ارتباط با ما:

LinkedIn
Instagram

آمار بازدیدکنندگان

  • 3
  • 53
  • 265,075
  • دی ۲۷, ۱۳۹۹

نکته ۴ از نکات کلیدی امنیت در وب‌گردی (فایروال)

استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی

استفاده از نرم‌افزارهای فایروال و آنتی ویروس

حتما از نرم‌افزارهای فایروال استفاده کنید و با استفاده از آن دسترسی برنامه‌های موجود در کامپیوترتان را به اینترنت، مدیریت کنید. همچنین از نرم افزارهای آنتی‌ویروس مناسب برای افزایش امنیت استفاده کنید و آنرا به‌طور مرتب به‌روزرسانی کنید. یك فايروال از شبكه شما در برابر ترافيك ناخواسته و همچنين نفوذ ديگران به كامپيوتر شما حفاظت مي كند. توابع اوليه يك فايروال به اين صورت هستند كه اجازه مي دهند ترافيك خوب عبور كند و ترافيك بد را مسدود مي كنند! مهمترين قسمت يك فايروال ويژگي كنترل دستيابي آن است كه بين ترافيك خوب و بد تمايز قائل مي شود.

بر اساس این گزارش که به نقل از آی تی مگ نوشته شده است: وقتي آن را نصب مي كنيد فايروال بين كامپيوتر شما و اينترنت قرار مي گيرد. فايروال به شما اجازه مي دهد صفحات وب را ببينيد و به آنها دسترسي داشته باشيد، فايل download كنيد، چت كنيد. در حاليكه مطمئن هستيد افراد ديگري كه در اينترنت مشغول هستند نمي توانند به كامپيوتر شما دست درازي كنند. بعضي از فايروال‌ها نرم افزارهايي هستند كه روي كامپيوتر اجرا مي‌شوند اما فايروالهاي ديگر به صورت سخت‌افزاري ساخته شده‌اند و كل شبكه را از حمله مصون مي‌كنند.

فايروال ‌های سخت افزاری: اين نوع از فايروال ها که به آنان فايروال‌های شبکه نيز گفته می شود ، بين کامپيوتر شما (و يا شبکه) و کابل و يا خط DSL قرار خواهند گرفت. تعداد زيادی از توليدکنندگان و برخی از مراکز ISP دستگاههائی با نام “روتر” را ارائه می‌دهند که دارای يک فايروال نيز می‌باشند.

مزایای استفاده از firewall نرم‌افزاری:

  • این فایروال ‌ها بر روی کامپیوترهای شخصی و سرورها استفاده می‌شوند در نتیجه بر روی هر سیستم‌عاملی قابل راه اندازی هستند.
  • به صورت جداگانه و مستقل قابل نصب هستند.
  • معمولا به صورت بسته ی نرم افزاری ارائه می‌شوند که شامل آنتی‌ویروس و آنتی‌اسپم نیز هست.
  • به راحتی بروزرسانی می‌شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نوزده + یازده =

فهرست
WhatsApp
ارسال
مجموعه آی تی عصرمجازی آخرین اخبار و اطلاعات عصرمجازی را به صورت سریع دریافت نمایید
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها