ارتباط با ما:

LinkedIn
Instagram

آمار بازدیدکنندگان

  • 1
  • 27
  • 265,193
  • دی ۲۷, ۱۳۹۹

همه چیز درباره بیت کوین

استخراج بیت کوین

همه افرادی که هنوز با بیت کوین آشنایی چندانی ندارند چند سؤال عمده در ذهنشان وجود دارد آن‌هم سؤالاتی پیرامون ارزش، امنیت، تاریخچه و نحوه استخراج بیت کوین می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با بیت کوین‌ها می‌توانید به مقاله “بیت کوین چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟” موجود در همین سایت مراجعه نمایید و با این ارز دیجیتالی بیشتر آشنا شوید.

اگر برق ارزان و سخت‌افزار مناسب برای استخراج بیت کوین را داشته باشیم این کار می‌تواند بسیار سودآور باشد در رقابت‌های استخراج بیت کوین در جهان کشور چین به دلیل داشتن برق ارزان‌تر نیست بقیه در سطح بالاتری در این بازار قرار دارد. همان‌طور که اشاره کردیم استخراج بیت کوین به‌وسیله دستگاه‌های مخصوص انجام می‌گیرد. تا چند سال پیش استخراج بیت کوین به‌وسیله سی پی یو و کامپیوترهای خانگی نیز امکان‌پذیر بود اما در چند سال اخیر به دلیل گسترش شبکه‌های بیت کوین و ماینرهای آن استخراج بیت کوین تنها با دستگاه‌های مخصوصی بنام ASIC (ای‌سیک) امکان‌پذیر می‌باشد. به‌بیان‌دیگر سخت‌افزارهای ASIC بیت کوین متخصص استخراج بیت کوین و هسته‌ی اصلی دستگاه‌های استخراج بیت کوین هستند.

استخراج بیت کوین

به‌طورکلی فرآیند استخراج بیت کوین به‌صرفه در سه مرحله انجام می‌شود:

۱- تهیه دستگاه استخراج ای‌سیک مناسب

۲- نصب کیف پول بیت کوین

۲- اتصال دستگاه به استخر استخراج و شروع به کار استخراج

تهیه دستگاه استخراج بیت کوین

در این بخش ابتدا به توضیحاتی پیرامون معرفی این دستگاه‌ها و تولیدکنندگان آن‌ها می‌پردازیم.

شرکت بیت مین (Bitmain) معروف‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت سازنده دستگاه‌های استخراج برای عموم است. دستگاه‌های استخراج این شرکت تحت عنوان Antminer در بازارهای جهانی به‌وفور یافت می‌گردند. بااین‌حال به‌تازگی شرکت‌های زیادی برای رقابت با بیت مین دستگاه‌های استخراج خود را به بازار عرضه می‌کنند.

دستگاه‌های استخراج به تعداد محدود و در فواصل زمانی مختلف تولید می‌گردند لذا در زمان خرید به‌جزئیات مدل دستگاه دقت کنید تا در محاسبه سود دچار مشکل نشوید.

به‌عنوان‌مثال دستگاه استخراج انت ماینر S9 بیت کوین مدل‌های مختلفی دارد و مدل‌های سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ آن در بازار موجود است. بدیهی ست که مدل‌های ۲۰۱۸ آن قدرتمندتر هستند.

دستگاه‌های استخراج معمولاً ابتدا توسط تولیدکننده باقیمت پایین‌تر پیش‌فروش می‌شوند و بعد در بازار پخش می‌گردند. به‌جز سایت‌های رسمی تولیدکنندگان، دستگاه‌های استخراج بیت کوین در سایت‌های مختلفی ازجمله آمازون و ای بی هم به فروش می‌رسند. البته به دلیل تحریم‌های ایران، خرید مستقیم دستگاه‌های استخراج از این سایت‌ها امکان‌پذیر نیست و به‌ناچار باید از واسطه‌ها کمک بگیرید.

ناگفته نماند که شما علاوه بر دستگاه استخراج بیت کوین یا همان دستگاه‌های ASIC استخراج، به تجهیزات جانبی دیگری در فرایند استخراج نیاز دارید ازجمله: منبع تغذیه یا پاور، فن‌های خنک‌کننده و اینترنت پایدار

چند عامل مهم برای خرید دستگاه های استخراج بیت کوین تحت ASIC باید در نظر گرفته شود:

میزان هش – دستگاه استخراج بیت کوین موردنظر چند هش در ثانیه تولید می کند؟ هش بیشتر در آمد بیشتر.

کارامدی – شما باید نسبت به میزان سرمایه و درآمدی که می خواهید، دستگاهی را انتخاب کنید که مصرف برق آن با سرمایه و درآمد موردنظر شما سازگار باشد. برق خانگی در بسیاری از کشورها از جمله ایران، قیمت بالایی دارد و مصرف برق دستگاه های استخراج بسیار بالا است. به همین دلیل برای استخراج به صرفه باید از برق صنعتی استفاده کنید.

قیمت – این عامل هم نسبت به سرمایه شما باید موردتوجه قرارگرفته شود. همچنین زمان بازگشت سرمایه و سوددهی هم باید در نظر گرفته شود.

دستگاه استخراج را فقط بر اساس قیمت یا فقط هش ریت خریداری نکنید. بهترین دستگاه ASIC، کارآمدترین آن است. هدف پول است. کارآمدترین دستگاه‌ استخراج دستگاهی است که هش بیشتر و مصرف برق کمتری داشته باشد یا به طور کلی میزان بازگشت سرمایه آن سریع‌تر باشد.

قیمت دستگاه استخراج بیت کوین

شاید سؤال موجود در ذهن بسیاری از شما این باشد که قیمت دستگاه استخراج بیت کوین چقدر است؟

سه دستگاه‌ استخراج پرکاربرد بیت کوین:

ای بنگ Ebang Ebit11:

این شرکت ادعا می‌کند که نرخ هش این دستگاه‌ها بین ۳۰ تا ۴۴ ترا هش بر ثانیه است. در حال حاضر بر طبق اطلاعات سایت ایسیک ماینرولیو، دستگاه استخراج مدل ++E11 سودمندترین دستگاه استخراج SHA-256 است. با توجه به قیمت حال حاضر بیت کوین، درآمد حاصل از این دستگاه بدون در نظر گرفتن هزینه‌ها (هزینه‌هایی مانند نگهداری و از همه مهم‌تر هزینه برق) ۶٫۹ دلار در روز است. قیمت دستگاه‌های ++E11 در حال حاضر برابر ۲۰۲۴ دلار است. سری جدید این دستگاه در سال ۲۰۱۹ منتشرشده. این دستگاه داری تراشه DW1228 و ۱۰ نانومتری هستند که نرخ هش مناسب حدود ۴۴ ترا هش بر ثانیه را ارائه می‌دهند. بعلاوه مصرف برق مدل +E11 و ++E11 در حدود ۱۹۸۰ تا ۲۰۳۵ وات است.

 

 ۸ Nano:دستگاه نانو8 برای استخراج بیت کوین

ازجمله دستگاه‌های استخراج دیگر با الگوریتم SHA-256 می‌توان ۸ Nano شرکت اسیک ماینر را نام برد. این دستگاه نیز دارای قدرت پردازش ۴۴ تراهش در ثانیه است. بااین‌حال تفاوت بین این دستگاه استخراج با ++E11 مصرف برق آن است. مصرف برق ۸ Nano حدود ۲۱۰۰ وات است. میزان درآمد این دستگاه اسیک ماینر بدون احتساب هزینه‌ها در حدود ۶٫۹ دلار در روز است؛ اما باید توجه داشت که مصرف برق آن نسبت به ++E11 بالاتر بوده و بنابراین سوددهی آن بسیار کمتر است. طبق ادعای این شرکت این دستگاه دارای ریزتراشه‌های ۸ نانومتری ۱۸۹ است. مدل این چیپ ها AM0813 است.

مدل ۸ Nano از دستگاه شرکت Ebang ارزان‌تر است. قیمت هر واحد این دستگاه ۱۷۹۰ دلار است؛ اما ابعاد آن بزرگ‌تر از میانگین معمول دستگاه‌های استخراج است. وزن دستگاه ۸ Nano در حدود ۲۸ کیلوگرم بوده و ابعاد آن ۲۳۵*۵۰۰*۵۰۰ میلی‌متر است. این دستگاه دارای یک سیستم خنک‌کننده آبی بوده و بی‌صدا است. همچنین داشتن لامپ‌های نئون قرمزرنگ به این دستگاه جلوه زیبایی داده است. این دستگاه استخراج اواخر اکتبر سال گذشته ارائه شد.

 

Terminator 3 T3:دستگاه ترمیناتور3 برای استخراج بیت کوین

اینوسیلیکن در طول سال گذشته با بهره‌گیری از فناوری قطعات نیمه‌هادی ۱۰ نانومتری و کم‌مصرف شرکت سامسونگ دستگاه‌های استخراج خود را ارائه داده است. مدل ترمیناتور ۳ که بانام T3 نیز شناخته می‌شود، اولین دستگاه آن تا اواخر ژانویه وارد بازار می‌شود. ازجمله مشخصات این دستگاه استخراج، قدرت پردازش ۴۳ تراهشی و مصرف برق ۲۱۰۰ واتی است. میزان درآمد آن با توجه به مشخصات ذکرشده در حدود ۶٫۷ دلار در روز خواهد بود.

T3 گران‌تر از ۸ Nano و ++E11 است. قیمت این دستگاه در حال حاضر ۲۲۷۹ دلار است. تعداد عرضه‌شده از این دستگاه در مرحله اول محدود خواهد بود. وب‌سایت این شرکت می‌گوید مرحله دوم عرضه این دستگاه‌ها در ماه مارس است.

نرم‌افزارهای استخراج بیت کوین

بعد از تهیه دستگاه استخراج بین کوین شما می‌بایست به استخر استخراج بپیوندید و در آن فعالیت کنید. در اکثر دستگاه‌های بیت کوین نرم‌افزار مناسب برای کار تعبیه‌شده و شما نیازی به نصب نرم‌افزار به‌صورت مجزا ندارید این در صورتی است که در دستگاه‌های بیت کوین جدید با چند کلیک ساده شما می‌توانید فرایند استخراج بیت کوین را شروع کنید.

اما برای کسانی که از دستگاه‌های قدیمی استخراج بیت کوین استفاده می‌کنند نیز نرم‌افزارهایی به‌صورت مجزا وجود دارد که در این مقاله به معرفی بهترین استخرهای استخراج و نرم‌افزارهای موجود می‌پردازیم:

در کل حدود ۲۴ استخر معتبر در دنیا وجود دارد که می‌توانید دستگاه استخراج خود را به آن وصل کنید و بیت کوین استخراج‌کنید

۱۰ استخر برتر استخراج بیت کوین

برای مراجعه به این سایت‌ها بر روی نام استخر موردنظر کلیک نمایید.

AntPool

BTC.top

استخر استخراج بیت کوین

BTC.com

Bixin

BTCC

F2pool

ViaBTC

BW Pool

Bitclub

Slush

معرفی نرم‌افزارهای استخراج بیت کوین

  • نرم‌افزار CGminer
  • نرم‌افزار BFGminer
  • نرم‌افزار GUIminer

استخراج بیت کوین به‌وسیله گوشی موبایل

شاید شما هم مانند بسیاری از مخاطبان دیگر این سؤال در ذهنتان مطرح شود که آیا می‌توان به‌وسیله گوشی‌های موبایل هم استخراج بیت کوین را انجام داد؟ و آیا این کار به‌صرفه است؟

متأسفانه برای آیفون و آی پد نرم‌افزارهای استخراج ارز دیجیتال زیادی در دسترس نیست. البته، تعدادی «بازی ماینینگ» در فروشگاه اینترنتی اپل (اپ استور) موجود است؛ اما به‌خوبی نسخه‌های اندرویدی نبوده و از امتیاز بالایی نیز برخوردار نیستند. هرچند این نرم‌افزارها برای دستگاه‌های اندرویدی به‌وفور وجود دارد اما به‌طورکلی استخراج بیت کوین به‌وسیله گوشی‌های همراه چندان به‌صرفه نیست.

نرم‌افزارهای استخراج برای سیستم‌عامل اندروید

نرم‌افزارهای زیادی برای استخراج ارزهای دیجیتال برای سیستم‌عامل اندروید موجود هستند اما اخیر گوگل پلی تمام آن‌ها را حذف کرده است و فقط نرم‌افزار استخراج ارز دیجیتال الکترونیوم در گوگل پلی قابل‌نصب است. بااین‌حال به‌جز الکترونیوم یک نمونه دیگر از نرم‌افزارهای استخراج با موبایل وجود دارد که DroidMiner نامیده می‌شود.

استخراج بیت کوین به‌وسیله کامپیوترهای خانگی

ملزومات استخراج ارز (در این روش)

یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ باقدرت پردازش بالا (سیستم‌های قدرتمند مخصوص بازی یا کارهای گرافیکی)
به این سؤال که چه کامپیوتر یا لپ‌تاپی مناسب است واقعاً پاسخی نمی‌توان داد چون هر کامپیوتر قدرت پردازش متفاوتی دارد. برای اینکه صرف زمان، هزینه برق و به‌طورکلی استخراج ارزها ارزش دارد باید تست کنید

توانایی روشن نگه‌داشتن سیستم به مدت طولانی
هرچقدر بیشتر بتوانید سیستم را روشن نگه‌دارید و نرم‌افزار استخراج را اجرا کنید درآمدتان بیشتر خواهد بود.

اتصال اینترنت (بدون قطعی و با پایداری بالا)
یک اتصال اینترنت معمولی که امروزه همه با آن دسترسی دارند کفایت خواهد کرد. فقط این اتصال باید پایدار باشد تا فرایند استخراج قطع و وصل نشود.

مراحل شروع کار

مراحل استخراج ارز به‌صورت کلی

  • ثبت‌نام و نصب نرم‌افزار از سایت Minergate
  • اجرای نرم‌افزار و شروع فرایند استخراج ارز
  • چک کردن وضعیت در سایت Minergate
  • ایجاد یک کیف پول برای ارز موردنظر (درصورتی‌که قبلاً ایجاد نکرده‌اید)
  • انتقال ارز استخراج‌شده از Minergate به کیف پول
  • تبدیل و فروش ارز به ریال

قابل‌ذکر است استخراج بیت کوین به‌وسیله کامپیوترهای خانگی مانند استخراج بیت کوین به‌وسیله گوشی‌های تلفن همراه چندان به‌صرفه نمی‌باشد.

ماشین حساب استخراج بیتکوین

ماشین حساب استخراج بیت کوین به شما این امکان را می دهد که تعیین کنید از یک استخراج گر (دستگاه ماینینگ) معین چه میزان سود را میتوانید بدست آورید.

نکات مهم در استفاده از ماشین حساب:ماشین حساب محاسبه بیت کوین

۱٫مقدار قدرت پردازش دستگاه خود را بر مبنای تراهش وارد بفرمایید

۲٫هزینه ی برق را بصورت زیر وارد نمایید:

برق کشاورزی: هر کیلووات: ۰٫۰۰۱۲

برق صنعتی: هر کیلووات: ۰٫۰۱

برق مسکونی: هر کیلوات: ۰٫۰۳

برای محاسبه سود و استفاده از ماشین حساب بر روی این لینک کلیک نمایید.

منابع:

www.bourseiness.com

www.arzdigital.com

www.ataminer.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دو × دو =

فهرست
WhatsApp
ارسال
مجموعه آی تی عصرمجازی آخرین اخبار و اطلاعات عصرمجازی را به صورت سریع دریافت نمایید
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها