ارتباط با ما:

LinkedIn
Instagram

آمار بازدیدکنندگان

  • 5
  • 55
  • 265,077
  • دی ۲۷, ۱۳۹۹

راهکارهای بالا بردن رتبه سایت در گوگل و الکسا

افزایش رتبه در گوگل

گوگل به عنوان مرجعی برای سنجش اعتبار وب سایتها در دنیای اینترنت مطرح گردیده است. اولین چیزی که این روزها به عنوان رتبه سایت‌ها مطرح است Pagerank گوگل می‌باشد. گوگل امتیازی را بین ۰ تا ۱۰ به سایت ها و صفحات داخلی آنها می دهد که هر قدر این امتیاز بالاتر باشد، نشان از مهم تر بودن سایت دارد. این امتیاز‌بندی تقریبا هر ماه یکبار یا دو بار توسط گوگل بازبینی شده و تغییر می‌کند. امتیازبندی صفحات به این صورت است که یک لینک از یک صفحه وب به صفحه ای از سایت دیگر؛ به معنای یک امتیاز مثبت برای صفحه مقصد محسوب می‌شود. برای اینکه امتیاز پیج رنک سایت های مختلف را در حین باز کردن آن سایت مشاهده کنید، می‌توانید تولبار گوگل را روی IE نصب کنید (این تولبار شامل یک بخش کوچک است که امتیاز صفحه ای را که در IE باز است، نشان می‌دهد) و یا به آدرس www.pagerank.net مراجعه کنید و آدرس صفحه مورد نظرتان را وارد کنید تا امتیاز آن را به شما اعلام کند.

سایت الکسا نیز یک رنک برای صفحات سایت ها تعریف می‌کند و اطلاعات نسبتا کاملی را هم درباره سایت ها ارائه می‌دهد. الکسا یکی از زیر مجموعه‌های شرکت بزرگ آمازون است. الکسا در سال ۱۹۹۶ با هدف ارزیابی و سنجش ترافیک اطلاعات در فضای وب و آرشیو کردن صفحات وب تشکیل شد و امروزه به‌عنوان یک منبع مفید از داده‌های وب‌گاه‌های اینترنتی شناخته می‌شود. رتبه الکسا بعد از پیج رنک گوگل، برای صاحبان وب‌ها اهمیت زیادی دارد.


رتبه الکسا چه چیزی را نشان می‌دهد؟رتبه سایت

الکسا در سایت خود اعلام کرده است که رتبه وب‌سایت‌ها را بر اساس تعداد بازدیدکنندگان و متوسط تعداد صفحاتی که هر نفر در سایت بازدید کرده محاسبه می‌کند.

البته در گزارش الکسا پارامترهای دیگری مانند نرخ پرش کاربران و متوسط مدت زمان حضور کاربران در سایت هم ارائه می‌شود، اما این پارامترها در محاسبه‌ی رتبه سایت‌‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. رتبه جهانی الکسا نشان می دهد که سایت شما چقدر در جهان محبوب است و رتبه محلی الکسا محبوبیت شما در کشوری که دامنه موردنظر ثبت شده است را نشان می دهد. بر خلاف سیستم رنکینگ گوگل هر چه رتبه به عدد ۱ نزدیکتر باشد سایت از رنکینگ بهتری برخوردار است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبلاگ الکسا، این شرکت هر روز میانگین بازدیدکنندگان روزانه و بازدید از صفحات هر سایت را در طول سه ماه گذشته تخمین می‌زند. سایتی که بالاترین ترکیب بازدید کننده و بازدید از صفحات داشته باشند رتبه اول را به دست می آورد. فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که در الگوریتم رتبه بندی الکسا نقش دارند. این فاکتورها عبارتند از:

  • ترافیک ناشی از افرادی که از تولبار الکسا استفاده می‌کنند.
  • تعداد بازدید از صفحات
  • بونس ریت (Bounce Rate) و نرخ کلیک (CTR)
  • کیفیت و تنوع بازدیدها
  • تعداد لینک های Inbound به سایت (که با عنوان بک لینک شناخته شده است)
  • باز نشر در رسانه های اجتماعی، لایک ها و تعداد کامنت ها
  • سرعت بارگذاری سایت

روش‌های افزایش رتبه الکسا

  • نصب تولبار الکسا (بر روی هر رایانه میزی، لپ تاپ)
  • ارسال مکرر و منظم پست در وبلاگ. این گزینه در از فاکتورهای مهمی است که به تازگی اهمیت یافته است. موتورهای جستجو نیز عاشق پست‌های وبلاگی هستند. این موضوع باعث می شود رتبه بالاتری در موتورهای جستجو نیز داشته باشید.
  • ایجاد محتوای منحصر به فرد به کمک تکنیک های سئو که رتبه خوبی در گوگل کسب می کند. محتوای خود را همه جا به اشتراک بگذارید و بازدید از صفحات منحصر به فردی کسب کنید. شما می توانید از تبلیغات گوگل ادوردز برای دریافت ترافیک بیشتر استفاده کنید.

اما چرا رتبه الکسا برای مدیران سایت ها اهمیت زیادی دارد و آیا اساسا این رتبه بندی دقیق است؟

 واقعیت این است که آمار این سرویس لزوما دقیق و کاملا براساس واقعیت نیست و تا حدودی مبتنی بر محاسبات فرضی و استقرایی است، چرا که طبق شواهد موجود منبع اصلی جمع آوری اطلاعات الکسا و پشتوانه آن، پلاگین یا تولبار (Alexa Toolbar) است که در مرورگر بازدیدکنندگان در سرتاسر دنیا نصب می شود، به فرض ممکن است تعداد زیادی از کاربران یک پایگاه اینترنتی بدون نصب تولبار از آن دیدن کنند و در مقابل سایتی دیگر به دلیل نوع فعالیتش بازدیدکننده های خاصی داشته باشد که تولبار الکسا را اکثر آنها نصب کرده باشند (معمولا وبسایت هایی که بازدیدکننده هایشان از تجربه کافی در فعالیت های وب برخوردارند رتبه الکسای بهتری نسبت به سایت های دیگر با بازدید مشابه دارند!)، اما با وجود همه ی این تفاسیر نباید سایت الکسا و رتبه آن را آنقدرها هم دست کم گرفت! چراکه مدیران وب سایت ها، تبلیغ کنندگان و شبکه های آگهی از رتبه الکسای شما به عنوان یک پیمانه برای مشخص کردن ارزش یک لینک بر روی وب سایت شما استفاده می کنند.اگر شما بخواهید سایت خود را بفروشید یا یک لینک روی سایت خود قرار دهید برای بهبود رتبه الکسای خود تلاش بیشتری خواهید کرد. زیرا این بهانه ای برای افزایش قیمت خواهد شد ! . همینطور تجربه ثابت کرده بهبود رتبه الکسا برابر با مهمتر شدن سایت در نتایج گوگل است.


contentدر اینجا لازم است که به نکات مهمی در افزایش رتبه سایت بعد از طراحی وب سایت اشاره شود که می‌تواند به بهبود رتبه سایت کمک کند:

محتوا و مطلب و تاثیر آن در رتبه بندی و سئوی سایت

تولید محتوا ارگانیک، امروزه بیشتر از هر چیزی در بهینه سازی سایت تاثیر دارند. گوگل به سایت هایی که از محتوای ناب و غیر کپی استفاده می کند، بیشتر بها و امتیاز می دهند و آن هایی را که محتوای دیگر سایت را کپی کرده، نه تنها جریمه می‌کند بلکه ممکن است لیست نتایج گوگل هم حذف نماید. لذا با توجه به این نکته لازم است برای ارتقای رتبه و رنکینگ صفحات در طراحی سایت از محتوایی استفاده کنیم که بازدیدکنندگان را وادار کند برای بارهای متوالی به وب سایت مراجعه کند و سایت را برای خود یک منبع اطلاعاتی خوب بدانند.


متا تگ‌ها

meta tagsدر هر صفحه قسمتی وجود دارد به نام تگ <head> که متا تگ ها درآن قرار می گیرند. هر صفحه برای خود متاتگ منحصر به فردی دارد و باید با بقیه متفاوت دارد. متا تگ title یا عنوان و متاتگ توضیحات، دوتا از مهمترین متاتگ ها در افزایش رتبه سایت در گوگل می باشند. حتما در متاتگ ها کلمات کلیدی اصلی را به کار ببرید.


 

sitemap
استفاده از نقشه سایت

نقشه سایت راهنمای گوگل برای پیمایش راحت تر و سریع تر در سایت است. با ایجاد هر صفحه جدید، لینک آن در نقشه سایت قرار می گیرد و گوگل سریعا متوجه این موضوع می شود و آن را ایندکس می کند. نقشه سایت یکی از عوامل مهم در افزایش رتبه سایت در گوگل است.


 

بهینه‌سازی عکس‌ها

اندازه عکس می تواند تاثیر زیادی در افزایش یا کاهش سرعت بارگذاری سایت داشته باشد. همچنین فرمتی که برای آن ها استفاده می شود خیلی مهم است، زیرا ممکن است بعضی اوقات، تعدادی از فرمت ها بخوبی پشتیبانی نشوند و تاثیر منفی برروی کیفیت عکس ها بگذارد. هرچه اندازه عکس ها کمتر باشد و از فرمت مناسبی استفاده شود، افزایش رتبه سایت در گوگل سریعتر انجام می شود.


 

ثبت وب‌سایت در دایرکتوری بعد از طراحی وب سایت

این واضح است که هرچه تعداد لینکهایی که به وب سایت ختم می شود بیشتر باشد رتبه ی سایت بالا خواهد رفت. برای این کار باید بعد از طراحی سایت، سایت را در یکی از دایرکتوری ها ثبت کنید که در زیر به معروفترین آنها اشاره شده است.

  • Yahoo Directory
  • Best of the Web
  • Ezine Articles
  • Article Base

همچنین تبادل لینک بین سایت های هم خانواده یعنی سایت هایی که موضوع مشابهی دارند، موجب افزایش رتبه در موتورهای جستجو خواهد شد.


ارسال مطلب و نظر در وبلاگ‌هاوبلاگ

بعضی از وبلاگها این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا اینکه به صورت میهمان بتوانند مطلب ارسال کنند. برای این کار ابتدا وبلاگ‌هایی که دارای رنکینگ بالا می باشند را شناسایی کنید و در این وبلاگها مطلب ارسال کنید. در این وبلاگها حتی می توانید به نوشته های دیگر کاربران نظر بدید در این نظرات می توانید لینک سایت خود را نیز وارد کنید.اگر مدیران وبلاگ لینک ها را تایید کنند در رتبه سایت شما در آینده ی نزدیک تاثیر خواهد گذاشت.


 

linkتبادل لینک با سایت‌های دارای رنکینگ بالا

تبادل لینک یکی از قدیمی ترین روشهای افزایش رنکینگ می باشد که هم اکنون نیز مورد استفاده قرار می گیرد برای استفاده از این تکنیک نیز از سایت هایی با رنکینگ بالا استفاده کنید.


 

website updateبروز رسانی وب سایت

 

گوگل سایتهایی را که دائما در حال بروز رسانی محتویات خود هستند را بیشتر دوست دارد و برای آن ها ارزش قائل می شود. رتبه ای آنها را با کیفیتی عالی بالا می برد ، بنابر این سعی کنید سایت خود را همیشه بروز نگه دارید.


socialثبت وب‌سایت در شبکه‌های اجتماعی

بعد از طراحی سایت سعی کنید حتما یکی از گزینه های افزایش ترافیک سایت ثبت وب سایت در شبکه های اجتماعی باشد. با ثبت وب سایت در شبکه های اجتماعی با به اشتراک گذاشتن سایت شما در این شبکه ها ترافیک سایتتان به شدت بالا خواهد رفت. در زیر به معروف ترین شبکه های اجتماعی اشاره ای شده است:

  • Google Plus
  • Squidoo
  • Digg
  • Hub Pages
  • Stumble Upon

لینکدهی و امضاء در تالارهای گفتگو

تالار های گفتگوی فعال برای گوگل ارزشمند اند با شرکت در این تالارها می توانید از بک لینک برای ارتقای ترافیک سایت استفاده کنید. شرکت در بحث های رایج در تالارهای بحث و تبادل نظر، گفتمان و یا گفت و گو و درج لینک در محل امضا یا در متن بحث به افزایش رتبه گوگل کمک موثری خواهد نمود.

از تکنیک‌های غیر مجاز برای سئو استفاده نکنید

برخی نرم افزارها و یا سایت هایی هستند که ادعا می کنند که در کوتاهترین زمان سایت را به رتبه ی بالا در گوگل می برند این غلط است (سایتی که زود به رتبه برتر رود زودتر از آن هم سقوط خواهد کرد) گوگل تمام این ترفندها را می شناسد و اگر شناسایی کند سایت شما را بلوک خواهد کرد.

 

سایت خود را آنلاین نگه دارید

اگر سایت به مدت طولانی قطع شود گوگل رتبه ی منفی برای سایت در نظر می‌گیرد، برای جلوگیری از این کار از هاست های ابری که قطعی کمی دارند استفاده کنید. از کلمات کلیدی که بیشتر بین کاربران استفاده می شود بهره مند شوید. کاربران برای جستجو در موتور ها از اختصار جملات استفاده می کنند این کلمات را شناسایی کنید و در هنگام طراحی وب سایت از آنها در صفحات سایت استفاده کنید. با این کار سایت شما ترافیک بالا و در نتیجه رتبه ی بالایی را جذب خواهد کرد.

تبلیغ در سایت‌های با رنکینگ بالا

برای این کار یک بنر از کارها و خدماتی که می خواهید در وب سایت خود ارئه دهید تهیه کنید و در سایت هایی با رنکینگ بالا که دارای ترافیک بالایی هم هستند تبلیغ کنید البته این کار دارای هزینه می باشد ولی نتیجه بهتری خواهد داد .

افزایش تعداد صفحات وب سایت

هرچه تعداد صفحات سایت بیشتر باشد گوگل امتیاز بیشتری برای وب سایت خواهد داد. البته از ایجاد صفحات تکراری جدا پرهیز کنید که گوگل امتیاز منفی به این امر اختصاص می دهد.

فهرست
WhatsApp
ارسال
مجموعه آی تی عصرمجازی آخرین اخبار و اطلاعات عصرمجازی را به صورت سریع دریافت نمایید
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها