مدیریت محتوا، مجموعه‌ای از فرایندها و فناوری‌هاست که جمع‌آوری، مدیریت و انتشار اطلاعات را در هر شکل یا به‌ هر روش پشتیبانی می‌کند. محتوای دیجیتالی ممکن است به‌شکل متن (مانند اسناد الکترونیکی)، فایل‌های چندرسانه‌ای )مانند فایل‌های صوتی یا تصویری) یا هر نوع فایل دیگری باشد که از چرخه‌ی عمر محتوا که البته به مدیریت نیاز دارد تبعیت می‌کند. شیوه‌ها و اهداف مدیریت محتوا براساس مأموریت و ساختار نظارت سازمانی متفاوت است؛ سازمان‌های خبری و وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی و مؤسسات آموزشی، هر یک، به‌شیوه‌های مختلف از مدیریت محتوا استفاده می‌کنند. از دیدگاه تجاری، اصطلاح محتوا به اطلاعات ضروری اطلاق می‌شود که در وسایل ارتباطی، ازقبیل وب‌سایت، اپلیکیشن، اینترانت و غیره، به وجود می‌آیند. به‌طور کلی، استراتژی محتوا اهداف و برنامه‌های شما را برای تولید و انتقال و تسلط بر محتوا هدایت می‌کند. محتوا باید هم برای کسب‌وکار شما و هم برای مخاطبان شما مفید و کاربردی باشد. بازاریابی محتوا، تولید و توزیع محتوای باکیفیت، مرتبط، پایدار و سازگار با نیازهای متغیر مشتریان است.

خدمات مجموعه‌ی عصر مجازی در زمینه مدیریت محتوا عبارت‌اند از:

  • تولید محتوای بهینه برای وب‌سایت در راستای بازاریابی محتوایی
  • بازسازی محتوا برمبنای اهداف استراتژیک سازمان
  • ارزیابی نکات سئوی پایه در تولید محتوا و ویراستاری محتوای تولیدشده به‌دست سئوکار
فهرست