ارتباط با ما:

LinkedIn
Instagram

آمار بازدیدکنندگان

  • 7
  • 57
  • 265,079
  • دی ۲۷, ۱۳۹۹

نکته ۶ از نکات کلیدی امنیت در وب‌گردی

انتخاب رمزهای متفاوت برای هر سرویس اینترنتی

انتخاب پسوردهای مجزا برای سرویس‌های اینترنتی

برای هر سرویسی که استفاده می‌کنید یک پسورد جداگانه را انتخاب کنید، به‌هیچ‌وجه به یک سایت به این دلیل که متعلق به یک کمپانی بزرگ است، اعتماد نکنید. اگر شما از پسوردهای مختلفی استفاده کنید در صورت هک شدن یکی از اکانت‌های شما دیگر تمام اکانت‌های شما مربوط به سایت‌های دیگر که عضو هستید به مخاطره نمی‌افتد . در انتخاب پسورد سعی کنید از بازه وسیعی از کاراکترها شامل عدد ، حرف و کاراکترها خاص مثل #,$,%,… ، استفاده کنید. با این کار حدس زدن پسورد شما برای برنامه‌های هک و شناسایی پسورد به‌شدت سخت می‌شود. سعی کنید در پسورد خود از اطلاعات شناسنامه‌ای خود مثل اسم، محل تولد، نام خیابان و … استفاده نکنید و حتی از علاقه‌مندی‌های خود نیز استفاده نکنید چون برنامه‌هایی که خاص حملات شناسنامه‌ای (Dictionary Attack)طراحی‌شده‌اند بر این اساس کار می‌کنند که اطلاعات کلی شما ازجمله نام و سن و شماره شناسنامه و علاقه‌مندی و.. را گرفت و تمامی فضای حالات را ایجاد کرده و در بسیاری از موارد می‌تواند پسورد را سریع شناسایی کند.

حتما این اصل ساده اما مهم را میدانید که یک رمزعبور باید به قدر کافی مشکل باشد تا یک برنامه کامپیوتری رمزشکن نتواند آن را به راحتی حدس بزند.

* رمزعبور باید طولانی باشد

* رمزعبور باید پیچیده باشد

* رمزعبور را باید بتوان به خاطر سپرد

* رمزعبور نباید شخصی باشد

* رمزعبورتان را مخفی نگه دارید

* رمزهای عبور نباید یکسان باشند

* رمزهای عبور را به صورت دوره ای عوض کنید

چند راه خوب برای ساختن رمزهای عبور مطمئن

برای ساختن رمزعبور، بهتر است از کاراکترهای متنوع و روش های مختلف استفاده کنید. برای مثال:

* حروف بزرگ و کوچک

* حروف و اعداد

* مخلوط کردن بعضی علامت‌ها

* استفاده از چند زبان

استفاده از این روش ها پیچیدگی و امنیت رمزعبور را بالا می برد، اما آن را کاملا بی معنی و غیر قابل حفظ کردن نمی کند. حتی استفاده از بعضی از راه های شایع مثل بکار بردن ۰ (صفر) به جای حرف O یا علامت @ به جای حرف a هم ایده خوبی است، زیرا این کار حداقل، زمان پیدا شدن رمز عبور توسط نرم افزار رمزشکن را افزایش می دهد یا آن را برای افراد معمولی غیر قابل حدس زدن می‌کند. رمزهای عبور را می‌توان با علامت‌های جایگزین رایج (مثل مخفف ها) به عبارات پیچیده و عجیب تبدیل کرد.‌ برای ما راحت‌تر است که ابتدا جملات خود را به صورت فینگلیش بنویسیم و بعد روی آن تغییراتی را انجام بدهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

17 + 15 =

فهرست
WhatsApp
ارسال
مجموعه آی تی عصرمجازی آخرین اخبار و اطلاعات عصرمجازی را به صورت سریع دریافت نمایید
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها