ارتباط با ما:

LinkedIn
Instagram

آمار بازدیدکنندگان

  • 0
  • 39
  • 265,187
  • دی ۲۷, ۱۳۹۹

صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ (قسمت سوم)

آموزش پنجم: سئوی داخلی در دیجیتال مارکتینگسئوی داخلی

اگر می‌خواهید در بازار رقابتی دیجیتال مارکتینگ صدای آنلاین خود را از سایرین متمایز کنید، باید کارایی وب‌سایت خود را افزایش دهید و اطمینان حاصل کنید که مخاطبان هدف، به‌راحتی به محتوای شما دسترسی پیدا می‌کنند. این امر مستلزم آن است که همیشه مبانی سئوی داخلی وب‌سایت خود را به‌روز نگه‌دارید.

در طول چند سال گذشته، قوانین سئوی داخلی دست‌خوش تغییرات زیادی شده است؛ زیرا  گوگل تلاش می‌کند «بهترین نتایج» را به کاربران ارائه دهد. حالا صفحه‌ی استاندارد نتایج جستجو، لزوماً برای لینک‌هایی که واژه‌ی جستجوشده را تیتر خود لحاظ کرده‌اند، رتبه‌ی بالاتری قائل نیست.

در این قسمت از آموزش دیجیتال مارکتینگ می‌خواهیم مهم‌ترین عناصری را که کیفیت سئوی داخلی وب‌سایت شما را بهبود می‌دهند، مرور کنیم:

سئوی داخلی چیست؟

اگر شما عبارت «on-page SEO» را در گوگل جستجو کنید، در نخستین مرحله توضیح پلتفرم MOZ را مشاهده می‌کنید: «بهینه‌سازی صفحات وب شخصی، به‌طوری‌که رتبه‌ی بهتر و ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو به دست آورید. سئوی On-page درواقع بهینه‌سازی صفحه‌ی وب به کمک محتوا و کد HTML است، برخلاف سئوی Off-page  که به لینک‌ها و سایر سیگنال‌های خارجی اشاره دارد.»

بنابراین سئوی داخلی، عناصر ضروری صفحه‌ی وب‌سایت شما را به‌طوری کنار یکدیگر قرار می‌دهد که رتبه‌ی بهتری در جستجوی گوگل به دست آورید. نکته‌ی کلیدی این است که با پیچیده‌تر شدن سیستم گوگل، یکی از عوامل اصلی تأثیرگذار در بهینه‌سازی صفحه، «مرتبط» باقی ماندن است. صفحه‌ی وبلاگ یا وب‌سایت شما تا چه حد به موضوعاتی که جستجو می‌شوند مرتبط است؟ این نخستین نکته‌ای است که باید در توسعه‌ی صفحه‌ی خود به یاد داشته باشید.

فرض کنید که این مراحل، مزیت کاربر نهایی را برای شما به همراه می‌آورند. شما تقریباً هشت ثانیه فرصت دارید تا روی یک بازدیدکننده تأثیر بگذارید و تعامل او را جلب کنید. هرچه تعامل کاربران با وب‌سایت شما بیشتر باشد و هرچه زمان بیشتری در وب‌سایت شما باقی بمانند، تجربه‌ی کاربری بهتری خواهند داشت. استراتژی‌ها و مقولاتی که در ادامه‌ی مطب

ذکر می‌کنیم، به شما کمک می‌کنند ترافیک بیشتری به دست آورید و در نتایج جستجو، بهتر دیده شوید. اما اقدام ضروری مرحله‌ی بعد، که حتماً باید آن را در دستور کار خود قرار دهید، آنالیز وب‌سایت و مشاهده‌ی آناتومی صفحات شما است.

·        متا تگ‌ها (Meta Tags)متا تگ ها

·        برچسب‌های عنوان (Title Tags)توضیحات متا·        توضیحات متا (Meta Descriptions)

·        تگ هدینگ (Heading Tags)تگ‌های هدینگ

فاکتورهای سئو (SEO Factors)

  • عنوان
  • هدینگ‌ها
  • کلیدواژه اصلی
  • اجتناب از کلمات کلیدی غیر ضروری
  • استفاده از هدینگ‌های مختلف برای صفحات مختلف

بهینه‌سازی آدرس URL

رشته‌ی URL باید کوتاه، مختصر و به‌راحتی قابل‌ خواندن باشد. به مثال زیر توجه کنید:بهینه‌سازی آدرس url

  • http://domain.com (یک فولدر)
  • http://domain.com/folder1 (دو فولدر)
  • http://domain.com/folder1/folder2   (سه فولدر)

۱- هر چه تعداد فولدرهای کمتری داشته باشید، آدرس شما رتبه‌ی بهتری به دست می‌آورد.

۲- در مرحله‌ی بعد باید توجه کنید که نحوه‌ی نوشتن آدرس، یک قانون سئو است: شما باید واژه‌های URL را با خط ربط (-) به یکدیگر وصل کنید، نه با آندرلاین (_)

۳- تا حد ممکن URL را کوتاه نگه‌دارید.

۴- کلیدواژه اصلی خود را در URL ذکر کنید.

۵- درنهایت، اجازه ندهید بازدیدکنندگان پیش از کلیک کردن روی لینک؛ سردرگم باقی بمانند.

محتوای معتبر و کاربرپسندمحتوای معتبر و کاربر پسند

گوگل صفحه‌ی شما را ازنظر پاسخگویی به نیازها و مقاصد کاربران بررسی می‌کند. بنابراین عنوان دقیق وبلاگ و محتوای شما باید به‌وضوح توضیح دهد که چه محصولات یا خدماتی را ارائه می‌کنید.

نکته: خودتان را با به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل، همگام کنید.

 

کلیدواژه‌های هدفمند

محتوای شما علاوه بر جذابیت و کاربرپسند بودن، باید روی کلیدواژه‌های اصلی متمرکز باشد. مشابه با پروسه‌ای که در انتخاب متا تگ‌ها طی کرده‌اید، محتوای شما نیز (مخصوصاً در صفحات معرفی محصولات و خدمات) باید بر مبنای یک یا چندین کلیدواژه‌ی هدف‌گذاری شده، توسعه داده شود.

یادآوری می‌کنیم که وردپرس تمامی این امکانات را به‌راحتی در اختیارتان می‌گذارد.کلیدواژه‌های هدفمند

درنهایت گزینه‌هایی را انتخاب کنید که برای شرکت شما مناسب‌تر هستند:

  • کلیدواژه‌های اطلاعاتی
  • کلیدواژه‌های مبادلاتی
  • کلیدواژه‌های مبتنی بر مکان

لینک‌های داخلی و خارجیلینک‌های داخلی و خارجی

لینک‌ها بیشترین وزن سئو را با خود حمل می‌کنند. لینک‌های کسب‌شده از منابع باکیفیت و سایت‌های معتبر، دامنه را تقویت می‌کنند، تجربه‌ی کاربری را بهبود می‌دهند و ارزش سئوی شما را بالا می‌برند.

 

 

بهینه‌سازی تصاویربهینه‌سازی تصاویر

تصاویر نقش مهمی در نرخ تبدیل ایفا می‌کنند. به‌منظور برآورده کردن اهداف سئو، باید مقیاس تصاویر را نیز بهینه‌سازی کنید. هرچه حجم تصاویر بیشتر باشد، صفحه‌ی شما دیرتر بارگذاری می‌شود. پس در کنار تمام ویژگی‌های دیگر، تصاویر محتوا را به‌طور مناسب مقیاس دهی کنید.

سرعت وب‌سایت

همان‌طور که در قسمت قبل عنوان کردیم، هرگز نمی‌توان سرعت بارگذاری وب‌سایت را در دیجیتال مارکتینگ نادیده گرفت. اگر کاربران به وب‌سایتی مراجعه کنند که درست و سریع لود نشود، طبیعتاً وب‌سایت دیگری را برای رفع نیازهای خود پیدا می‌کنند.

بهینه‌سازی فاکتورهای زمینه‌ای، زمان بارگذاری وب‌سایت را به حداقل می‌رساند. به وب‌سایت خود نگاه کنید و ببینید آیا چیزی هست که سرعت بارگذاری را پایین بیاورد؟ شما می‌توانید در صورت لزوم از گزینه‌های زیر استفاده کنید.سرعت وب سایت

  • فعال‌سازی کش مرورگر
  • بهینه‌سازی پلاگین‌ها و تصاویر
  • استفاده از فشرده‌سازی GZIP
  • بهره‌گیری از یک هاستینگ سریع‌تر
  • پاک کردن کدگذاری HTML و CSS
  • حذف تبلیغات
  • به حداقل رساندن ریدایرکت‌ها

صفحه‌ی کاملاً بهینه‌سازی شده

درنهایت همه‌ی اجزای وب‌سایت را چک کنید. مطمئن شوید که به همه‌ی ابعاد سایت، از طراحی ظاهری گرفته تا جوانب فنی بک‌اند و همچنین بهینه‌سازی اطلاعات متا، رسیدگی کرده‌اید.

هدف اصلی دیجیتال مارکتینگ ارتباط با مخاطبان است. همان‌طور که تلاش می‌کنید تصمیم‌گیری آن‌ها را هدایت کنید، خودتان هم باید یاد بگیرید که چه عناصری حضور شما را در نتایج موتورهای جستجو، قوی‌تر می‌کند:

  • مرتبط باقی ماندنصفحه کاملا بهینه‌شده
  • محتوای باکیفیت
  • متا تگ‌های صحیح و مناسب
  • لینک‌ها
  • افزایش نرخ داده‌های ساختاری

بخش ششم: سئوی خارجی سایت

سئوی خارجی سایت مجموعه‌ای از اقدامات خارج از سایت است که با هدف بهبود رتبه در صفحه‌ی نتایج موتورهای جستجو (SERPs) صورت می‌گیرد.

قبلا، از اهمیت سئو در دیجیتال مارکتینگ صحبت کردیم و توضیح دادیم که با کمک مجموعه‌ای از راهبردها، می‌توانید وب‌سایت بهینه‌شده‌ی خود را در بازار رقابتی، به جایگاه بالاتری برسانید. اگر وب‌سایت شما در صفحه‌ی نتایج موتورهای جستجو، رتبه‌ی بهتری داشته باشد، بهتر دیده می‌شوید و نرخ ترافیک، نرخ تبدیل و نرخ ROI بالاتری به دست می‌آورید. همچنین اصول و تاکتیک‌های سئوی داخلی سایت را بررسی کردیم.

برای بهینه‌سازی عوامل رتبه‌بندی خارج سایت خود، باید کاری کنید که کاربران و موتورهای جستجو درک بهتری از محبوبیت و شهرت، مرتبط بودن، اعتبار و ارزشمندی وب‌سایت یا وبلاگ شما به دست آورند. در سئوی خارجی سایت ( Off-page SEO یا Off-site SEO) برخلاف سئوی داخلی، دامنه‌ی فعالیت‌ها مکان‌هایی خارج از وب‌سایت خودتان است (صفحات دیگر وب‌سایت‌ها، فروم‌ها، رسانه‌های اجتماعی) که بعداً به وب‌سایت شما لینک می‌شوند یا آن را ارتقاء می‌دهند و به‌طور مؤثری کیفیت محتوای شما را تضمین می‌کنند.

اهمیت سئوی خارجی در دیجیتال مارکتینگ

اهمیت سئو خارجی

الگوریتم‌ها و فاکتورهای رتبه‌بندی موتورهای جستجو دائماً در حال تغییر هستند؛ اما تحقیقات نشان می‌دهد که سئوی خارجی هنوز ۵۰ درصد از وزن نتیجه‌ی نهایی را تعیین می‌کند. به بیان ساده، سئوی خارجی به موتورهای جستجو ثابت می‌کند که دنیای اطراف (وب‌سایت‌های دیگر و کاربران) چه درکی از اعتبار وب‌سایت شما دارند.

یک وب‌سایت با کیفیت بالا، لینک‌ها و رفرنس‌های بیشتری از سایر وب‌سایت‌ها دریافت می‌کند، از طرف رسانه‌های اجتماعی نظیر توییتر، فیسبوک و پینترست ارجاعات بیشتری می‌گیرد و به‌ احتمال بیشتری در میان جوامع همگرا، بوک­مارک می‌شود.

با این مقدمه، مفاهیم اصلی و چک‌لیست سئوی خارجی را شرح می‌دهیم:

توسعه‌ی وب‌سایت و لینک­ سازی

لینک سازی مهم‌ترین و مؤثرترین تاکتیک سئوی خارجی در دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. درواقع صرف‌نظر از اینکه چه محتوای فوق‌العاده‌ای تولید کرده باشید، گوگل ارزش وب‌سایتی را که به‌خوبی لینک‌دهی نشده است، تشخیص نمی‌دهد.

تکنیک‌های رایج لینک سازی در دیجیتال مارکتینگ

لینک سازی درواقع پروسه‌ی کسب لینک از وب‌سایت‌های دیگر در وب‌سایت شما است. می‌دانیم که موتورهای جستجو با استفاده از لینک، در میان وب‌سایت‌ها حرکت می‌کنند. به همین علت مهارت کسب بک لینک‌ باکیفیت و معتبر، یکی از مهم‌ترین وظایف بازاریابان دیجیتال است.

۱– دایرکتوری‌های وبلاگتکنیک‌های رایج لینک‌سازی

۲– امضای فروم‌ها و انجمن‌ها

۳– لینک نظر (Comment Link)

۴– فهرست مقالات

۵– فهرست محتوای اشتراکی

۶– طرح تبادل لینک

۷– تماس با اینفلوئنسرها

۸– همکاری به‌عنوان نویسنده‌ی میهمان:

۹– بازاریابی ویدیو

 ۱۰– به اشتراک‌گذاری عکس

سئوی کلاه‌سیاه یا بلک هت

ازآنجاکه لینک سازی راه آسانی برای دست‌کاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو به شمار می‌رفت، بسیاری از اسپمرها سعی داشتند با تشکیل شبکه‌های لینک سازی مخرب و غیر مرتبطی که روی کاربران متمرکز نبود، از این مزایا بهره‌ی بیشتری ببرند. در طول زمان، این فعالیت‌ها سئوی بلک­ هت نام گرفت.

اما حالا گوگل در شناخت تکنیک‌های بلک ­هت بسیار هوشمندتر شده است و با معرفی الگوریتم‌های پاندا (Panda)،پنگوئن (Penguin) و هامینگ‌برد (Hummingbird)، نتایج موتور جستجو را از فعالیت اسپمرها حفظ می‌کند.

البته هنوز استثناهایی وجود دارد؛ اما با توجه به اینکه گوگل مرتباً الگوریتم‌های خود را ارتقاء می‌دهد، به‌زودی هیچ‌یک از این ترفندها راه به‌ جایی نمی‌برند.

یک لینک خوب چیست؟

با توجه به ریسک‌های لینک سازی بد، ضروری است که ویژگی‌های یک لینک خوب را در دیجیتال مارکتینگ بشناسیم. پیش از هر چیز، باید بدانید که در لینک سازی، کیفیت مهم‌تر از کمیت است. به‌عبارت‌دیگر، اینکه لینک‌هایی که به وبلاگ شما می‌رسند از کجا می‌آیند، مهم‌تر از تعداد لینک‌ها است.

بهترین راه برای جذب لینک‌های باکیفیت در دیجیتال مارکتینگ انتشار محتوای ارزشمندی است که دیگران را به معرفی وب‌سایت شما تشویق می‌کند.

استفاده‌ی از کلیدواژه‌های تعریف‌شده

شاید لینک سازی بهترین تکنیک سئوی خارجی باشد، ولی به یاد داشته باشید که سئو، همیشه به خروجی کلیدواژه‌هایی که اعمال می‌کنید نیز بستگی دارد. محتوای ارزشمند شما زمانی نتیجه‌بخش خواهد بود که کلیدواژه‌های مؤثر بیشتری در آن به‌ کار رفته باشد. گزارش‌ها نشان می‌دهند که درصد بهینه‌ی استفاده از کلیدواژه‌های اصلی و مرتبط، به ترتیب به ۴۰ و ۷.۵ درصد است. به عبارتی، اگر می‌خواهید ترافیک ارگانیک بیشتری به وب‌سایت خود جذب کنید، باید از کلیدواژه‌های ثانویه یا مرتبط نیز استفاده کنید.

فاکتورهای کلیدی در لینک‌های سئوی خارجیفاکتورهای اصلی در سئوی خارجی

۱– میزان مرتبط بودن لینک‌ها

۲– قدرت دامنه (DA) صفحه‌ی لینک‌شده

۳– تراکم صفحات لینک‌شده

۴– لینک‌های صفحه‌ی اصلی به یک دامنه

۵– تراکم دامنه‌های لینک‌شده

 

حضور در شبکه‌های اجتماعی و جوامع آنلاین

شما با حضور در پلتفرم‌های اجتماعی مختلف می‌توانید نرخ آگاهی از برند خود را افزایش دهید. این حضور آنلاین یکی از تاکتیک‌های سئوی خارجی در دیجیتال مارکتینگ نیز محسوب می‌شود. شما می‌توانید در این پلتفرم‌ها تعامل داشته باشید، پیام ارسال کنید و مباحثه داشته باشید. (آنچه ما به نام فروم یا انجمن می‌شناسیم.) فروم­ها مکان خوبی برای بحث و گفتگو در مورد کسب‌وکار هستند و ترافیک بیشتری را به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌کنند. برخی از وب‌سایت‌های مشهور در این زمینه عبارت‌اند از:http://www.vasco.ir/wp-content/uploads/2019/01/نقش-شبکه‌های-اجتماعی-بر-بازاریابی

  • Reddit
  • Linkedin
  • StumbleUpon
  • Slashdot
  • Quora

و گروه‌های فیس‌بوک و انواع پلتفرم‌های دیگر

اگر می‌خواهید ترافیک بیشتری از حضور آنلاین خود به دست آورید، به مراحل زیر توجه کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که به فروم‌های تخصصی حرفه‌ی خود ملحق شده‌اید.
  • یک حساب کاربری برای بحث‌های انجمن ایجاد کنید.
  • محتوای مورد نظر یا نکات مرتبط با مباحث کسب‌وکار خود را پست کنید.

اینفوگرافیک‌­هایی که ذهن مخاطب را درگیر می‌کنند

هرگز در مورد انتشار اینفوگرافیک‌های باکیفیت تردید نکنید، زیرا اینفوگرافیک به‌ویژه در بازاریابی B2B یا B2C، بازدهی و نتایج بسیار خوبی در پی دارد و نرخ تعامل مخاطبان هدف را به‌شدت افزایش می‌دهد.

شرکت‌های ثروتمند جهان هزاران دلار برای تولید محتوای اینفوگرافیک صرف می‌کنند. همان‌طور که تحقیقات نشان می‌دهد، تمرکز مغز انسان روی تصاویر ۲۰ برابر بیشتر از متن است. به همین دلیل اگر اینفوگرافیک جذابی تهیه و آن را در چندین دامنه منتشر کنید، بک­لینک­های خوبی دریافت می‌کنید. طبق آمار، بک لینک‌های اینفوگرافیک ۳۵ درصد بیشتر از محتوای معمولی است. تصویر زیر نمونه‌ای اینفوگرافیک‌هایی است که ذهن مخاطب را با هیجان خود، درگیر می‌کند:تاثیر-اینفو-گرافیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

17 + بیست =

فهرست
WhatsApp
ارسال
مجموعه آی تی عصرمجازی آخرین اخبار و اطلاعات عصرمجازی را به صورت سریع دریافت نمایید
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها