سی آر ام (CRM) مجموعه آی تی عصر مجازی

سی آر امسامانه سی آر ام یا سامانه مدیریت ارتباط با مشتری (به انگلیسی: CRM – Customer Relationship Management)، سامانه‌ایست جهت تبدیل کلیه فعالیت‌های حوزه‌ی سی آر آم (اعم از شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارایه خدمات بهتر به مشتریان) به صورت دیجیتال. مدیران شرکت‌ها و مجموعه‌ها دریافته‌اند که یکی از بزرگترین نقاط قوت و یا شکست هر مجموعه مخاطبین(مشتریان)‌هر مجموعه‌اند. رضایت و یا عدم رضایت مخاطبین، قطع ارتباط با آن‌ها، ارایه اطلاعات متفاوت و مدیریت نشده، و … عواملی هستند که باعث حذف مشتریان و یا نارضایتی شدید آن‌ها می‌شود. در این میان سامانه‌های سی آر ام CRM جهت حل این مشکل مدیران پدید آمده‌اند. به جرات می‌توان گفت که سی آر ام بدون بستر دیجتیال مفهوم کاربردی پیدا نمی‌کند.

استفاده از اینترنت و گجت ها و همچنین گستردگی روزافزون آن‌ها و رشد مجموعه‌ها که به کارگیری تکنولوژی را در اداره آنها ناگزیر کرده‌است، بستر مناسبی را جهت استفاده از سی آر ام در هر مجموعه‌ای پدید آورده‌است.

چرخه سی آر امبه صورت اجمالی اگر بخواهیم نگاهی گذرا بر سی آر ام داشته باشیم می‌توان اینگونه جمع‌بندی کرد:

از طریق سی آر ام(CRM)، شما می‌توانید ابزارهای مناسبی جهت مدیریت توسعه بازار در اختیار داشته باشید، شناسایی مخاطبین جدید، ایجاد ارتباط با آن‌ها، مستندنگاری ارتباطات، دنبال کردن اهداف بازار، تبدیل سرنخ‌های بازاریابی به مشتری، مدیریت فرآیند اجرای پروژه و یا ارایه خدمات به مشتریان، مدیریت فاکتورها و پرداخت‌های مشتریان، حفظ تعامل مستمر با مشتریان، دسترسی به گزارش‌های لحظه‌ای پیرامون هر یک از موارد فوق را می‌توان شالوده‌ی یک سی آر ام عنوان کرد. ابزارهای جانبی بسیاری را در کنار یک سی آر ام، جهت تکمیل امکانات سامانه و مدیریت بهتر کسب و کار در اختیار خواهید داشت.

 

مزایای سامانه ارتباط با مشتری (سی آر ام) عصرمجازی

دسترسی آسان به سامانه از هر مکان

امکان دسترسی به سامانه از طریق اینترنت با قابلیت اجرا بر روی انواع مرورگرها و دستگاه‌های مختلف

کاربری عالی با سبک مدرن

امکان به اشتراک گذاری و اطلاع رسانی رویدادها، امکان ثبت تاریخچه ی تغییرات، فعالیت ها و بروز رسانی ها بصورت اتوماتیک به همراه امکان استفاده از انواع فیلترها مرتبط با بخش های مختلف جهت جستجوی سریع و یا سازماندهی اطلاعات.

کنترل فعالیت ها و گزارش‌گیری آسان

امکان نظارت مدیریتی بر فعالیت های صورت گرفته توسط کاربران در طول روز یا بازه ی زمانی خاص، امکان گزارش گیری از بخش های مختلف فروش،‌ هزینه ها، سرنخ ها و …

قابلیت های اصلی سامانه ارتباط با مشتری

فاکتورها

صدور فاکتور به صورت عالی و حرفه‌ای. قابلیت ضمیمه کردن فایل‌ها و ارسال مستقیم به مشتریان به صورت فایل PDF. بر حسب مورد می‌توانید فاکتورهایی با مالیات های مختلف ثبت کنید. فاکتورهایی را در محدوده‌ی زمانی معین ایجاد کنید که به صورت خودکار بر اساس تنظیمات دوره‌ای بازسازی شوند (هر X ماه). شما می‌توانید از یک تا دوازده ماه دوره تکرار را تنظیم کنید.

پیش فاکتورها

در یک دقیقه پیش فاکتوری ایجاد کنید. آن را به مشتریان خود ارسال کنید و منتظر پذیرش پیش‌فاکتور خود بمانید. CRM Perfex دارای قابلیت تبدیل خودکار پیش‌فاکتور به فاکتور پس از پذیرش آن از سوی مشتری را دارد. مشتریان شما می‌توانند بدون نیاز به ورود به سایت اقدام به مشاهده و بررسی پیش فاکتورها کنند.

سرنخ ها

با قابلیت kan ban به طور ساده، شما می‌توانید سرنخ‌ها را حفظ و دسته بندی کنید و به راحتی روند پیگیری آن ها را دنبال کنید. می‌توانید در اینجا فایل هایی را ضمیمه کنید، سرنخ‌ها را تبدیل به مشتری کنید، سرنخ‌ها را به صورت خودکار از ایمیل وارد کنید، طرح‌های پیشنهادی را ایجاد کنید و یادداشت‌هایی بگذارید.

هزینه ها

هزینه‌های شرکت را ثبت کنید. یک هزینه تکراری را برای محدوده‌ی زمانی معین تنظیم کنید، پس از دوره زمانی مشخص، هزینه ها به صورت خودکار ایجاد می‌شوند. دوره زمانی می‌تواند روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و یا سال‌ها باشد. قابلیت تنظیم هزینه‌های قابل پرداخت مشتریان پا پروژه‌ها.

سیستم پشتیبانی (تیکت)

سیستم پشتیبانی تیکت عالی با پاسخدهی خودکار که شامل امکانات: تیکت یادداشت‌های خصوصی کارکنان، واگذاری تیکت‌ها، پیوست‌ها، پاسخ‌های از پیش تعریف شده‌ی تیکت‌ها، درج لینک پایگاه داده، اولویت تیکت و وضعیت تیکت‌ها می‌شود.

پیشنهادات

طرح‌های پیشنهادی خوبی را ایجاد کنید و مشتریان بالقوه و یا بالفعل خود را تحت تاثیر قرار دهید. این طرح‌ها می‌تواند شامل تصاویر، جداول، محیط های یوتیوب با ویرایشگر قوی باشند. امکان ارائه نظرات پیشنهادی برای بحث بیشتر با مشتریان وجود دارد.

پروژه ها

مدیریت و فاکتور کردن پروژه ها با قابلیت مدیریت پروژه قوی که شامل هزینه‌های پیگیری (مسیر) و زمان صرف شده برای انجام وظایف و تهیه صورتحساب مشتریان می‌باشد. امکان تخصیص وظیفه به چندین نفر از کارمندان و دنبال کردن زمان ثبت شده توسط اعضای پروژه.

قراردادها

از قابلیت قراردادها برای محکم کردن فروش فعلی استفاده کنید. اسناد pdf را ایجاد کنید و آن ها را برای مشتریان خود از طریق قابلیت قرارداد ارسال کنید. قابلیت ارسال یادآور به مشتریان قبل از انقضای قرارداد.

وظایف

امکان تخصیص وظیفه به چند کارمند، اضافه کردن دنبال‌کنندگان وظایف، افزودن کامنت و پیوست فایل به این بخش.

نظرسنجی ها

نظرسنجی‌هایی ایجاد کنید و مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهید. سوالات خود را اضافه کنید و بهره‌وری شرکت را بهبود ببخشید. قابلیت ارسال نظرسنجی به سرنخ / مشتریان / کارکنان و لیست‌های ایمیل دستی ایجاد شده.

پرداخت ها

کلیه‌ی مبالغ پرداختی را می‌توانید در ارزهای مختلف ثبت کنید. مشتریان می‌توانند از طریق درگاه‌های پرداخت مبالغ خود را پرداخت کنند. امکان گرفتن خروجی فایل pdf پس از هر پرداخت وجود دارد.

پایگاه دانش

از طریق قابلیت پایگاه دانش، می‌توانید دستورالعمل‌ها، نمونه فرم‌ها، قوانین و مقررات و … را بارگذاری کنید و در صورت تمایل آن ها را دسترس کارکنان و مشتریان قرار دهید.

تقویم

از طریق تقویم می‌توانید دید کلی از تمام رویدادهای شرکتتان، تاریخ انقضاء فاکتورها، قرارداد و پیش فاکتورها و تاریخ پایان وظایف داشته باشید.

فیلدهای سفارشی

امکان سفارشی کردن فیلدها برای همه‌ی قابلیت‌ها وجود دارد. شما می‌توانید برای سفارشی کردن خروجی فایل pdf، تغییرات مورد نظر خود را به دلخواه روی فیلدهای فاکتورها و یا پیش فاکتورها اعمال کنید.

ردیابی اهداف

اهدافی را ایجاد کنید و دستیابی به آن را پیگیری کنید. کارکنان را از شکست یا موفقیت آن اهداف آگاه کنید. همه چیز را می‌توانید در اینجا پیگیری کنید.

گزارش بررسی ها

برای ارسال نظرسنجی به مشتریان از این قابلیت سامانه ارتباط با مشتری استفاده کنید. می‌توانید سوالات نظر سنجی خود را وارد نمایید و حتی گزینه‌های انتخاب را هم تعیین کنید.

خبرنامه شرکت

رویدادهای بزرگ شرکت، اسناد آپلود شده، ارتباطات آسان کارکنان را به اشتراک بگذارید.

گزارش ها

می‌توانید از بخش های مختلف فروش، هزینه ها، هزینه ها در مقایسه با فاکتور، سرنخ ها، مرور برگه ثبت ساعات کاری، مقالات پایگاه دانش گزارش کاملی بگیرید. (پیگیری کنید اگر مقاله شما برای مشتریان مفیدی باشد، متن را بر اساس آرا بهبود بخشد)

فهرست