ارتباط با ما:

LinkedIn
Instagram

آمار بازدیدکنندگان

  • 3
  • 25
  • 265,196
  • دی ۲۷, ۱۳۹۹

چرا photoshop قدرتمند تر از gimp است؟

چرا photoshop قدرتمند تر از gimp است؟

سوالی که ممکن است برای خیلی از افراد پیش بیاید این است که اکثر متخصصان حوزه­‌ی پردازش تصویر به چه دلایلی از photoshop استفاده می‌­کنند:

سیستم رنگ  CMYK:

دو سیستم رنگ وجود دارد که طراحان و عکاسان حرفه­‌ای از آن استفاده می­‌کنند: RGB و CMYK.

RGB از Red, Green, Blue گرفته شده؛ پیکسل­‌هایی که برای گرفتن عکس با دوربین ها و به تصویر کشیدن آن­ها روی صفحات دیجیتال استفاده می‌­شوند.

CMYK که از (Cyan, Megenta, Yellow, Key (black گرفته شده،  برای توصیف رنگ‌­ها و جوهرهای پرینتر­های تجاری استفاده می­‌شود.

هر رنگی به وسیله‌­ی این دو سیستم قابل توصیف است. البته انتخاب هر سیستم بستگی به هدفی که دنبال می­‌کنیم دارد.

اگر روی تصاویری کار می­‌کنید که لازم است روی صفحه­ به نمایش درآید، RGB انتخاب بهتری است و اگر قرار است کار خود را چاپ کنید برای داشتن بهترین نتیجه باید با CMYK کار کنید.

GIMP از سیستم CMYK پشتیبانی نمی­‌کند در صورتی که PHOTOSHOP امکان استفاده از این سیستم را به کاربر می­‌دهد.

ویرایش بدون تخریب (Non-Destructive Editing):

یکی از امکانات قدرتمند photoshop که در دهه­‌ی اخیر اضافه شده است، ویرایش بدون تخریب است.

این قابلیت به کاربر این امکان را می‌­دهد تا بدون تغییر فایل اصلی عکس، تغییراتی در آن ایجاد کنند. فایل اصلی بدون تغییر باقی می­ ماند تا در صورت نیاز به آن مراجعه شود. Gimp در این حوزه پیشرفت زیادی نداشته و photoshop بسیار قدرتمندتر عمل می‌کند.

پشتیبانی بهتر:

Photosop توسط یک شرکت ۴۰ میلیار دلاری (Adobe) ساخته شده در حالی که gimp را تیمی از افراد داوطلب توسعه داده اند، بنابراین به دلیل محدود بودن امکانات، پشتیبانی تکنیکی gimp کم است. این درحالی است که شرکت Adobe یک تیم کامل پشتیبانی برای photoshop در نظر گرفته است.

ابزار های قدرتمندتر:

منابع قوی­تری که photoshop در اختیار دارد منجر به داشتن ابزار قدرتمندتر می‌­شود.

همکاری و هماهنگی با ابزارهای دیگر:

Photoshop بخشی از یک اکوسیستم است. برنامه‌­های دیگری مثل lightroom, illustrator, InDesign و… وجود دارند که کاربر می­‌تواند کار خود را در آن بهبود ببخشد. این درحالی است که gimp یک برنامه­‌ی پردازش تصویر مستقل است و با برنامه‌­های دیگر همکاری نمی­‌کند.

پردازش فایل های PSD و RAW:

PHOTOSHOP توانایی پردازش فایل های RAW از هر سازنده­‌ی دوربینی را دارد و از طریق بروز­رسانی‌های دوره‌­ای امکان پشتیبانی از فایل­‌های جدید را فراهم می­‌کند. این درحالی است که برای پردازش این فایل­‌ها در GIMP باید ابتدا به فرمت JPG تبدیل و سپس استفاده شوند. همچنین PHOTOSOP  به خوبی از فایل های PSD پشتیبانی می­‌کند اما GIMP گاهی در پردازش آن­ها دچار مشکل می­‌شود.

فهرست
WhatsApp
ارسال
مجموعه آی تی عصرمجازی آخرین اخبار و اطلاعات عصرمجازی را به صورت سریع دریافت نمایید
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها