ارتباط با ما:

LinkedIn
Instagram

آمار بازدیدکنندگان

  • 7
  • 57
  • 265,079
  • دی ۲۷, ۱۳۹۹

موفقیت در کسب و کار اینترنتی

موفقیت در کسب و کار اینترنتی

برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی ابتدا بهتر است تعریف صحیح و شفافی از کسب و کار اینترنتی را بدانیم.

کسب‌ و کار اینترنتی ارائه خدمات و محصولات از طریق اینترنت به مشتریان و جامعه هدف است.

موفقیت در کسب و کار اینترنتیاین خدمات و محصولات می‌تواند هر چیزی باشد. محصولات و خدماتی که بصورت مجازی ارائه می‌شود مانند خدمات طراحی و راه‌اندازی سایت، کدنویسی، گرافیک، تایپ و مقاله‌نویسی، فروش فایل‌ها و اطلاعات، آموزش آنلاین، وبینار، محتوای تصویری و ویدئویی و سایر موارد. بنابراین کسب و کار اینترنتی شامل طیف بسیاری گسترده‌ای از کسب‌وکارهاست.

در کسب و کار آنلاین اگر به درستی کار شود می‌توان از قدرت اینترنت که دسترسی میلیون‌ها نفر در سطح کشور و میلیاردها نفر در دنیا را به اطلاعات و ارتباطات را فراهم کرده برای پول سازی و موفقیت در کسب و کار اینترنتی استفاده کرد. کسب درآمد از طریق اینترنت جزء مشاغلی است که می‌توان با آن همزمان با پیشرفت دنیا درآمد نوینی را کسب کرد. همچنین از این طریق می‌توان بدون وجود محدودیت مکانی و زمانی در هر حیطه ای به کسب و کار آنلاین مشغول شد.

چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟

برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید استراتژی مشخصی داشته باشیم. بدین معنا که قبل از راه اندازی آن باید یکسری از مسائل را مورد برسی قرار دهیم. مثلا باید بدانیم مخاطبان شما دقیقا چه چیزهایی نیاز دارند. یا اینکه رقبای شما چه کاری انجام می‌دهند. و یا می توان برای پیشرفت سایتتان به بازاریابی اینترنتی بپردازید. در این قسمت نکاتی را پیشنهاد می‌کنیم که با رعایت آن موفقیت در کسب و کار اینترنتی را به همراه دارد.

موفقیت در کسب و کار اینترنتی

بررسی و تحلیل رقبا

برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی قبل از شروع هر کاری باید رقبای فعلی خود را بشناسید و همیشه آنها را زیر نظر بگیرید. و بدانید چه محتوایی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. همچنین سئوی سایت رقیبان را نیز برسی کنید. به طور مثال می توان صفحه‌ی محصولات سایت رقبا را برسی کرد تا از نحوه ی تبلیغ گذاری آنان آگاه شد و یا به شبکه های اجتماعی آنان وارد شد و نگاهی به پست‌های درج شده انداخت. حتی می‌توان از طریق سایت  GTmetrix به برسی سئوی سایت رقبا پرداخت و اطلاعاتی مانند اینکه آیا تصاویر و فایل CSS و جاوا اسکریپت آنها بهینه هستند؟ آیا از سرعت لود خوبی برخوردار است؟ و اطلاعاتی از این دسته.

 راه های  شناخت رقبای کسب و کار 

نیاز را شناسایی کنید

برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی قبل از اینکه نیاز مخاطبان خود را بشناسید به فکر رفع آن نباشید. یعنی باید بدانید که محصول یا خدمات شما مورد استفاده‌ی چه کسانی است و نیاز آن دسته از مخاطبان چیست؟ برای آگاهی از نیاز مخاطبان می توان به انجمن‌های گفت و گو و یا شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنید و از این طریق نیاز آنها را شناسایی کنید. و یا به دنبال کلمات کلیدی باشید و ببینید آیا سایت هایی برای رفع این نیاز‌ها وجود دارد؟ به سایت‌های رقیبانتان سری بزنید و ببینید آیا توانسته‌اند مشکلات مخاطبانشان را رفع کنند؟موفقیت در کسب و کار اینترنتی

استراتژی بازاریابی برای افزایش فروش

برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی و رونق آن باید بتوانید محصولات خود را به مخاطبانتان به خوبی بفروشید. برای این کار باید استراتژی داشته باشید. با توجه به نوع کسب و کار خود و میزان بودجه ای که دارید می‌توانید یکی از روش های بازاریابی اینترنتی را انتخاب کنید و برای فروش محصولات خود روی آن تمرکز کنید.

اگر قصد دارید در دراز مدت سرمایه گذاری کنید می‌توانید از بازاریابی محتوا و سئو و بهینه سازی سایت استفاده کنید. اگر می خواهید سریع جواب بگیرید می‌توانید از تبلیغات شامل هزینه مثل تبلیغات کلیکی استفاده کنید. اما قبل ازشروع هر گونه فعالیت بازاریابی باید بتوانید محصول خود را به درستی به مخاطب خود معرفی کنید. در مخاطب باید این احساس ایجاد شود که محصول شما برایش ضروری است واز آن محصول بخرد و به دیگران معرفی کند.

در رابطه با بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی سایت بیشتر بدانید.
موفقیت-در-کسب-وکار-اینترنتی

راه اندازی وب سایت

با راه اندازی وب سایت شروع تعامل با مخاطبانتان آغاز می شود. اما قبل از راه اندازی وب سایت باید محتوا به اندازه کافی داشته باشید. محتوایی که باعث اعتمادسازی برای مخاطبان است. و پس از آن  وب سایت خود را راه اندازی کنید. برای اینکار می توانید از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کنید. و یا با توجه به بودجه خود از متخصصصین طراحی وب سایت ها کمک بگیرید. بهتر است سایتتان خیلی ساده و در عین حال کاربر پسند باشد. از رنگ هایی استفاده کنید که متناسب با کسب و کارتان است. سعی کنید سیستم های اتوماتیک سازی مثل دریافت ایمیل، ارسال ایمیل خوشامدگویی، ارسال هدایا و محصولات را در وب سایت خود ایجاد کنید.

موفقیت در کسب و کار اینترنتی

برند سازی و جلب اعتماد

برندسازی به این معناست که بتوانید اعتماد مخاطبانتان را جلب کنید و نیاز آن ها را به درستی و سرفرصت برطرف کنید. برندسازی تنها با تبلیغات انبوه انجام نمی شود بلکه تا زمانی که نتوانید به خوبی اعتمادسازی کنید نمی توانید برندسازی کنید. بهتر است به برند های بزرگ نگاهی بیندازید و ببینید چه کارکرده اند که توانسته اند این گونه نام تجاری خود را محبوب کنند.

موفقیت-در-کسب-وکار-اینترنتی

اتوماتیک سازی فرایند بازاریابی

اگر می خواهید کسب و کارتان را گسترش دهید به گونه ای که موفقیت کسب و کار اینترنتی را به همراه داشته باشد باید آن را اتوماتیک کنید. یعنی بتوانید پیشنهاد های خود را به صورت اتوماتیک برای مخاطبانتان ارسال کنید. برای اینکار باید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید. سایت شما باید مجهز به دریافت اطلاعات تماس بازدیدکنندگانتان باشد. تا از طریق ایمیل بتوانید پیشنهادهای خود را برای کاربرانتان ارسال کنید. هنگامی که مخاطبانتان از سایت شما دیدن می کنند ممکن است دیگر هیچ وقت سایت شما را به یاد نیاورند. ولی اگر ایمیلشان را در اختیار شما قرار داده باشند شما می توانید با ارائه پیشنهاد های جدید آن ها را دوباره به سایت خود دعوت کنید.

ایمیل ماکتینگ چیست؟
موفقیت در کسب و کار اینترنتی

بازار هدف تان را مشخص کنید

برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید قبل از هر چیزی بازار هدف تان را مشخص کنید. به طور مثال تصمیم گرفتید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید. باید تمام محصولات تان از یک جنس مشخص و برای یک جنس مخاطب مشخص باشد. می‌توانید وب‌سایتی برای فروش تبلت به دانشجویان ایجاد کنید. این بازار هدف می‌تواند یک جامعه، یک شهر یا یک بازه سنی خاص باشد. سپس باید براساس جامعه هدفتان به طراحی و ساختاربندی وب‌سایت خود بپردازید. یکی از اشتباهات خیلی رایج که بسیاری از افراد دچار آن هستند این است که می‌خواهند از ابتدای کار وب‌سایتی مانند آمازون ایجاد کنند و طیف گسترده‌ای از محصولات را در دسته‌ بندی هایشان می‌گنجانند.

۳ دسته محتوایی که برای موفقیت کسب و کارهای اینترنتی باید تولید کنید :

محتوای آموزشی در قالب مقاله، فایل صوتی، فیلم :

قبل از اینکه بتوانید محصولی را از طریق وب سایتتان بفروشید باید بتوانید مخاطبتان را جذب کنید و این کار فقط به واسطه ی تولید آموزش های عالی در زمینه ی کاریتان است و با توجه به اینکه آموزش هایی که همراه با محتوای چند رسانه ای است بسیار برای کاربران موثر تر است بهتر است علاوه بر محتوای متنی خوب، محتواهایی در قالب تصویر و ویدئو نیز داشته باشیم و این باعث جذب هر چه بیشتر مخاطبان ما می شود.

محتوایی که با هدف برند سازی تولید می شوند:

مطالبی هستند که با هدف برندسازی نوشته شده‌اند و به همراه عکس‌‌هایی از شما، تیم کاریتان وجود خارجی دارد. زمانی که شخصی وارد وب سایت شما می شود هیچ گونه شناختی از ما ندارد و اما زمانی که با هر چیزی که باعث شناخت برند ما شود، مواجه شوند، احساس بهتر و ارتباط قوی تری با برند ما پیدا می کنند.

محصولات تان را تولید کنید :

موفقیت در کسب و کار اینترنتی

این دسته از محتوایی که باید تولید کنید، محصولات‌تان هستند. بعضی از افراد حتی از گذاشتن عکس محصولاتشان در سایت واهمه دارند. آزادی مالی، زمانی ، مکانی که در کسب و کار های اینترنتی دارید شبیه هیچ نوع از دیگر کسب و کار ها نیست و اینها یکی از بزرگترین مزایای کسب و کارهای ایترنتی هستند. در رابطه با بازاریابی اینترنتی هم همین موضوع صادق است. بازگشت پول در ازای تبلیغات اینترنتی بسیار بیشتر از حالت سنتی آن است. اگر شما ده میلیون تومان داشته باشید شاید بتوانید با هزار تلاش یک بیلبورد در مناطق دور افتاده شهر بگیرید که نهایتا منجر به چند تایی تماس تلفنی می شود.

 

چه مدت زمان بعد از راه اندازی کسب و کار اینترنتی به موفقیت می رسیم:

زمان موردنیاز برای تشخیص موفقیت یا عدم موفقیت یک کسب‌ و کار اینترنتی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. چون شرایط برای هرکسی متفاوت است. برخی افراد از قبل کسب‌ و کار خودشان را داشته‌اند و الان می‌خواهند به‌صورت آنلاین نیز محصولاتشان را به فروش برسانند. کسب‌وکار آنلاین این افراد به‌سرعت به موفقیت می‌رسد. زیرا آن‌ها از قبل شناخته‌شده هستند و اعتبار دارند. اما برخی دیگر از افراد فقط در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و دفتر یا فروشگاهی ندارند. وضعیت این افراد دشوارتر است و باید زمان و تلاش بیشتری را صرف فعالیت مجازی خود کنند. اما معمولاً پس از شش ماه می‌توان موفقیت نسبی یک کسب‌وکار آنلاین را مورد ارزیابی قرارداد. درنهایت باید این موضوع را خاطرنشان کنم که اگر کسی می‌خواهد در زمینه کسب‌وکار آنلاین به موفقیت برسد، باید بداند که این کار به هیچ‌وجه شغل دوم یا تفریح محسوب نمی‌شود. اگر حاضر هستید این کار را به‌عنوان شغل اول درنظر بگیرید و برایش وقت کافی صرف کنید، به موفقیت می‌رسید.

اگر چه کسب و کار های اینترنتی امروزه رشد بسیار زیادی داشته است اما برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی مشخص علاوه بر نکاتی که در این مقاله ذکر شد ما نیاز به داشتن ایده هایی جهت راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق داریم. ایده هایی که پولساز باشند زیرا اصلی ترین هدف هر کسب و کاری، افزایش درآمد است.

ایده های برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی
فهرست
WhatsApp
ارسال
مجموعه آی تی عصرمجازی آخرین اخبار و اطلاعات عصرمجازی را به صورت سریع دریافت نمایید
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها