تازه ترین آمار اینترنت ، دنیای مجازی و شگفتانه‌های آن (قسمت دوم)

تازه ترین آمار اینترنت ، دنیای دیجیتال و فضای مجازی در سال ۲۰۱۹ (قسمت دوم)

اینکه شما پیگیر مقاله‌ای باشید که برایتان هیجان انگیز و خواندن آن لذت بخش باشید یکی از افتخارات ماست چرا که توانسته‌ایم با ارائه مقاله تازه ترین آمار اینترنت ، دنیای مجازی و شگفتانه‌های آن ابزاری باشیم (هرچند بسیار کوچک و محدود) درجهت آگاهی بیشتر شما از دنیای دیجیتال و مدرن امروزی.

حال که بخش اول مقاله تازه‌ترین آمار اینترنت ، دنیای مجازی و شگفتانه‌های آن را مطالعه کرده‌اید و بخش دوم مقاله تازه ترین آمار اینترنت ، دنیای مجازی و شگفتانه‌های آن توجه شما را به خود جلب کرده است ما نیز سعی بر این داریم تا آمارهایی مهیج و جدید را در حوزه تازه ترین آمار اینترنت در اختیار شما قرار دهیم و شما را هرچه بیشتر به سمت دنیای فناوری سوق دهیم.

در ابتدا قبل از هر چیز از شما دعوت می‌کنیم اسلایدر تصاویر زیر را با دقت مشاهده کنید تا هم از موضوعات کلی این مقاله آگاهی بیشتری پیدا کنید و هم خلاصه‌ای از تازه ترین آمار اینترنت ، دنیای دیجیتال و فضای مجازی در سال ۲۰۱۹ را در یک نگاه مشاهده کنید.

عصر مجازی | vasco

برترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۹

اگر بخواهیم از کاوش درمورد شبکه‌های اجتماعی مختلف و آمار اینترنت که از حوصله این بحث خارج است، خودداری کنیم راهی نیست جز اینکه تنها نتایج به‌دست‌آمده در مورد این تیتر از مقاله را به شما شرح دهیم و جهت آگاهی بخشی بیشتر این موضوع شمارا به مطالعه مقاله تاریخچه شبکه‌های اجتماعی از آغاز تاکنون در سایت دعوت کنیم. بررسی رفتار بازاریابان در سراسر جهان نشان می‌دهد که اینستاگرام محبوب‌ترین انتخاب برندها در سال ۲۰۱۹ خواهد بود. آخرین اعداد و ارقام مربوط به مخاطبان تبلیغاتی اینستاگرام حاکی از آن است که موفقیت این پلتفرم در سال ۲۰۱۹ نیز همچنان ادامه داشته و تعداد کاربران فعال آن در طول سه ماه گذشته بیش از ۴ درصد رشد کرده است. تا زمان انتشار این مقاله تعداد کاربران تبلیغاتی این پلتفرم به ۸۹۵ میلیون کاربر فعال در سرتاسر جهان رسیده است.

کاربران موبایل

تعداد کل ارتباطات تلفن همراه در سراسر جهان در طی ۱۲ ماه گذشته با رشد ۴ درصدی همراه بوده و در آغاز سال ۲۰۱۹ به رقم ۸/۸ میلیارد رسیده است. (لازم به ذکر است که این تعداد از ارتباطات شامل موارد مختلفی ازجمله ارتباطات سلولی اینترنت اشیا نیز می‌شود). بااین‌حال با توجه به آمار منتشرشده هر یک از کاربران تلفن‌های همراه در جهان به‌طور متوسط ۱/۷۳ ارتباط برقرار می‌کنند. درنتیجه باید مراقب باشیم تا تعداد ارتباطات را با کاربران منحصربه‌فرد تلفن‌های همراه مقایسه نکنیم.

حدود سه‌چهارم از کاربران تلفن‌های همراه جهان اقدام به خرید بسته‌های اینترنت با پرداخت آنی و پیش از استفاده دارند. سایر این افراد ترجیح می‌دهند تا هزینه استفاده از اینترنت خود را در انتهای ماه و همراه با هزینه استفاده از سرویس‌های دیگر تلفن همراه خود پرداخت کنند.

در طول ۵ سال گذشته تعداد ارتباطات برقرارشده توسط دستگاه‌های موبایل به‌طور متوسط در حال رشد بوده است. در طی این سال‌ها اپراتورهای گوشی‌های همراه حدود ۲/۲ میلیارد ارتباط جدید را به ثبت رسانده‌اند. باوجوداین کارشناسان صنعت پیش‌بینی می‌کنند که با راه‌اندازی گسترده اینترنت ۵G تعداد اتصالات نیز به‌سرعت رشد خواهد یافت. چراکه با ورود این فناوری تقاضای کاربران برای استفاده از خدمات اینترنت اشیا نیز بیشتر خواهد شد.

فعالیت‌های کاربران موبایل در سال ۲۰۱۹

امروزه حدود ۵/۵ میلیارد گوشی هوشمند در سراسر جهان مورداستفاده قرار می‌گیرند که پس از رشد برق‌آسای بازار اپلیکیشن‌های موبایل، به‌هیچ‌وجه دور از انتظار و شگفت‌آور به نظر نمی‌رسد. آخرین آمار به‌دست‌آمده از اپ آنی (App Annie) نشان می‌دهد که تعداد دانلودهای اپلیکیشن‌ها در طول ۱۲ ماه گذشته ۹ درصد افزایش داشته است. در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دانلود اپلیکیشن توسط کاربران موبایل‌ها صورت گرفته است.

علاوه بر این میزان هزینه مردم بر روی اپلیکیشن‌ها نیز افزایش‌یافته است. به گزارش اپ آنی کاربران گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۸ جمعاً حدود ۱۰۰ میلیارد دلار صرف اپلیکیشن‌های موبایل کرده‌اند. با توجه به تعداد گوشی‌های موبایل که در گزارش اریکسون بدان اشاره شده بود، می‌توان به این نتیجه رسید که به‌طور متوسط هر یک از کاربران گوشی‌های هوشمند در طول سال ۲۰۱۸ حدود ۲۰ دلار برای اپلیکیشن‌ها هزینه کرده‌اند. این رقم در کشورهایی با اقتصاد توسعه‌یافته بیشتر است.

برترین اپلیکیشن های ۲۰۱۸

قطعا شما نیز انتظار دارید با مطالعه مقاله تازه ترین آمار اینترنت ، دنیای مجازی و شگفتانه‌های آن برترین اپلیکیشن‌های سال ۲۰۱۸ را بشناسید. در میان انواع مختلف اپلیکیشن‌ها، بازی‌های موبایل همچنان حکم‌فرمایی می‌کنند. تعداد دانلود بازی‌های موبایل در سال ۲۰۱۸ چه از طریق فروشگاه گوگل و برای پلتفرم اندروید و چه از طریق فروشگاه IOS و برای سیستم‌عامل IOS بسیار بالا بود. در تصویر زیر برترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌های دانلود شده بر اساس تعداد کاربران فعال ماهیانه در طول سال ۲۰۱۸ را مشاهده می‌کنید:

میانگین استفاده از اینترنت موبایل در جهان

همان‌طور که انتظار می‌رود، رشد میزان استفاده از اپلیکیشن‌ها باعث رشد استفاده از اینترنت داده همراه نیز می‌شود. آخرین گزارشات ارائه‌شده توسط اریکسون نشان می‌دهد که در حال حاضر در هرماه حدود ۲۰ میلیارد گیگابایت اینترنت داده در سرتاسر جهان مورداستفاده قرار می‌گیرد. میزان مصرف متوسط برای هر یک از گوشی‌های هوشمند حدوداً برابر با ۷ گیگابایت در ماه است.

کاربران تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۹

حال در این بخش از مقاله تازه ترین آمار اینترنت ، دنیای مجازی و شگفتانه‌های آن به سراغ آخرین قسمت از تحلیل‌های دیجیتالی سال ۲۰۱۹ می‌رویم. آخرین داده‌های ارائه‌شده توسط استاتیستا (Statista) نشان می‌دهد که رشد سال‌به‌سال هزینه‌های پرداخت‌شده در تجارت الکترونیک ۱۴ درصد بوده است. درنتیجه در سال ۲۰۱۸ میزان هزینه‌های پرداخت‌شده برای خرید کالا به روش تجارت الکترونیک به حدود ۱/۷۸ تریلیون دلار می‌رسد.

صنعت مد و زیبایی حدود ۱۷ درصد از سهم کل تجارت الکترونیک را به خود اختصاص داده و در سال گذشته کاربران حدود ۵۲۴/۹ میلیارد دلار را به طریق تجارت الکترونیک در این صنعت صرف کرده‌اند. بااین‌حال سفرها و رزرو آنلاین محل‌های اقامت در سفر بالاترین سهم از میزان هزینه‌های تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده‌اند. کاربران سراسر جهان به‌صورت آنلاین و اینترنتی جمعاً مبلغی حدود ۷۵۰ میلیارد دلار را در صنعت سفر هزینه کرده‌اند.

میزان هزینه در تجارت الکترونیک

در این بخش از مقاله تازه ترین آمار اینترنت ، دنیای مجازی و شگفتانه‌های آن به بحث درمورد میزان هزینه در تجارت الکترونیک می‌پردازیم. تعداد کاربران تجارت الکترونیک نیز در سال گذشته به‌طور فراوانی افزایش‌یافته است. استاتیستا گزارش می‌دهد که حدود ۲/۸ میلیارد نفر در سراسر جهان در سال ۲۰۱۸ اقدام به خرید اینترنتی کرده‌اند. هزینه‌های صرف شده توسط هر یک از کاربران نیز در طی ۱۲ ماه گذشته با رشد ۱۰ درصدی مواجه بوده است. بنا به آخرین گزارشات به‌دست‌آمده به‌طور متوسط هر کاربر تجارت الکترونیک مبلغی برابر با ۶۳۴ دلار را صرف خرید آنلاین نموده است.

آینده دنیای دیجیتال چگونه خواهد بود؟

امیدواریم که اطلاعات گسترده و جامع ارائه‌شده در مقاله تازه ترین آمار اینترنت ، دنیای مجازی و شگفتانه‌های آن برای شما مفید واقع‌شده و نکاتی کلیدی از دنیای دیجیتال، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۹ را ارائه کرده باشد. در انتهای این مقاله قصد داریم تا نگاه کوتاهی به انتظاراتمان از سال آینده نیز داشته باشیم. بااین‌حال نمی‌توان اسم این موارد را پیش‌بینی گذاشت. این اطلاعات بر اساس روندهای موجود در طی این سال‌ها و علی‌الخصوص سال ۲۰۱۸ قابل ارزیابی هستند.

کنترل با فرمان‌های صوتی اهمیت بیشتری خواهد یافت: مرحله بعدی رشد اینترنت کاملاً به سمت بازارهای درحال‌توسعه کشیده خواهد شد. بااین‌حال همان‌طور که در تصویر زیر نیز قابل‌مشاهده است، در بسیاری از این کشورها مردم از کمبود سواد خواندن و نوشتن رنج می‌برند. درنتیجه در آینده‌ی نزدیک پلتفرم‌های جهانی از قبیل گوگل، فیس‌بوک و آمازون به دنبال طراحی رابط کاربری ساده‌تری خواهند بود تا کاربران بدون زحمت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیازهای خود را برطرف سازند. درنتیجه برای رفع نیاز کاربرانی که از سواد خواندن و نوشتن محروم هستند، فرمان‌های صوتی

قدرت خواهند یافت. این موضوع می‌تواند یک تغییر و تحول عظیم را در نحوه تعامل افراد با دستگاه‌ها ایجاد کند.

آینده‌ای دیجیتالی‌تر

در مقاله تازه ترین آمار اینترنت ، دنیای مجازی و شگفتانه‌های آن سعی کردیم به بررسی دقیق و مفصل تغییر و پیشرفت‌های دیجیتال در سال ۲۰۱۹ بپردازیم. امیدواریم که در سال ۲۰۱۹ شاهد رشد روزافزون این صنعت بوده و در سال بعد نیز با ارائه‌ی آماری امیدوارکننده‌تر در کنار شما باشیم. به امید پیشرفت هرچه بیشتر شما در این عرصه.

منبع:      Thenextweb

فهرست
WhatsApp
ارسال
مجموعه آی تی عصرمجازی آخرین اخبار و اطلاعات عصرمجازی را به صورت سریع دریافت نمایید
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها