دلایل مختلفی وجود دارد که اپلیکیشن موبایل را برای کسبوکارها مهم و معتبر میکند ازجمله:
- با اپلیکیشن موبایل، همواره دیده میشوید.
تلفنهای هوشمند همیشه در دسترس کاربران است. کاربران با اپلیکیشنهای مالی و حسابداری خرج و مخارج را ثبت میکنند، تاکسی آنلاین میگیرند، آنلاین خرید میکنند، غذا سفارش میدهند، خریدوفروش میکنند. بهوسیله اپلیکیشن موبایل مشتریان در هرلحظه به لیست محصولات و خدمات شما دسترسی دارند.
- با اپلیکیشن موبایل، ایجاد ارزش برای مشتریان میکنید.
روشهای بازاریابی هدفمند برای وفاداری مشتریان بهوسیله اپلیکیشن موبایل وجود دارد بهطور مثال ارسال پیشنهادات ویژه با نوتیفیکیشن برای مشتریانی که در موقعیتهای مکانی نزدیک شما هستند، این امر باعث برگشت مجدد مشتریان و یادآوری نام برند به مشتریان میشود. همچنین با طراحی اپلیکیشن موبایل اقدام به طراحی یک کانال اختصاصی برای تعامل مستقیم با مشتریان و ارائه محصول و خدمات بهصورت یکپارچه میکنید.
- با اپلیکیشن موبایل، یک مزیت رقابتی خلق میکنید.
با قرار دادن کسبوکار روی گوشی، از سایر رقبا متمایز خواهید شد و اپلیکیشن موبایل یک ارزشافزوده برای کسبوکار است.
- با اپلیکیشن موبایل، ایجاد وفاداری در مشتری کنید و باعث آگاهی برند شوید.
اپلیکیشنها نقش یک کاتالوگ آنلاین را خواهند داشت آنها مثل یک بنر بزرگ در بزرگراه عمل میکنند. ایجاد یک رابطه نزدیک و صادقانه و دسترسی و کارکرد آسان به آن باعث افزایش فروش و رضایت بیشتر مشتریان و رشد کسبوکار خواهد شد.
درست است که وب سایتها برای کسبوکارها ضرور است و نمیتوان اهمیت اپلیکیشن ها را نادیده گرفت.
آیا ریسپانسیو بودن سایت جای اپلیکیشن موبایل را میگیرد؟
طراحی ریسپانسیو بودن سایت، فرآیندیست که باعث میشود صفحات وب به خوبی و بدون به ریختگی بر روی انواع دستگاهها و صفحات نمایشی مشاهده شود و عملکرد، طراحی و محتوای سایت در تمام دستگاهها مطابق با همان دستگاه خواهد بود؛ اما آیا ریسپانسیو بودن وبسایت میتواند جای اپلیکیشن موبایل را بگیرد؟ مسلما جواب این سؤال خیر است. از مهمترین دلایل اهمیت اپلیکیشنهای موبایل، آن است که اگر کاربر در زمان آفلاین بودن و عدم دسترسی به اینترنت به اپلیکیشن مراجعه کند حداقل به محتوای قبلی که پیش از آن مشاهده کرده است دسترسی پیدا خواهد کرد. سرعت اپلیکیشن نسبت به وبسایت بسیار بیشتر است و کار کردن با آن راحتتر است.
آیا کسبوکار شما هم به اپلیکیشن نیاز دارد؟
یکی از قسمتهای مهم فرآیند طراحی اپلیکیشن مشخص کردن هدف کسبوکار از اپلیکیشن موبایل است، به عنوان صاحب کسبوکار باید دقیقا بدانید چه انتظاری از اپلیکیشن دارید، مخاطبان چه استفادهای از اپلیکیشن میکنند، اطمینان حاصل کنید کاربران به دنبال چه قسمتی در اپلیکیشن هستند و آیا میتوانند به راحتی با اپلیکیشن کار کنند و پس از آن تصمیم به ساخت اپلیکیشن بگیرید.
چگونه اپلیکیشن را به مخاطبین معرفی کنیم؟
تفاوت یک اپلیکیشن موفق و یک اپلیکیشن ناموفق به میزان درک و استفاده کاربر از آن دارد. یابد بدانید که قرار است چه کاربرانی را مورد هدف قرار دهید کاربران واقعی چه کسانی هستند و چه خصوصیاتی دارند و به میزان فعالیت کاربران، علایق و سلیقههای آنان پی ببرید. نباید استراتژی و تمرکز اصلی شما مجبور کردن تمام مخاطبان به نصب اپلیکیشن باشد چراکه این امر موجب افزایش نرخ پاک کردن اپلیکیشن خواهد شد.
روشهای متفاوتی وجود دارد که به معرفی اپلیکیشنها کمک میکند.
- اپلیکیشن را روی وب سایت اصلی نمایش دهید.
- از طریق خبرنامهها و ارسال ایمیل مشتریان را از اپلیکیشن خبردار کنید.
- در شبکههای اجتماعی درباره اپلیکیشن جدیدتان بنویسید.
- در شبکههای اجتماعی اپلیکیشن موبایل را تبلیغ کنید.
- برای مشتریانتان ارسال پیامک کنید و لینک دانلود اپلیکیشن را در پیامک قرار دهید و مشتری را ترغیب و به نصب آن کنید.
- قرار دادن اپلیکیشن در وبسایتها و اپلیکیشنهای معرفی اپ