ۱۸ تا ۲۹ ساله هستند، در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. پس چه‌بهتر که انجام تبلیغات با همین روش انجام شود.

۲- ارتباط با مشتریان

در روش‌های بازاریابی سنتی ارتباط طولانی‌مدت با مشتری و حفظ تعاملات پایدار یکی از مشکلات کسب‌وکارها بود اما در بازاریابی مدرن (MMS) این مشکل حل‌شده و فروشندگان و ارائه‌دهندگان خدمات می‌توانند با مشتریان خود به‌صورت گروهی در طولانی‌مدت ارتباط برقرار کنند که این ارتباطات در طولانی‌مدت سبب اعتماد بین مشتریان و کسب‌وکارها می‌شود. هرچه تعامل شما با مشتریان بیشتر باشد بهبود روابط بیشتر و درنهایت نیز سود کسب‌وکار بیشتر می‌شود.

۳- امکان به اشتراک‌گذاری اطلاعات

این ویژگی یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی است چراکه در روش‌هایی مانند تبلیغات پولی و سئوی وب‌سایت امکان به اشتراک گذاشتن اطلاعات بین کاربران وجود ندارد. هرچند اشتراک‌گذاری اطلاعات یکی از مؤثرترین راهکارهای تبلیغ خدمات است که در آن کاربران خود به سود بیشتر خدمات و کسب‌وکار شما کمک می‌کنند.

۴- افزایش وفاداری مشتریانتاثیر شبکه های اجتماعی بر بازاریابی دیجیتال

یکی دیگر از عوامل تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر بازاریابی دیجیتال افزایش وفاداری مشتریان است. در شبکه‌های اجتماعی هرچقدر تعامل بیشتری با مخاطبان و مشتریان داشته باشید وفاداری آن‌ها به برند شما بیشتر می‌شود. طی تحقیقی که در آمریکا بنام THE SOCIAL HABIT انجام شد ۵۳ درصد از مردمی که یک برند را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کردند، رغبت بیشتری به خرید آن نیز داشتند و به آن نیز وفادارتر بودند.

۵- استفاده از دیدگاه مشتری

برای کسب اطلاعات بیشتر از مشتریان خود می‌توانید از طرح انتقادات و پیشنهادات یا دریافت نظرات مشتریان استفاده کنید، این راهکار به شما کمک می‌کند تا شما از سلیقه مشتریان خودآگاه شوید و طبق میل آن‌ها خدمات خود را ارائه دهید که این خود به وفاداری بیشتری مشتری نسبت به خدمات شما کمک می‌کند.

۶- تبلیغات همسان و کاربرپسند

اکثر تبلیغات انجام‌شده در فضای اجتماعی به دلیل جذابیت در به‌کارگیری رسانه‌های پرطرفدار و خلاقانه بودن باعث آزار و مزاحمت کاربران نمی‌شوند و حتی گاهی به دلیل جذابیت و ایجاد سرگرمی برای کاربران باعث میل بیشتر کاربران به این تبلیغات می‌شوند. مهم‌ترین روش‌های نمایش تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، نمایش محتوا در Feed کاربر است که علیرغم تبلیغات آزاردهنده بنری در وب‌سایت‌ها، این روش موجب آزار مخاطبین نمی‌شود.

نتایج فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

تاثیر شبکه های اجتماعی بر دیجیتال مارکتینگفعالیت مستمر و گذاشتن پست‌های خوب و جذاب به‌گونه‌ای که باعث جذب مشتریان و مخاطبان شود، باعث افزایش فالوئر و درنتیجه مخاطبان شما می‌شود؛ زیرا در شبکه‌های اجتماعی امروز، خلاقیت و جذابیت به‌سرعت مورد استقبال قرار می‌گیرد.

امروزه فعالیت برندها و کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی، باعث ایجاد نوعی وفاداری و حس اعتماد از طرف مخاطبان به برند مربوطه نیز می‌شود. دنبال کردن فعالیت‌های برند شما توسط عده زیادی از مردم، به‌طور ناخودآگاه باعث ایجاد وفاداری مشتریان قدیمی و حس اطمینان برای مشتریان جدید کسب‌وکار شما می‌شود.

فعالیت شما در هر یک از شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود که خیل عظیمی از این دنبال کنندگان (فالوئرها)، وب‌سایت شمارا هم بازدید کنند. این موضوع نه‌تنها آن‌ها را با برند و حوزه فعالیت کسب‌وکار شما آشنا می‌سازد بلکه ترافیک سایت شمارا هم بالا می‌برد که این مسئله باعث بهبود سئوی سایت و رتبه‌بندی آن در موتورهای جستجو نیز می‌شود.

آنچه در این مقاله خواندیم، تنها اختصاری از مزایا و تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر بازاریابی دیجیتال بود؛ که باعث شد پی ببریم که این موضوع آن‌قدر مهم و حیاتی است که باید برای گرفتن بیشترین بازخورد با یک تیم بازاریابی مجرب و خلاق همکاری کنیم. “عصرمجازی” با بهره‌مندی از مجرب‌ترین کارشناسان بازاریابی دیجیتال، آماده همکاری با برندها و کسب‌وکارها در جهت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

3 × یک =

فهرست
WhatsApp
ارسال
مجموعه آی تی عصرمجازی آخرین اخبار و اطلاعات عصرمجازی را به صورت سریع دریافت نمایید
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها