ارتباط با ما:

LinkedIn
Instagram

آمار بازدیدکنندگان

  • 1
  • 71
  • 265,003
  • دی ۲۷, ۱۳۹۹

چه چیزی یک شبکه اجتماعی را موفق می‌سازد؟

چه چیزی یک شبکه اجتماعی را موفق می‌سازد؟

  • نامی که برای آن انتخاب می‌شود توصیف‌گر باشد. به خاطر سپاری آن آسان باشد و راحت یافت شود.
  • طراحی گرافیکی آن باید بازدیدکننده را درگیر سازد اما نباید اخلال‌گر باشد.
  • محتوا باید معقول، صادقانه و دقیق باشد و از انواع محتوا استفاده شود.
  • مطالب جدید، مرتبط و غنای محتوا با حوزه فعالیت باعث می‌شود مخاطبین ارتباط بیشتری برقرار کنند.

اما چه تعداد شبکه اجتماعی در دنیا وجود دارد؟

آمار دقیقی از این موضوع در دسترس نیست، چراکه شبکه‌های اجتماعی به زبان‌های مختلف وجود دارند، مثلاً می‌توان بیش از ۳۰ شبکه اجتماعی فارسی‌زبان فعال پیدا کرد.

 

  • فیس‌بوک (Facebook) 

فیس‌بوک (Facebook) بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در سطح جهان است. این شبکه اجتماعی محبوب در فوریه سال ۲۰۰۴ تأسیس و در طی ۱۲ سال موفق به جمع‌آوری بیش از ۱.۵۹ میلیارد کاربر فعال ماهانه شد. بنا بر آمارهای رسمی بیش از  یک‌میلیون کسب‌وکار کوچک و متوسط از این رسانه برای تبلیغات تجاری خود استفاده می‌کنند.

  • یوتیوب ( Youtube )

یوتیوب بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین رسانه‌ی تصویری و ویدئویی در بین شبکه‌های اجتماعی و دومین وبگاه پرطرفدار بعد از گوگل است که در ۱۴ فوریه سال ۲۰۰۵ با همکاری سه کارمند سابق پی پال تأسیس و بعدها در نوامبر ۲۰۰۶ به قیمت ۱.۶۵ میلیارد دلار توسط کمپانی گوگل خریداری شد. این سایت به کاربران اجازه بارگذاری، مشاهده و اشتراک‌گذاری انواع ویدئوها را می‌دهد. این وب‌سایت در حال حاضر بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بازدید ماهانه دارد.

  • توییتر (Twitter)

شاید این پرسش به ذهن شما هم رسیده باشد که ارسال پست با استفاده از کاراکترهای محدود در توییتر، روش مناسبی برای تبلیغات تجاری نیست اما توییتر به شما این امکان را می‌دهد تا پیام‌های متنی کوتاه (به نام توییت) که حاوی حروف محدودی (تا ۲۸۰ حرف) هستند را ارسال کنید تا اطلاعات خود را انتقال دهید. با شور و شوق فزاینده‌ای که نسبت به خرید آنلاین وجود دارد، توییتر نیز امکان تبلیغ کسب‌وکار و حتی خرید مستقیم از طریق توییتها را فراهم می‌آورد و کسب‌وکارهای مختلف از این رسانه پربیننده برای تعامل با مشتریان خود، پاسخ‌د‌هی به سؤالات آن‌ها و انتشار آخرین اخبار استفاده می‌کنند و هم‌زمان تبلیغات ویژه برای مخاطبین خاص خود استفاده می‌نمایند.

  • اینستاگرام (Instagram)

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویری و ویدئویی محبوب در سراسر جهان است. این پلت فرم در ۶ اکتبر سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد و بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و مالک اصلی آن فیس‌بوک است. تعداد بسیار زیادی از کاربران از این شبکه برای پست کردن تصاویر سفر خود، دنیای مد، غذاهای مختلف و موردعلاقه خود، هنر و سایر موضوعات مشابه استفاده می‌کنند. یکی از دلایل محبوبیت اینستاگرام به‌واسطه‌ی فیلترهای منحصربه‌فردی است که امکانات ویرایش عکس و ویدیو را ایجاد می‌کنند. امکانات ویژه اینستاگرام آن را به نرم‌افزار پرطرفدار برای کسب‌وکارها و مخاطبان کرده است. هم‌اکنون اینستاگرام حدود ۸۰۰ میلیون بازدید ماهانه دارد.

  • پینترست (Pinterest)

پینترست یک شبکه اجتماعی نسبتاً نوظهوری است مدت کوتاهی توانست به موفقیت خیره‌کننده‌ای دست‌یافته و توانسته با سبک و سیاق جدیدی که دارد، کاربران زیادی را به خود جذب کند. پینترست مبتنی برعکس است که بسیار مورد توجه قرارگرفته و به یکی از قطب‌های انتشار عکس در دنیا تبدیل‌شده است. کاربران در پینترست می‌توانند به تعداد نامحدود برای خود آلبوم تصاویر ایجاد کنند و آن‌ها را بین دیگران به اشتراک بگذارند؛ حتی می‌توانند تصاویر سایت‌های دیگر را روی آن سنجاق یا پین کنند. متأسفانه این سایت در ایران فیلتر می‌باشد و برای دسترسی به آن نیاز به فیلترشکن است.

  • لینکدین (Linkedin)

لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است که در سال ۲۰۰۲ توسط جف وینر ایجاد شد. این شبکه اساساً برای بهبود کسب‌وکارهای مختلف و آشنا کردن دیگران با آن‌ها طراحی‌شده است. بااین‌حال، استفاده از لینکدین تنها به این موضوع محدود نمی‌شود و کاربران این شبکه اجتماعی می‌توانند از طریق آن، با افراد دیگری که در حوزه کاری‌شان فعالیت می‌کنند، آشنا شوند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.  متخصصان در سراسر دنیا از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.

برای این‌که بتوانید در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید و در تمامی آن‌ها باقدرت تولید محتوا و بازاریابی کنید، نیازمند یک تیم حرفه‌ای و باتجربه هستید. متخصصین عصر مجازی درزمینه‌ی مدیریت شبکه‌های اجتماعی شما را به یک برند معتبر در شبکه‌های اجتماعی تبدیل خواهند کرد، جهت کسب مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

3 × پنج =

فهرست
WhatsApp
ارسال
مجموعه آی تی عصرمجازی آخرین اخبار و اطلاعات عصرمجازی را به صورت سریع دریافت نمایید
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها