ارتباط با ما:

LinkedIn
Instagram

آمار بازدیدکنندگان

  • 5
  • 54
  • 265,066
  • دی ۲۷, ۱۳۹۹

نکته ۲ از نکات کلیدی امنیت در وب‌گردی

رمزنگاری فایل‌های موجود در هارددیسکرمزنگاری با رمزگذاری اطلاعات هارد دیسک

اگر اطلاعات شخصی و محرمانه را بر روی هارد دیسک خود نگه‌داری می‌کنید حتما محتویات آن را با استفاده از نرم‌افزارهای رمزنگاری فایل‌ها، رمز کنید. رمزنگاری یا رمزگذاری (Encryption) فرآیند تبدیل و ذخیره اطلاعات با استفاده از یک الگوریتم خاص برای محافظت از آنها است در هر رمز گذاری یک کلید الگوریتم وجود دارد که تنها در اختیار خود رمزگذار می باشد.

از این کلید برای معکوس کردن عمل رمز نگاری و اصطلاحاً رمزگشایی یا Decryption استفاده می شود. رمزنگاری مدت طولانی است که توسط دولت و نیروهای نظامی به منظور برقراری ارتباط امن و یا بعضا مخفی استفاده می شود اما درحال حاضر به طور معمول و در جهت حفاظت از اطلاعات در انواع مختلفی از سیستم های غیر نظامی نیز استفاده می شود.

به گزارش موسسه امنیت کامپیوتری (CSI) در سال ۲۰۰۷حدود ۷۱% از اطلاعات منتقل شده و ۵۳% از اطلاعات ذخیره شده برروی حافظه‌های کامپیوتری رمزگذاری شده بودند. رمزنگاری می‌تواند برای حفاظت از اطلاعات ذخیره شده بر روی انواع حافظه کامپیوتری از جمله حافظه‌های فلش مورد استفاده قرارگیرد.

الگوریتم‌های مورد استفاده برای رمزنگاری به دو دسته متقارن و نامتقارن تقسیم می‌شوند در الگوریتم‌های متقارن هر دو طرفی که قصد رد و بدل کردن اطلاعات را دارند از یک کلید مشترک برای رمزگذاری و نیز رمزگشایی استفاده می‌کنند. در این حالت بازگشایی و رمزگزاری اطلاعات دو فرآیند معکوس یکدیگر می‌باشند.

 Public key: برای به رمز گذاری اطلاعات استفاده می‌شود.

Plaintext: متنی است که قرار است رمزگذاری شود.

Encryption Algorithm: الگوریتم رمزگذاری اطلاعات

Private Key: کلیدی که برای رمزگشایی استفاده می‌شود.

Cipher text: متن تغییر یافته پس از رمز گذاری

Decryption Algorithms: الگوریتم رمزگشایی است.

برای رمزگذاری اطلاعات می‌توانید با توجه به میزان اهمیت و حجم و زمان محاسبات و با استفاده از اطلاعات ارائه شده در بالا یک روش را انتخاب و استفاده کنید. بطور خلاصه می‌توان گفت که الگوریتم‌های متقارن دارای سرعت بالاتر و الگوریتم‌های نامتقارن ‌ دارای ‏امنیت بهتری هستند. در ضمن گاهی‌ از ترکیبی‌ از هردو الگوریتم استفاده می‌ کنیم که به این این روش الگوریتم‌‏های ترکیبی‌ (Hybrid) گفته می‌شود. (توضیح مربوط به الگوریتم‌های متقارت و نا متقارن مبحثی جداست که متاسفانه از حوصله این بحث خارج می‌باشد)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

شانزده − 12 =

فهرست
WhatsApp
ارسال
مجموعه آی تی عصرمجازی آخرین اخبار و اطلاعات عصرمجازی را به صورت سریع دریافت نمایید
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها