تولید محتوا عنوانیست که احتمالا تا کنون شنیدهاید، ما در این مقاله سعی داریم شما را با این عنوان بیشتر آشنا کنیم. با تولید محتوای منحصر بفرد می توانید در نبرد فروش، بسیار بیشتر از رقبای خود موفق باشید.
محتوا پادشاه نیست، پادشاهی است. لی اودن
برای درک بهتر تولید محتوا ابتدا نگاهی به تولید محتوای محصول میاندازیم؛ بطور کلی محتوای محصول شامل متن، عکس و سایر اطلاعاتی است که یک نام تجاری برای توصیف محصولات خود ارائه میدهد، مانندنام، ابعاد، قیمت، شرح و هر چیز دیگری در مورد محصول که به مخاطبان کمک میکند تا دربارهی محصول مورد نظر شما درک بهتری داشته باشند.
تولید محتوای محصول در تجارت الکترونیک یک امر ضروریست. زیرا زمانی که شما به عنوان یک مصرف کننده در اینترنت خریدمیکنید، محصول را نمیبینید. لذا تمام ارتباطی که با محصول برقرار میکنید منوط به محتواییست که تولید کننده ارائه کرده است.
تولید محتوای منحصر بفرد به شما کمک میکند تا محصولات خود را در قفسهی دیجیتال با وضوح هرچه بیشتر به نمایش بگذارید و اختیار خرید مصرف کنندگانتان را در دست بگیرید.
آیا شما در هنگام نوشتن محتوای محصول نگران هستید؟ اگر اینچنین است همراه ما باشید تا ۱۰ مورد مفید برای تولید محتوای خوب را با هم بررسی کنیم؛
۱ قبل از تولید محتوا، ابتدا مخاطبین خود را بشناسید.
قبل از تولید محتوا باید با فعالیت خود و مشتریان خود و نحوهی استفادهی آنها از محصولاتتان بصورت کامل آشنایی داشته باشید. روشهای زیادی وجود دارد که به شما کمک میکند تا در این زمینه ثابت قدم بمانید. یکی از این روشها، فرم های نظر سنجیست، که تولیدکنندگان بواسطهی آن میتوانند با معیارهای مراجعه کنندگانشان آشنا شوند. در علم بازاریابی از این گام تحت عنوان پرسنا یاد میشود.
۲ برای تولید محتوا یک الگوی مناسب ایجاد کنید.
برای ایجاد یک الگوی مناسب، قبل از تولید محتوا این موارد را در نظر داشته باشید؛ محصولات فعلیتان چست؟ محصولاتی که میتوانید در آینده به مجموعهی خود اضافه کنید کدام است؟ آیا شما تمایل دارید وب سایت جدیدی طراحی کنید؟ آیا می خواهید سایت قبلی خود را بروز کنید؟ و… جواب این سوالات شما را در طراحی یک الگوی مناسب برای تولید محتوا، کمک میکند.
۳ در تولید محتوا متن را روان بنویسید.
در تولید محتوا شما باید از کلمات ساده استفاده کنید، تا اکثر افرادی که آن را میخوانند، درک درستی از محصول شما پیدا کنند. از عناوین و تیترهایی با جذابیت بالا استفاده کنید تا خوانندگان خود را برای مطالعهی بیشتر، راغب نمایید. بهتر است بیشتر از ۱۵۰ کلمه در یک پاراگراف استفاده نکنید، پاراگرافهای طولانی باعث خستگی مراجعه کنندگان میشود. فضاهای سفید صفحه را بپوشانید، زیرا این کار به خوانندگان حس خوبی را القا میکند.
۴ در تولید محتوا بر روی کلید واژهها تمرکز کنید.
قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید، در نظر داشته باشید که باید صفحات محصول خود را بهینه سازی کنید. بنابراین اولین گام آن است که کلمات کلیدی مدنظرتان را مشخص کنید. کلید واژهها را بر اساس محتوای محصولتان انتخاب کنید. کلید واژههایی که انتخاب کرده اید باید ۱ تا ۳ درصد از محتوای شما را دربر گیرند. این واژهها اولین بخشیست که موتورهای جستجو برای جستجوی خود از آن بهره میبرند، پس سعی کنید از کلید واژههای مناسبی استفاده نمایید.
۵ از عنوان محصولات در تولید محتوا استفاده کنید.
عنوان صفحهی محصول، در تولید محتوا، از اهمیت خاصی برخوردار است. این عنوان با توجه به کلید واژههای شما، انتخاب میشود و در انتخاب آن باید در نظر داشته باشید که عنوان محصولات باید معرف کاملی برای محصول شما باشد. به خصوص اگر شما در نظر دارید محصولات یک تولید کننده یا تأمین کننده خاص را معرفی کنید، نباید از اسامی محصولات به تنهایی برای عنوان محصول استفاده کنید بلکه باید خط مشی و شعار تبلیغاتی و بطور کلی اندیشهی اصلی آن مرکز را برای عنوان بندی مدنظر قرار دهید. اولین کلمهی اولین پاراگراف صفحه را با عنوان صفحه شروع کنید.
۶ ویژگیها و مزایا را در تولید محتوا درج کنید.
بهتر است تنها از کلمهی مزایا استفاده کنیم، زیرا مزایا مهمترین بخش یک محصول هستند! شما باید هرگونه مزیت یا ویژگی محصول را در محتوای اصلی بگنجانید. اما این کار ممکن است باعث آزرده خاطر شدن بازدیدکنندگان شود، لذا پیشنهاد میشود از نمودارها، تصاویر، جداول و بطور کلی از اینفوگرافیک در تولید محتوای خود به درستی استفاده نمایید. بسیاری از سازمانها و مؤسسات بزرگ برای معرفی خود و محصولاتشان از این روش بهره میبرند.
۷ مشخصات محصول قسمت مهمی از تولید محتواست.
گزینهی دومی را که عنوان کردیم دوباره در نظر بیاورید، ایجاد یک الگو، امیدواریم که شما برای تولید محتوای خود یک الگوی مناسب طراحی کرده باشید، که تمامی مشخصات محصول را فهرست کند. مشخصات فنی محصول از مهمترین بخشهایی است که باید در تولید محتوا در نظر گرفته شود. برای تعریف این مشخصات بهتر است از آیکون ها و علائم استفاده نمایید تا نظر بازدیدکنندگان را جلب کند. عموما مشخصات فنی محصول را بسته به نوع نگرش تهیهکنندگان تولید محتوا، بالا یا پایین صفحه در کنار تصویری از محصول قرار میدهند. این موضوع را فراموش نکنید که تصاویر مطلوب از محصولات، مهمترین بخش معرفی یک محصول میباشد.
۸ تولید محتوا باید قابل اعتماد باشد.
در گزینه اول گفتیم که قبل از هر کاری باید در مورد مخاطبین اطلاعات کامل داشته باشید. باید به درستی بدانید که چه مطلبی را برای چه کسی مینویسید. باید بدانید که محصول شما قرار است چه مشکلی را از زندگی مخاطبتان حل کند یا چه سرگرمی مضاعفی را به زندگی آن اضافه کند. بطور کلی آیا محصول شما قادر است که احساسات مراجعه کنندگان را برانگیزد. گاهی اوقات شما باید توضیحات بیشتری در مورد محصول، نحوهی کارکرد آن و همچنین بهترین زمان مصرف محصول، ارائه دهید تا کاربران، بهترین بهره را از محصول شما ببرند. اعتماد بخش اصلی و اغلب دشوارترین بخش تولید محتواست، پس سعی کنید زمان کافی برای آن بگذارید، زیرا موفقیت در آن با موفقیت در کسب و کار شما برابری میکند.
۹ در تولید محتوا از آمار استفاده کنید.
استفاده از آمار در تولید محتوا جهت ایجاد اعتماد نزد مخاطب و مقایسهی صحیح تر وی بسیار راهگشاست. موارد بسیاری در تولید محتوا وجود دارد که شما میتوانید ادعاهای خود را به واسطه آمار، حقایق و ارقام، پشتیبانی کنید. بطور مثال، محصول شما از محصولات برند و پیشرو در بازار ارزانتر است یا حتی برعکس، با مصرف محصول شما مشتریان در یک دوره زمانی میتوانند هزینه خود را کاهش دهند، درصد مطلوبیت محصول شما در بازار، و… از آمار و ارقام مورد اعتماد، استفاده کنید، در غیر این صورت بازخورد خوبی نخواهید داشت.
۱۰ در تولید محتوا گاهی لازم است خلاصه نویسی کنید.
خلاصه بنویسید ولی نه خیلی کوتاه. بگذارید توضیح دهم؛ مهم است که مطالبی که مینویسید خلاصه باشد ولی مهمتر از آن این است که این کوتاه نویسیها نباید منجر به نامفهوم بودن متن برای خوانندگان شود. در تولید محتوا باید در نظر داشته باشید که موتور جستجوی گوگل متون خلاصه را بهتر و بیشتر جستجو میکند.
نتیجه گیری
امیدواریم که استفاده از این متن سبب شود که شما بتوانید مطالبی هر چه بهتر و مناسبتر، برای محصولات خود ارائه دهید و در مسیر رسیدن به هدفتان از رقبای خود پیشی بگیرید. مهم نیست که چه کسب و کاری دارید ولی اگر بر موفقیت خود اصرار دارید، بدانید که در نبرد تبلیغاتی امروز، تولید محتوا، جزء جدا نشدنی و ارزشمند تجارت الکترونیک میباشد. زیرا یک تولید محتوای خوب کمک می کند تا SEO را بهبود ببخشید. بهبود SEO موجب جذب تعداد بیشتری از مشتریان بالقوه خواهد شد، و عرصۀ تبلیغاتی وسیعتری را برای کسب و کارتان فراهم میآورد.