آمار باورنکردنی ایمیل مارکتینگ:
آمارهایی وجود دارد که به درک درستی از ایمیل مارکتینگ کمک میکند، در زیر به برخی از آنها اشاره میکنیم:
-
حدود ۵۳ درصد از ایمیلها در موبایل خوانده میشود.
-
جیمیل ۹۰۰ میلیون کاربر دارد که ۷۵ درصد این کاربران از طریق از طریق اپلیکیشن موبایل به ایمیلهای خود دسترسی دارند.
-
هرساله دسترسی به ایمیل از طریق موبایل بیشتر میشود و این رقم به ۳۰ درصد در سال نیز افزایشیافته است.
-
اگر ایمیل شخصیسازیشده باشد امکان تبدیل سرنخ به مشتری ۱۰ درصد افزایش مییابد و امکان کلیک ۱۴ درصد بیشتر میشود.
-
یک ایمیل شخصیسازیشده ۶ برابر شانس بیشتر برای جذب کلیک نسبت شبکههای اجتماعی را دارد.
-
ایمیل در جذب مشتری، ۴۰ درصد کارآمدتر از شبکههای اجتماعی است.
مزایای ایمیل مارکتینگ چیست؟
-
ایمیل مارکتینگ، یکی از روشهای ارزان و بهصرفه در صنعت بازاریابی آنلاین است.
-
ایمیل ابزاری بسیار انعطافپذیر است و میتوان از طریق این ابزار محتوای خلاقانهای برای مخاطبان ارسال نمود
-
ایمیل مارکتینگ، روشی قابلاندازهگیری است و کسبوکارها میتوانند پس از اجرای کمپین ایمیلی، تعداد مخاطبانی که از طریق ایمیل به سایت شما واردشدهاند را اندازهگیری کنند.
-
ایمیل مارکتینگ، بسیار هدفمند اجرا میشود و کسبوکارها میتوانند بهصورت کاملاً هدفمند و دقیق با مخاطبان خود در ارتباط باشند و از واکنش آنان مطلع شوند.
-
استفاده از ایمیل برای تبلیغات و بازاریابی برای همه افراد امکانپذیر است.
-
ایمیل مارکتینگ، بهتدریج باعث اعتمادسازی میشود و وفاداری افراد نسبت به برند شما را نیز افزایش میدهد.
-
به کمک ایمیل مارکتینگ، میتوان با هزینه کم، آزمونوخطا کرد.
-
نرخ بازگشت سرمایه (ROI) در ایمیل مارکتینگ بسیار بالا است.
یک ایمیل مارکتینگ موفق دارای چه ویژگیهایی است؟
ایمیل مارکتینگ مثل هر روش دیگر دارای نکات و اصولی است که رعایت آنها باعث موفقیت میشود.
-
مخاطبان خود را بشناسید. شناخت علاقهمندیها و نیازمندیها به شما در تأمین محتوای بهتر کمک میکند و هرچه این تناسب دقیقتر باشد احتمال باز شدن ایمیل و خرید از شما بیشتر خواهد بود.
-
محتوای جذابی برای مخاطب داشته باشید. مطالب آموزشی مطابق با محصولی که مشتری شما خرید کرده یا فقط تخفیفات ویژه را برای مخاطبانتان ارسال کنید.
-
از مشتریانتان دعوت به تعامل کنید. میتوانید از مشتریان دعوت به خواندن مقاله، یا دیدن ویدئو در سایت یا خرید کنید.
-
ایمیلهایی که میفرستید را بهینهسازی کنید، توجه کنید که یک ایمیل پرمحتوای هفتگی مؤثر است یا ایمیل روزانه با محتوای محدود و خلاصه تاثیر بیشتری دارد.
-
منظم و پیوستگی در هر نوع بازاریابی مؤثر است. ایمیلها را بهصورت منظم و مداوم ارسال کنید تا در بلندمدت نتیجه بهتری بگیرید.
استراتژیهای مهم در ایمیل مارکتینگ
استراتژیهای ایمیل مارکتینگ به کسبوکارها کمک میکند تا محصولات و خدمات خود را از طریق کانال ارتباطی ایمیل، بفروشند و نرخ سرمایه خود را به حداکثر ممکن ارتقا دهند.
-
ایمیلهای ارسالی برای مشتریان را شخصیسازی کنید اما از اسم مشتری در ابتدای ایمیل استفاده نکنید. کلاهبرداران در اینترنت بهاندازهای از این ترفند استفاده کردهاند که این موضوع باعث از بین رفتن اعتماد مخاطبان نسبت به اینگونه ایمیلها شده است. منظور از شخصیسازی این است که محتوایی مناسب با پرسوناژ مخاطب ارسال کنید. همچنین مخاطب بتواند تعداد ایمیل دریافتی در روز،هفته و ماه را مشخص کند.
-
برای ارسال ایمیل هیچ زمانی نسبت به زمان دیگر اولویت ندارد اما شما اجازه ندارید در هر بازه زمانی به تعداد نامحدود برای مخاطبان ایمیل ارسال کنید.
-
طولانی یا کوتاه بودن عنوان ایمیل تأثیری برافزایش نرخ باز شدن ایمیل یا نرخ کلیک ندارد. کافی است کپی رایتر از اهداف شما در ایمیل مارکتینگ مطلع باشد تا بتواند عنوان مناسبی انتخاب کند.
-
تیترهای انگیزشی و هیجانانگیز و مرتبط با اهداف مارکتینگ خود برای ایمیل انتخاب کنید.
-
با توجه به اینکه اکثر مخاطبان ایمیل خود را از طریق موبایل چک میکنند بهتر است از ایمیل تکستونی استفاده کنید تا محتوای ایمیل شما بهتر دیده شود. دکههای ارتباطی را طوری طراحی کنید که بهراحتی درگوشی قابللمس باشد. با توجه به اینکه اکثر افراد از انگشت شصت برای اسکرول متن استفاده میکنند،پس بهتر است دکمه در وسط باشد.
-
پیشنهادات شگفتانگیز ارسال کنید تا بتوانید مخاطبینتان را به باز کردن ایمیل ترغیب کنید.
-
سعی کنید لیست مخاطبانتان را جمعآوری کنید.
-
از محتوای تعاملی مثل آزمودنها استفاده کنید و پاسخ آن را نیز در صفحه قرار دهید
چگونه ایمیلها در ایمیل مارکتینگ اسپم نشوند
با رعایت نکات زیر احتمال اسپم شدن ایمیل کاهش پیدا میکند و ایمیل مارکتینگ موفقی اتفاق خواهد افتاد.
-
از کاربران برای ارسال ایمیل اجازه بگیرید.
-
اجازه دهید کاربران داوطلبانه عضو لیست ایمیل شما شوند.
-
تمام ایمیلها باید لینک یا دکمه برای لغو عضویت داشته باشند.
-
آدرس و اطلاعات تماس را در ایمیل قرار دهید.
-
عنوان ایمیل نباید گمراهکننده باشد.
-
از سرویسهای ایمیل انبوه معتبر و مشهور استفاده کنید.
-
ایمیلهای آزاردهنده و بیمحتوا نفرستید.
-
بجای استفاده از امضا دپارتمان بهتر است امضا شخص از دپارتمان باشد بهطور مثال سامان محمدی از دپارتمان بازرگانی
-
از کلمات و عباراتی که بیشتر در ایمیلهای اسپم استفاده میشود، دوریکنید.
متخصصین عصر مجازی آماده ارائه مشاوره رایگان در این زمینه میباشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در عصر مجازی تماس حاصل فرمایید.