ارتباط با ما:

LinkedIn
Instagram

آمار بازدیدکنندگان

  • 1
  • 27
  • 265,193
  • دی ۲۷, ۱۳۹۹

معرفی شگفت انگیزترین ابزارهای گوگل

معرفی ابزارهای گوگل: یکی از مزایای بی‌رقیب گوگل، ارائه‌ی ابزارهای رایگان است که تنها با یک‌بار ثبت‌نام می‌توان از آن‌ها استفاده نمود. این ابزارها به‌طور خاص می‌توانند برای بازاریاب‌ها، در بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر و افزایش کارایی رسانه‌ی اجتماعی در جهت ارتقای فعالیت‌های آن‌ها، بسیار سودمند باشند. در ادامه به معرفی این ابزارهای می‌پردازیم:

۱گوگل ادسنس Google AdSenseگوگل-ادسنس

گوگل ادسنس یک ابزارهای گوگل است که توسط گوگل برای اجرای تبلیغات متنی، عکسی، ویدئویی یا هر تبلیغ رسانه‌ای دیگر توسط منتشرکنندگان اجرا می‌شود تا آن‌ها بتوانند محتوا و مخاطب خود را مورد هدف قرار دهند.

آیا تابحال وب‌سایتی در ارتباط با بازاریابی داشته‌اید که ترافیک آن کم یا متوسط باشد و نتوانسته باشید از طریق آن هیچ درآمدی داشته باشید؟

اگر شما چنین وب‌سایتی داشته باشید می‌توانید از طریق آن و به‌وسیله این ابزار از این سایت درآمدی هرچند ناچیز بدست آورید تنها کافیست یک کد تبلیغاتی در header صفحه، محتوا و ستون کناری وب‌سایت قرار دهید. مقدار این درآمد به‌عنوان وب‌سایت و تعداد بازدیدکنندگان آن بستگی دارد. این تبلیغات توسط گوگل مدیریت، مرتب‌سازی و نگهداری می‌شود. آن‌ها می‌توانند درآمد را بر اساس هر کلیک یا هر بازدید از سایت محاسبه کنند که هر دو مورد گزینه‌های مهمی در بازاریابی اینترنتی می‌باشند.

 ۲-گوگل ادوردز Google AdWords

adverdاگر بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم، گوگل ادوردز بازاری است که تجارت‌های مختلف با پرداخت پول در آن، وب‌سایت خود را به جایگاه بالاتری برای نتایج جستجوی کلمات کلیدی ارتقا می‌دهند.

به‌بیان‌دیگر پلت فرم طراحی‌شده توسط گوگل است (یکی از ابزارهای گوگل) که بازاریابان از آن برای نمایش تبلیغات متنی، عکسی، ویدئویی و ایجاد برنامه‌های کاربردی همراه با تبلیغات استفاده می‌کنند. درصورتی‌که از ترافیک حاصل از جستجوی طبیعی، آن‌طور که انتظار دارید، نتیجه نمی‌گیرید، می‌توانید از کمپین‌های جستجوی پولی گوگل ادوردز استفاده کنید. با سرمایه‌گذاری روی کلیدواژه‌های درست، می‌توانید ترافیک قابل‌توجهی را به‌سوی وب‌سایت خود جذب کنید. درآمد حاصل از تبدیل‌هایی که به‌واسطه‌ی این ترافیک صورت می‌گیرند، با مقدار سرمایه‌ای که در این سیستم صرف تبلیغات کرده‌اید برابر، یا از آن بیشتر است. به‌علاوه، سعی کنید از آپشن های پیشرفته مربوط به مکان‌یابی، مروگرهای موبایلی یا دسکتاپ، و هر آپشن دیگری که به شما در جذب مخاطب هدف کمک می‌کند، بهره بگیرید.برد

۳ابزار کلیدواژه‌ی گوگل ادوردزابزار-کلیدواژه-گوگل

یکی دیگر از ابزارهای گوگل ابزار کلیدواژه گوگل ادوردز است که بازاریابان  با استفاده از آن می‌توانند بهترین کلیدواژه را برای محتوای سایت‌شان پیدا کنند. این ابزار کلمات مرتبط با موضوع شما که توسط مخاطبان مورد سرچ قرار می‌گیرد را به شما نمایش می‌دهد تا شما بتوانید با توجه به نرخ جستجوی کلمات توسط مخاطبان کلیدواژه مناسب را برای محتوای سایت خود پیدا کنید و آن‌ها را بکار گیرید.

 

۴گوگل آنالیتیکس Google Analytics

یکی از قدرتمندترین ابزارهای گوگل ابزار گوگل آنالیتیکس می‌باشد کآنالیتیکزه توسط آن بازاریابان می‌توانند به منابع اطلاعاتی بسیار مهمی از مخاطبان سایت خود ازجمله: تعاملات اجتماعی، ابزارهای مورداستفاده کاربران، اطلاعات مربوط به موبایل، منابع ترافیک، تأثیرگذارترین محتوا و آنچه به تبدیل منجر می‌شود را بدست آورند.

۵گوگل ترندز Google Trendsگوگل-ترندز2

یک وب‌سایت منتشرشده توسط گوگل می‌باشد که توسط آن اطلاعاتی از قبیل: جستجوهایی که در حال حاضر محبوب هستند، اطلاعات گوگل اینسایتس درباره‌ی کلیدواژه‌ها و ترندهای ترافیکی وب‌سایت‌ها زمانی که وب‌سایت خاصی را جستجو می‌کنید، را بدست می‌آورید. همچنین شما می‌توانید با قرار دادن چند نام وب‌سایت در کنار هم و با درج کاما بین آن‌ها چند سایت را مورد ارزیابی قرار دهید و ترافیک آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

 

۶گوگل وبمستر تولز Google Webmaster Tools

یک وب‌سرویس رایگان توسط گوگل برای مدیران وب است و یکی از ابزارهای گوگل به شمار می‌آید. اگر از قبل وب‌سایت‌تان را در گوگل آنالیتیکس راه‌اندازی کرده باشید به‌راحتی می‌توانید از این قابلیت گوگل استفاده کنید و اطلاعاتی از قبیل پیکربندی وب‌سایت(Site Configuration)، سلامت وب‌سایت (Site Health)، ترافیک وب‌سایت (Site Traffic) و بهینه‌سازی وب‌سایت (Site Optimization) را بدست آورید.

google-alerts

۷گوگل اَلرتز Google Alerts

یکی از ناشناخته‌ترین و البته مفیدترین ابزارهای گوگل همین ابزار می‌باشد که توسط آن می‌توانید برای یک یا چندین کلیدواژه موردنظر یک آلرت بگذارید و زمانی که محتوای جدید با این عنوان در اینترنت منتشر شد گوگل آنرا از طریق ایمیل به شما اطلاع دهد. به بیان ساده‌تر می‌توان گفت فرض کنید شما به دنبال پیدا کردن محتوایی در اینترنت هستید و می‌خواهید هر زمان که محتوای جدیدی با این موضوع در اینترنت منتشر شد گوگل آنرا به شما اطلاع دهد برای این کار ، این ابزار بهترین گزینه پیش روی شماست. مطمئناً تعداد کلیدواژه‌هایی که می‌توانید مشخص کنید نیز نامحدود می‌باشد.

 

۸گوگل بلاگر Google Blogger

google-bloger

اگر می‌خواهید وبلاگی را راه‌اندازی کنید اما امکانات لازم برای بستر وبلاگ نویسی ندارید می‌توانید از یکی دیگر از ابزارهای گوگل بنام گوگل بلاگر کمک بگیرید. به‌تازگی تغییرات زیادی در این ابزار به وجود آمده است که به شما در راه‌اندازی وبلاگتان به شیوه‌ای مؤثرتر کمک خواهد کرد.

 

۹ابزار جستجوی وبلاگ گوگل Google Blog Searchابزار-جستجوی-وبلاگ

با استفاده از این ابزار می‌توانید از ذکر نام وب‌سایت خودتان و رقبایتان در وبلاگ‌ها مطلع شوید. برای مثال اگر به دنبال فرصت‌هایی برای انتشار پست‌های مهمان هستید، اقدامات و اطلاعات مربوط به رقبایتان در این ابزار، می‌تواند به شما کمک کند که وب‌سایت‌های مناسب برای این کار را بیابید.

 

۱۰گوگل‌ بوکس‌ (کتاب‌های گوگل) Google Bookگوگل بوکز

اگر به مطالعه کتاب علاقه‌مند هستید این ابزار می‌تواند بسیار مورد توجه‌تان قرار  گیرد چراکه توسط این ابزار گوگل لیستی از کتاب‌های آنلاین و جدید را به نمایش می‌گذارد. همچنین اگر شما می‌خواهید کتابی را منتشر کنید به نفع شماست که کتابتان را در لیست کتاب‌های Google Book قرار دهید چراکه این باعث افزایش مخاطب برای کتاب‌ شما می‌شود بخصوص حالا که ابزار گوگل پلی برای فروش کتاب و موسیقی، اپلیکیشن‌های اندروید و… بسیار مورد توجه مخاطبین قرار گرفته است.

۱۱گوگل کلندر (تقویم گوگل) Google Calenderگوگل کلندر

اگر می‌خواهید از رویدادهای مهم در برنامه زمانی خود باخبر شوید این یکی از ابزارهی گوگل است که  بسیار مورد اهمیت می‌باشد. با این ابزار همچنین می‌توانید هشدار تنظیم کنید که گوگل آن را از طریق حساب جیمیل شما که به این ابزار متصل است به شما اطلاع‌رسانی می‌کند.

 

۱۲گوگل کروم Google chromeگوگل کروم

چنانچه از این مرورگر استفاده می‌کنید قطعاً از مزایای بسیار آن ازجمله: سرعت بالا در بارگذاری محتوا، حجم زیادی از افزونه‌ها، برنامه‌ها و تم‌هایی که می‌توان با نصب آن‌ها، کارایی بازاریابی وب‌سایت خود را بالا برد مطلع هستید.

 

۱۳گوگل داکس Google Docs

google-docs

اگر می‌خواهید مدارک، spreadsheetها، اجراها، تصاویر نقاشی و جداولی را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید تا بتوانند آن‌ها را به‌صورت آنلاین مشاهده کنند یا دانلود کنند، از گوگل داکس( Google docs) استفاده کنید.

 

۱۴ابزار دابل کلیک اد پلنر گوگل (ابزار برنامه‌ریزی تبلیغات دابل کلیک) Google DoubleClick

دابل-کلیک-اد-پلنراگر به اطلاعات مردم شناختی یا حجم ترافیکی فوری نیاز پیدا کردید، می‌توانید از یکی دیگر از ابزارهای گوگل بنام Google DoubleClick Ad Planner استفاده کنید. هرچه وب‌سایت شما بزرگ‌تر باشد، اطلاعات بیشتری را می‌توانید در مورد آن بیابید، ازجمله: سن، جنسیت، تحصیلات، درآمد بازدیدکنندگان و همچنین وب‌سایت‌های دیگری که از آن‌ها بازدید کرده‌اند، علایق آن‌ها و کلیدواژه‌هایی که در مورد آن‌ها جستجو کرده‌اند.

 

 

۱۵گوگل درایو Google driveگوگل-درایو

گوگل درایو که یکی دیگر از ابزارهای گوگل است و بسیار پرکاربرد نیز می‌باشد به شما کمک می‌کند فایل‌های خود را به‌صورت آنلاین به اشتراک بگذارید. در حال حاضر شما می‌توانید ۵GB در گوگل درایو، ۱GB در پیکاسا Picasa و ۱۰GB در جیمیل به‌صورت رایگان ذخیره کنید. کمترین هزینه برای این سرویس‌ها ۲٫۴۹$ در ماه برای ۲۵GB و بیشترین آن‌ها ۷۹۹$ در ماه برای ۱۶TB است.

۱۶گجت‌های گوگل Google Gagetsگجت

اگر می‌خواهید کارایی وب‌سایت، مرورگر یا حساب گوگل خود را بالا ببرید، می‌توانید از سری گجت‌های گوگل که به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار دارند استفاده کنید. گجت‌ها در گروه‌های مختلف، مانند: اخبار، ابزارها، ارتباطات، بازی‌ها، اقتصاد، ورزش، سبک زندگی، فناوری و سیاست دسته‌بندی‌شده‌اند.

 

 

۱۷گوگل اینسایتس Google Insightsگوگل-اینسایت

گوگل اینسایتس به شما این امکان را می‌دهد که در مورد ترندهای مربوط به کلیدواژه‌های مختلف درگذر زمان، جستجو کنید. به‌این‌ترتیب، می‌توانید ببینید که یک کلیدواژه  در طول زمان محبوبیت بیشتری پیداکرده است یا نه، یا ترندهای مربوط به یک جستجو را در بازه‌ی زمانی یک سال، در سرتاسر جهان، کنترل کنید تا ببینید که در چه ماه‌ها یا فصل‌هایی محبوبیت بیشتری داشته است.

۱۸گوگل میل Gmail) Google Mail)

Gmail-iconیکی از سرویس‌های رایگان است که به کاربران فضای رایگان جهت ایمیل ارائه می‌دهد.

 

۱۹گوگل پلیسز Google Placesگوگل-پلیس

برای اینکه تجارت محلی شما برای بعضی از کلیدواژه‌ها در بالای نتایج جستجوی طبیعی نمایش داده شود، می‌توانید از Google Places استفاده کنید.

۲۰گوگل پلاس Google+

گوگل-پلاس

سرویس شبکهٔ اجتماعی گوگل است. گوگل+ به‌عنوان لایه‌ای که خدمات اجتماعی مختلف گوگل ازجمله گوگل پروفایل و گوگل باز را در خود ادغام می‌کند، امکانات جدید بسیاری ازجمله حلقه‌ها، پاتوق‌ها، جرقه‌ها، و تجمّع‌ها را نیز ارائه می‌کند.

 

 

 

۲۱کلید +۱ گوگل Google +1 Buttonگوگل-پلاس1

این ابزار به شما کمک می‌کند که محتوای خود را راحت‌تر در گوگل پلاس به اشتراک بگذارید و تعداد تعاملات اجتماعی خود را افزایش دهید. به‌علاوه، زمانی که شخصی وب‌سایت شما را +۱ می‌کند، کسانی که با او در ارتباط هستند نیز صفحه‌ی شما را بالاتر از سایر نتایج، در جستجوهای گوگل می‌بینند.

۲۲گوگل ریدر Google Reader

گوگل-ریدرگوگل ریدر یک فیدخوان تحت وب بود که به‌صورت آنلاین و آفلاین قابلیت خواندن فید را داشت و در ۷ اکتبر ۲۰۰۵ توسط آزمایشگاه گوگل منتشر شد و در ۱۷ سپتامبر ۲۰۰۷ از حالت بتا خارج شد. در مارس ۲۰۱۳ گوگل اعلام کرد که گوگل ریدر در ۱ ژوئیه ۲۰۱۳ به دلیل کاهش استفاده‌اش بسته می‌شود. کاربران از ۲ ژولای با صفحه‌ای برخورد کردند که بسته شدن سرویس را به آن‌ها اطلاع می‌داد.

 

۲۳گوگل ترنسلیت (مترجم گوگل) Google Translatetraslate

گوگل ترنسلیت (به‌بیان‌دیگر گوگل ترجمه) یکی از ابزارهای مهم و پرکاربرد گوگل می‌باشد که بدون اینکه حتی بدانید متن موردنظر به چه زبانی می‌باشد می‌توانید آنرا وارد گوگل ترنسلیت کنید تا ترجمه آنرا به شما نمایش دهد.

۲۴گوگل وویس Google Voicegoogle-voice

یکی از ابزارهای کاربرپسند و شاید پرکاربرد گوگل وویس می‌باشد. گوگل وویس به شما این امکان را می‌دهد که با ایجاد یک شماره تلفن برای خود، تماس‌های تلفنی برقرار کنید یا پیام بدهید و دریافت کنید. می‌توانید پیام‌ها را از طریق رابط کاربری ساده‌ای مانند Gmail ببینید. درصورتی‌که مایل نیستید شماره‌ی دفتر یا موبایل خود را به افراد خاصی بدهید، این ابزار جایگزین خوبی است.

 

۲۵یوتیوب (متعلق به) گوگل Google (Owned) YouTubeyou-tube

یوتیوب معروف‌ترین وبگاه بارگذاری و تماشای ویدئو است. این سایت به کاربران اجازهٔ بارگذاری، مشاهده و اشتراک‌گذاری ویدئو و با استفاده از تکنولوژی ادوبی فلش ویدئو و اچ‌تی‌ام‌ال۵ انواع ویدئوها مانند کلیپ‌های فیلم، کلیپ‌های تلویزیون و کلیپ‌های موسیقی و همچنین ویدئوهای وبلاگ‌ها، ویدئوهای اوریجینال کوتاه و ویدئوهای آموزشی را نمایش می‌دهد.

فهرست
WhatsApp
ارسال
مجموعه آی تی عصرمجازی آخرین اخبار و اطلاعات عصرمجازی را به صورت سریع دریافت نمایید
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها