تولید محتوا

تولید محتوا یکی از بخش‌های اساسی و مهم در کسب‌وکار می‌باشد. هر کسب‌وکار موفقی برای حرفه‌ای دیده شدن به محتوای تخصصی و مناسب نیاز دارد.
به‌عبارت‌دیگر محتوا شکلی از اطلاعات است که ساختار مشخصی دارد. مهم‌ترین هدف در تولید محتوا انتقال صحیح پیام موردنظر به مخاطب است که این محتوا می‌تواند در قالب متن،‌ تصویر، ویدئو و یا صوت باشد.
از انواع محتوا می‌توان به محتوای دیجیتالی که طرفداران زیادی نیز دارد اشاره کرد که مقالات، کتاب‌ها، فایل‌های صوتی و پادکست‌ها، ویدئو‌ها و انیمیشن‌ها، تصاویر، اینفوگرافیک، مصاحبه، ‌بسته‌ها و محصولات آموزشی، پست‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها را شامل می‌شود.
ما در عصر مجازی خدمات تولید محتوا برای وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام، لینکدین و …) را مطابق با استانداردهای گوگل و قوانین سئو و پرسونای مخاطبان هدف هر کسب‌وکار به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌دهیم.

انواع خدمات تولید محتوا حرفه‌ای در عصرمجازی:تولید محتوا

  • مقاله (بلاگ)
  • متن ریپورتاژ آگهی
  • تولید محتوای انگلیسی
  • محتوای تصویری (عکس و اینفوگرافیک و …)
  • محتوای ویدئویی
  • محتوای صوتی (پادکست)

هدف از تولید محتوا و بازاریابی محتوایی چیست؟

شاید تابه‌حال اصطلاح قیف فروش یا قیف بازاریابی که به آن قیف درآمد هم گفته می‌شود، شنیده باشید. قیف فروش مسیری است که مشتری راغب، طی می‌کند تا به مشتری واقعی تبدیل شود.
به‌طورکلی قیف بازاریابی محتوا یا قیف فروش در بازاریابی دیجیتال ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا با مشتری تعاملات بهتری داشته باشید.
بازاریابی محتوا فرایندی در کسب‌وکار است که به تولید محتوای گیرا و جذاب و مجاب‌کننده می‌پردازد که گروه مشخصی از مشتریان و مخاطبان را جذب کند. به‌طورکلی بازاریابی محتوا، مشتریان بالقوه را بدون فشار برای خرید، جذب و درگیر می‌کند.
اگر یک کسب‌وکار بخواهد برای سالیان متوالی فعالیت کند و افزایش سود و درآمد داشته باشد هرگز نباید تولید محتوا، مدیریت محتوا و بازاریابی محتوا را متوقف کند. تولید محتوا به‌عنوان یکی از اصول حرفه‌ای در کسب‌وکار است که در کنار سایر اصول کسب‌وکار مورداستفاده قرار می‌گیرد.

اگر قرار باشد یک کسب‌وکار برای اجرای کمپین تبلیغاتی و بازاریابی از ابزاری همچون وب‌سایت یا اینستاگرام استفاده کند. سپس بعد از راه‌اندازی اولیه، متوقف و کمرنگ شود، این موضوع کمی پیچیده خواهد شد. چراکه ممکن است در آینده همین صفحه اینستاگرام یا وب‌سایت با فعالیت کم به‌عنوان نشانه‌ای از ضعف برند تلقی شود.
کسب‌وکارهای زیادی وجود دارد که باوجود حضور فعال و بلندمدت در فضای دیجیتال، به علت نداشتن استراتژی و تعریف نکردن مأموریت محتوا، به مجموعه‌ای از چند مطلب تبلیغاتی و یک تقویم مناسبتی برای تبریک و تسلیت تبدیل‌ شده‌اند.
در بازاریابی محتوا باید محوریت نیاز مخاطب تولید شود. به عبارت دقیق‌تر باید پرسونای مخاطبان محتوا تعیین شود، هویت برند و امکانات کسب‌وکار به‌درستی تعریف و تدوین شود و مشخص شود محتوا در چه حوزه‌هایی می‌تواند نیازهای مخاطبان را برطرف کند.

مسیری پیشنهادی برای بازاریابی محتوا برای رشد فروش و درآمد یک کسب‌وکار به شرح زیر می‌باشد:

●بر اساس برنامه بازاریابی و تبلیغات، بودجه‌بندی برای تبلیغات انجام می‌شود.
● تعیین می‌شود که چه سهمی از این بودجه به فضای دیجیتال اختصاص دارد.
● بودجه‌‌ی تبلیغات دیجیتال، بین فعالیت‌ها و قالب‌های مختلف تقسیم می‌شود.
● بر اساس بودجه‌ی تعیین‌شده، فعالیت‌های مربوط به بازاریابی محتوا، تعریف و اجرا می‌شوند.

تولید محتوا

برخی از مهم‌ترین عوامل رونق بازاریابی محتوا به شرح زیر است:

 ● کاهش هزینه‌ی نشر محتوا

امروزه هر کسب‌وکاری می‌تواند با راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی یا وب‌سایت با هزینه بسیار پایین‌تر از رسانه‌های سنتی، محتوای تولیدشده خود را منتشر کند و برای تعداد نامحدودی از افراد به نمایش بگذارد.

● افزایش دسترسی به اینترنت و استفاده از کامپیوتر و موبایل

در حال حاضر با دسترسی آسان به اینترنت و کامپیوتر و موبایل، اگر کسب‌وکاری حضور در این فضا را نادیده بگیرید بخش بزرگی از بازار هدف را از دست خواهد داد.

● افزایش سهم مشتری در فرآیند تصمیم‌گیری و خرید

امروزه مشتری تسلط بیشتری بر فرایند خرید محصول دارد و بدون شناخت دقیق محصول، تصمیم به خرید نخواهد گرفت. حجم و تنوع اطلاعاتی که مشتری در تصمیم‌گیری با آن مواجه است باید جذاب و مجاب‌کننده باشد که بازاریابی محتوا می‌تواند ابزار مناسبی برای پاسخ‌گویی به این نیاز باشد.

● افزایش هزینه رسانه‌های سنتی

در سال‌های اخیر رسانه‌های سنتی به دلیل گسترش رسانه‌های نوین، سهم کمتری از بازار را به خود اختصاص داده‌اند که باوجود اثربخشی کمتر نسبت به قبل گران‌تر شده‌اند. طبیعی است که در این شرایط، بازاریابی محتوا باوجود مخاطبان انبوه به‌عنوان ابزاری ارزان، مؤثر و قابل‌ردیابی از جذابیتی، مضاعف برخوردار می‌باشد.

فهرست