ارتباط با ما:

LinkedIn
Instagram

آمار بازدیدکنندگان

  • 3
  • 25
  • 265,196
  • دی ۲۷, ۱۳۹۹

نکته ۱ از نکات کلیدی امنیت در وب‌گردی

پرهیز از نصب افزونه‌های ناشناسدقت در انتخاب نوع پلاگین

در انتخاب پلاگین ‌ها و افرونه‌های مرورگر‌ها بسیار مراقب باشید حتی بساری از افزونه‌های امنیتی طراحی شده برای این مرورگرها خودشان برنامه‌های تروجان و جاسوسی می‌باشند. تا جایی که امکان دارد سعی کنید این افزونه‌ها را نصب نکنید و اگر زمانی هم نصب کردید از اعتبار آن اطمینان حاصل کنید و از افزونه‌هایی استفاده کنید که مورد تایید خود مرورگرها و توسعه‌دهنگان آن مرورگر می‌باشد.

خطرات و راهکارها

کاربران باید برای پیشگیری از بروز خطراتی مانند فیشینگ، کلیک جکینگ و… تدابیری بیاندیشند. این موارد توسط برخی افراد و به منظور سرقت اطلاعات، کلاهبرداری و یا سوء استفاده از کاربران، ایجاد و به آنها تحمیل می‌شود و مهمترین راه مقابله، بالا بردن ضریب امنیتی مرورگر و دقت بیشتر کاربر است.

امنیت مرورگر چگونه تهدید می شود؟

مرورگرها برای افزایش قابلیت‌هایشان، وابسته به رابط‌های نرم افزاری مانند Flash و ActiveX و Java و Scripts ‪(JavaScripts, VBScript,…)  هستند. این تکنولوژی‌ها به صورت بالقوه می‌توانند به عنوان راه‌هایی برای دسترسی‌های غیرمجاز یا اجرای کدها و برنامه‌های مخرب باشند. در صورت انجام تنظیمات ناصحیح ممکن است خطرات امنیتی‌ای برای شما به وجود آید. برخی مرورگرها امکان غیر فعال سازی کامل این رابط های نرم افزاری را دارند. البته استفاده از افزونه هایی که به منظور مسدود کردن اسکریپت‌ها و کدهای اجرایی در مرورگر نیز تولید شده‌اند، راهی برای جلوگیری از اجرای خودکار آنها است.

همچنین پلاگین هایی مانند فلش پلیر (Flash Player) که وظیفه‌ی پخش فایل‌های فلش را دارند، بهتر است غیرفعال باشند اما اگر می خواهید از این پلاگین‌ها همچنان استفاده کنید باید اطمینان داشته باشید که آخرین نسخه از آنها روی کامپیوتر شما نصب است. در صورتی که از نسخه های قدیمی استفاده می کنید باید بدانید که در معرض خطرات جدی امنیتی هستید.

استفاده از افزونه‌های امنیتی

اکثر مرورگرها افزونه‌هایی دارند که برای سرعت بخشیدن به کارها و یا اضافه شدن قابلیتی، بر روی آنها نصب می شود. اما افزونه‌هایی نیز هستند که برای بالا بردن ضریب امنیتی مرورگر، بهتر است نصب شوند. در این میان بیشترین تعداد افزونه‌های امنیتی متعلق به فایرفاکس است. برای یک وبگردی امن‌تر استفاده از این افزونه‌هایی مانند: NoScript، AdBlockPlus، Https Everywhere و Private Browsing Mode بر روی فایرفاکس توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دوازده − هفت =

فهرست
WhatsApp
ارسال
مجموعه آی تی عصرمجازی آخرین اخبار و اطلاعات عصرمجازی را به صورت سریع دریافت نمایید
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها