بازاریابی محتوا ، کاربرد و نکات

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا Content marketing در واقع نوعی از بازاریابی است که به فرایند تولید و به اشتراک گذاری محتوایی که باعث حفظ مشتریان قبلی و بدست آوردن مشتریان جدید می‌شود، می‌پردازد. در بازاریابی محتوا هیچ محصولی به مشتری فروخته نمی‎شود؛ بلکه از طریق اطلاعاتی که در اختیار مشتریان قرار می‎گیرد، آنان را نسبت به کار خود آگاه‌تر می‎کند. بازاریابی محتوا دربرگیرنده انواع مطالب از جمله؛ کتاب الکترونیکی، مقالات مرتبط، اینفوگرافیک، ویدیوی آموزشی، انیمیشن، نظرسنجی و … می‎باشد.

به زبان ساده، بازاریابی محتوا همان هنر برقراری ارتباط با مشتری‌های بالفعل و بالقوه است. شما بواسطه این شیوه مشتریان خود را آموزش می‌دهید و بدون نیاز به برگزاری جلسه معرفی محصولات و خدمات جدید خود، آنها را به سوی خود حرکت می‌دهید. به اشتراک‌گذاری اطلاعات مفید و کاربردی مرتبط با نیاز مخاطبانتان سبب می‌شود که سرعت تبدیل شدن یک مشتری عادی به یک خریدار وفادار، افزایش یابد و دیگر این که آنها برای محصولات جدیدتان به شما مراجعه کنند؛ تا دیگر نیازی نباشد هر بار که محصول جدیدی عرضه می‌کنید، مجبور شوید که مستقیما به آنها اطلاع‌رسانی کنید.content marketing

در بازاریابی محتوا، مطالبی که تولید می‌شوند باید با محصولات و خدمات شما کاملا در ارتباط باشد تا کاربران بتوانند با خواندن آن ها، مواردی مانند مزایا، خدمات، معایب و توضیحاتی دیگری که برای فروش محصولات و ارائه خدمات لازم است را متوجه شوند و از این رو برای استفاده یا خرید آن ها، تصمیم بگیرند. به این تکنیک که بتواند کاربر را ترغیب به خرید با استفاده مطالب سایت نماید، بازاریابی محتوا گفته می‌شود.

 

کاربرد بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا، راهی مطمئن و آسان برای فروش ارزش محصولات و خدمات ماست. مثلاً اگر ما کتابی بنویسیم ولی هیچکس از ما کتاب را نخرد، آیا کتاب نوشتن ما ارزشمند است و توانسته به دیگران کمک کند؟ بنابراین بسیار مهم است که مردم خدمات ما را بشناسند و ارزش محتوای ما را درک کرده و از آن استفاده کنند. شما باید این نکته را بدانید که همه‌ی ما به نوعی فروشنده هستیم. محتوای مطلوب باعث جذب بازدید کنندگان به سایت و دیدن برند و نام شرکت می شود. امروزه یکی از شیوه های بازاریابی و فروش کالاهای تولید محتوایی است که متناسب با نیاز کاربران اینترنتی باشد. بسیاری از شرکت‌ها و موسسات با درک اهمیت موضوع بازاریابی محتوا می‌کوشند این تکنیک هوشمندانه را برای رسیدن به اهداف خود به کار گیرند.

جالب است که بدانید که امروزه ۸۶% کسب وکارهای اینترنتی از بازاریابی محتوا برای افزایش رتبه گوگل و سئو سایت خود می‌کنند. اگر قصد دارید با مطالب سایت خود، بهترین نتیجه را در گوگل بگیرید، باید علاوه بر با کیفیت بودن مطالب، مطابق اصول سئو و متناسب با مخاطبان اصلی سایت شما، مطالب تولید شوند. اگر محتوا با کیفیت باشد و نیاز کاربران را برطرف نماید، آن ها به سایت شما وفادار شده و مطالب را در شبکه های اجتماعی خودشان به اشتراک می‌گذارند تا دیگر دوستانشان از مطالب سایت شما استفاده کنند. امروزه شرکت‌ها و برندهای بزرگ، بیشتر بودجه خود را صرف بازاریابی محتوا خود می‌کنند.

نکات مهم در تولید محتوا

محتوا

روشن است که تولید محتوای مطلوب برای کسب و کار، زمانبر و مستلزم داشتن مهارت می‌باشد. ایجاد متنی رسا، مجاب کننده و آموزنده که تاثیر عمیقی بر روی مخاطبان خود داشته باشد، هنر است.

 برای اینکه محتوا شما در بین مخاطبان بهتر دیده شود باید از چند قانون ساده پیروی کنید:

  1. محتوای تازه تولید کنید. اولین قدم، ایجاد ایده تولید محتوا می‌باشد. شما اول باید موضوع سایت و مقالات خود را تعیین کرده و بعد براساس آنها شروع به تولید ایده و یک موضوع جدید کنید.
  2. محتوای اختصاصی و ناب تولید کنید و اصل ساده نویسی را فراموش نکنید.
  3. در محتوای خود بر روی پیغام های مهم تمرکز کنید و خیلی سریع به آنچه مهم است برسید.
  4. عنوان محتوای خود را دست کم نگیرید. عنوان مهمترین بخش است؛ زیرا در عنوان می‌توانید کلمات کلیدی و یا عبارت‌های مهم را به طور هوشمندانه به کار ببرید و از همه مهمتر اینکه این عنوان محتوای شماست که کاربر را جذب می‌کند، پس در نوشتن آن دقت کنید.
  5. مخاطبان خود را بشناسید و محتوایی تولید کنید که نیازهای مخطبانتان، مسائل روزانه و تمامی ویژگی‌هایی که به دنبال آن هستند را مورد پوشش قرار دهد.
  6. یکی از نکات پایه و اولیه ای که باید قبل از انتشار مطلب به آن توجه ویژه نمود، رعایت نکات نگارشی است. به کار بردن اشتباهی هرکدام از علائم نگارشی، باعث کج فهمی مطلب توسط خواننده می‌شود و تمامی زحمات شما را هدر می‌دهد.
  7. سعی کنید متن خود را بشکنید و برای هر قسمت یک زیرعنوان جداگانه و عکس به کار ببرید چون باعث گیرا شدن و بهتر خوانده شدن متن می گردد و کاربر متن شما را بهتر درک میکند.
  8. محتواهای قدیمی خود را آپدیت کنید.
  9. سعی کنید تا روند تولید محتوا به صورت یک شکل نشود و از انواع روش‌های بازاریابی محتوا استفاده کنید.

ارائه محتوای با کیفیت چه منافعی دارد؟

  1. افزایش آگاهی از برند شما: هنگامی که خریداران و مصرف کنندگان در حال جستجوی اطلاعات هستند، ناخودآگاه برند شما نیز دیده می شود.
  2. افزایش اولویت: اگر بتوانید محتوای با ارزشی در اختیار کاربران قرار دهید و نتیجه جستجوکاربران ،مطالب شما باشد در نتیجه در صنعت خود در این زمینه پیشتاز خواهید بود و در لیست جستجوی خریداران در اولویت های بالا قرار خواهید گرفت.
  3. با کمترین هزینه بیشتر دیده می شوید: این یک استراتژی کوتاه مدت نیست بلکه همیشگی است و محتویات ارزشمند بعنوان یک کتابخانه و رفرنس همیشه در دسترس خریداران بوده و آنها را شگفت زده خواهد کرد.
فهرست
WhatsApp
ارسال
مجموعه آی تی عصرمجازی آخرین اخبار و اطلاعات عصرمجازی را به صورت سریع دریافت نمایید
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها