سئوی سایت : راهکارهای بهبود و ارتقا

سئو سایت : راهکارهای بهبود و ارتقا

سئوی سایت سئوی سایت یکی از مهم‌ترین اهداف هر کسب‌و‌کاری است. موضوع سئو به اندازه‌ای مهم است که می‌توان گفت کسب‌و‌کارهایی که بتوانند سئوی سایت خود را به صورت چشم‌گیری بهبود ببخشند، تقریبا‌ در سرازیری موفقیت قرار گرفته‌اند. در این مقاله قصد داریم مشکلات رایج در این زمینه را بررسی کنیم و راه‌حل‌هایی را ارائه دهیم.

یکی از مهم‌ترین اهداف هر کسب‌و‌کاری بهبود سئوی سایت است. موضوع سئو به اندازه‌ای مهم است که می‌توان گفت کسب‌و‌کارهایی که بتوانند سئوی سایت خود را به صورت چشم‌گیری بهبود ببخشند، تقریبا‌ در سرازیری موفقیت قرار گرفته‌اند. در این مقاله قصد داریم مشکلات رایج در این زمینه را بررسی کنیم و راه‌حل‌هایی را ارائه دهیم.

محتوای نامناسب و کم‌حجم

معیارهایی وجود دارد که باید قبل از به اشتراک‌گذاری یک مطلب از بابت آنها اطمینان حاصل کنید: آیا تمام افراد حاضرند مطلب من را به اشتراک بگذارند؟ آیا حاضرند آن را به دوستانشان توصیه کنند؟ و یا حداقل آن را بپسندند؟ اگر برای مطلبتان در هیچ کدام از این سه دسته پاسخی نمی‌یابید، کیفیت آن را ارتقا دهید. قبل از اینکه از کمبود میزان ترافیک سایت شکایت کنید، از بابت کافی‌بودن حجم مطالب اطمینان حاصل کنید.

نبودن جست‌وجو برای موضوع

اگر استارت‌آپ شما یک ایده‌ انحصاری است و مردم هیچ اطلاعی درباره‌‌ کسب‌وکار شما ندارند، طبیعی است که هیچ جست‌وجویی را هم برای آن انجام ندهند. در این مواقع شما باید به سمت کاربران بروید و آنها را از نقطه‌ای که در آن قرار دارند به سمت خود هدایت کنید. درک وضعیت فعلی، شناخت نیازهای کاربران و ارائه‌ بهترین پاسخ‌ها قدم‌هایی هستند که باید در راستای معرفی وب‌سایت خود بردارید.

این مطلب را از دست ندهید:  گوگل ترندز (Google Trends) چیست؟

تاثیر محتوای تکراری بر سئوی سایت

محتوای تکراری برای سئو مانند سم است. استفاده از برچسب‌ها و تگ‌ها را در هر مطلب فراموش نکنید؛ البته این برچسب‌ها باید معتبر باشند. این کار اگرچه ممکن است زمانبر باشد اما در نهایت نتایج مثبتی را به بار خواهد آورد. از محتوای تکراری و یا محتوای کپی شده از جاهای دیگر به هیچ وجه استفاده نکنید.

بی‌توجهی به مبانی سئو

برای ارزیابی سئوی سایت باید همه‌چیز را بررسی کنید: عنوان‌های اصلی، تیترها، میان‌تیترها، ‏URL، تصاویر و از همه مهم‌تر توصیفاتی که درباره‌ آنها به کار رفته است. اگرچه این توصیفات معمولا نادیده گرفته می‌شوند، اما موتورهای جست‌وجو برای امتیازدهی به آنها دقت می‌کنند و بر این اساس در بین وب‌سایت‌ها تمایز ایجاد می‌کنند.

کندی سایت

تأثیر سرعت بر رتبه‌بندی به ویژه برای بارگذاری در تلفن همراه بسیار حائز اهمیت است. هیچ کس حوصله ندارد زمان زیادی را تا بارگذاری یک وب‌سایت منتظر بماند. برای بهینه‌سازی سرعت سایت، باید تصاویر را بهینه‌سازی کنید و از یک CDN یا سرور ارتقایافته استفاده کنید.

فعال‌نبودن در شبکه‌های اجتماعی

امروز‌ بدون شبکه‌های اجتماعی نمی‌توان موفقیتی به دست آورد و آنها از هر جهتی بر بهبود سئو تأثیرگذارند. این مسئله نه‌تنها باعث امتیازدهی گوگل به شما می‌شود، بلکه در موفقیت کسب‌وکار شما نیز تأثیر بسزایی دارد.

بی‌توجهی به محتواهای قدیمی

مسئله سئو همیشه باید در ذهن شما پررنگ باشد؛ جست‌وجوگرها در هر لحظه، سایت‌ها را ارزیابی می‌کنند. اگرچه صفحات قدیمی به دلایل مختلف ارزش بیشتری دارند، اما گوگل به محتوای جدید علاقه‌مند است؛ بنابراین باید یک رویکرد ترکیبی را پیش بگیرید تا جایگاه خوبی در رتبه‌بندی به دست آورید.

این مطلب را از دست ندهید:  گیمیفیکیشن (Gamification) چیست و چگونه می تواند به کسب و کار من کمک کند؟

لینک‌های داخلی/خارجی

لینک‌های داخلی بخش مهمی از هر کمپین تبلیغاتی اینترنتی هستند که بین مطالب وب‌سایت ارتباط برقرار کرده و یک ساختار داخلی را به وجود می‌آورند و از این طریق سئو را بهبود می‌بخشند. به منظور طراحی یک ساختار منسجم برای وب‌سایت می‌توانید از تجربه‌های موفق سایت‌های مشابه استفاده کنید.

نادیده‌گرفتن حجم جست‌وجو

حتی اگر شما بهترین محتوای دنیا را هم داشته باشید، بدان معنی نیست که خیالتان از بابت ترافیک وب‌سایت راحت باشد. برنامه‌ریزی برای واژگان کلیدی یک امر ضروری برای استارت‌آپ‌هاست. کلمات‌کلیدی از سویی باید با جست‌وجوهای کاربران در ارتباط باشد و از سوی دیگر نیز باید مطالب وب‌سایت را دربرگیرد. در این صورت می‌توان درصدی از جست‌وجوهای کاربران به افزایش ترافیک وب‌سایت شما منجر شود.

ناسازگاری وب‌سایت با موبایل

تلفن‌های همراه می‌توانند به میزان قابل توجهی ترافیک برای سایت‌ها به دنبال داشته باشند. بنابراین طراحی وب‌سایت به صورتی که استفاده از آن برای تلفن‌های همراه آسان باشد، همیشه نتایج خوبی را به دنبال دارد. سرعت، استفاده از داده‌های ساختاری، استفاده از طراحی وب ریسپانسیو و بهینه‌سازی محتوا متناسب با کاربران تلفن همراه و اقتضائات گوشی از مهم‌ترین معیارهایی هستند که باید برای سئوی سایت به آنها توجه کرد.

فهرست