ارتباط با ما:

LinkedIn
Instagram

آمار بازدیدکنندگان

  • 5
  • 55
  • 265,077
  • دی ۲۷, ۱۳۹۹

نکته ۳ از نکات کلیدی امنیت در وب‌گردی(مرورگر)

استفاده از جدیدترین نسخه مرورگرها

انتخاب مرورگر مناسب

مدت‌ها است که مرورگر وب برای اکثر کاربران، به مهم‌ترین بخش از نرم‌افزار سیستم‌شان تبدیل شده است. در اینجا برای شما نکاتی را یادآوری میکنیم که میتواند کمک بسیاری در امنیت استفاده از اینترنت و وب‌گردی داشته باشد:

بهتر است مرورگر خود را مرتب به‌روزرسانی کنید. معمولا مروگرهای مختلف به شکل متناوب نسخه‌های مهم امنیتی خود را برای دانلود، ارائه می‌دهند، این نسخه‌ها مشکلات و آسیب پذیری‌ها و باگ‌های امنیتی در نسخه‌های قبلی را برطرف کرده‌اند، این آسیب پذیری‌ها معمولا بعد از حمله توسط مهاجمین وروش‌های هک کردن و همچنین گزارش‌های دریافت شده از کاربران مبنی بروجود مشکل امنیتی، شناسایی و برطرف می‌شود.

برای دریافت این برنامه‌های بروزشده حتما از طریق وب‌سایت خود مرورگر اقدام کنید یا به شکل آنلاین اقدام به آپدیت کردن آن توسط خود مروگر کنید. همچنین سیستم‌عامل خود را نیز مرتب به‌روزرسانی کنید خصوصا نسخه‌های امنیتی که سیستم عامل‌ها برای دانلود هر چند وقت یک بار بر روی سایت خود قرار می‌دهند.

ویژگی یک مرورگر خوب

از مرورگرهایی استفاده کنید که استاندارهای امنیتی رمزنگاری مثل SSL و TSL را پشتیبانی می‌کنند. این استانداردها امکان ارتباط امن بین شما و وب‌سایت مورد نظر را از طریق رمزنگاری بسته‌ها و اطلاعات مبادله شده را، می‌دهد. همچنین این استانداردها جلوی حملات Phishing یا ماهیگری را که در آن یک وب سایت جعلی خود را جای سایت معتبر دیگری جا زده و هدف آن دزدی اطلاعات کاربران مثل پسوردها و کوکی‌ها می‌باشد را می‌گیرد. امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که برای جستجو از اینترنت اکسپلورر استفاده کند؛ خصوصا این‌که به‌لطف عرضه‌ی ویندوز ۱۰، مرورگر اج توانسته است به‌خوبی جای آن را پر کند و به‌ رقابت با بزرگانی چون کروم بپردازد.

نکته: از مرورگر اینترنت اکسپلور(IE) حتی الامکان استفاده نکنید، حتی جدیدترین و امن‌ترین نسخه‌های اینترنت اکسپلور(IE) هنوز جزو نا امن ترین مرورگرها در جهان می‌باشند!

بهترین مرورگر در اینترنت

ما سه ویژگی کلیدی را برای ارزیابی مرورگر‌ها در نظر میگیریم که عبارت‌اند از:

  • فاصله زمانی بین هر بروزرسانی‌
  • ویژگی‌ها امنیتی مرورگر موردنظر
  • ابزار‌های حریم شخصی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سه × 5 =

فهرست
WhatsApp
ارسال
مجموعه آی تی عصرمجازی آخرین اخبار و اطلاعات عصرمجازی را به صورت سریع دریافت نمایید
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها