گوگل ادوردز (به انگلیسی: Google AdWords) یک سرویس تبلیغات برخط، توسعه یافته توسط شرکت گوگل است که در آن تبلیغکنندگان برای نمایش نسخهای مختصر از تبلیغات برای کاربران وب جهانگستر هزینهای پرداخت میکنند. روش گوگل ادوردز تا حدودی بر اساس کوکیها و قسمتی نیز بر پایه کلید واژههای تعیین شده توسط تبلیغکنندگان است. این نتایج در بالای صفحه، سمت راست آنها یا گاه زیر نتایج تبلیغات متنی کوچکی نشان داده میشوند. این تبلیغات از طریق یکی از محصولات گوگل به نام گوگل ادوردز ایجاد شدهاند. قابلیتهای ادوردز برای نمایش تبلیغات فقط محدود به این تبلیغات متنی یا تبلیغات در صفحهٔ نتایج جستجوی وب نیست و بسیار متنوعتر و گستردهتر است.
گوگل ادوردز سرویس تبلیغاتی اصلی گوگل و تبلیغات منبع درآمد اصلی این شرکت است. در سال ۲۰۱۱ ۹۶٪ درآمد گوگل از تبلیغات بودهاست. سرویس ادوردز به مشتریان این امکان را میدهد که علاوه بر آن که سایتهایشان بر حسب رتبهای که الگوریتمهای گوگل به آنها اختصاص دادهاست در نتایج جستجو نمایش داده میشود، بتوانند سایتهایشان را در همان صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برای کاربرانی که جستجوهایی مرتبط با کسب و کار و وبسایت آنها میکنند به صورت تبلیغات کوتاه در فرمتهای مختلف به نمایش بگذارند. به این ترتیب صاحبان وبسایتها میتوانند با هزینههایی به نسبت کم وبسایت و کسب و کار خود را در معرض دید کاربران قرار دهند. ممکن است شما در نتایج جستجو جایگاه خوبی نداشته باشید اما اگر به وبسایت و قابلیت تجاری خود اطمینان دارید میتوانید با قدری هزینه در اولین صفحهٔ نتایج جستجو حتی اولین وبسایتی باشید که کاربر با آن مواجه میشود. باقی کار با شما و کیفیت وبسایت و خدماتتان است که باید اعتماد مشتری را بتوانید جلب کنید.