فروشگاه اینترنتی موفق
فروشگاه اینترنتی موفق چه پارامترهایی دارد؟ چگونه میتوان میزان فروش اینترنتی را افزایش داد؟ سهم هر کدام از پارامترها در موفقیت یک کسب و کار اینترنتی به چه میزان است؟
در تجارت الکترونیک که یکی از نمونههای بارز و پرطرفدار آن وب سایت فروشگاه اینترتی است. هر روز رقابت فشردهتر میشود. ازین رو لازمست تا با آگاهی بیشتر اقدام به مدیریت یک فروشگاه اینترنتی نماییم.
به طور کلی میتوان پارامترهای موثر اصلی در یک موفقیت یک فروشگاه اینترنتی را به چند دسته تقسیمبندی کرد:
ایده مناسب
برخی معتقدند که اولین ایده بودن یعنی ایدهی مناسب بودن، اولینها در هر کسب و کاری ماندگار میشوند. هر چند که مثالهایی برای تایید این نظر وجود دارد ولی نقیضهایی هم در رد آن در دسترس است. ولی به هر جهت ارایه ایده جدید خود گام بزرگی در ادامهی پیشرفت کسب و کار محسوب میشود. فروشگاههای اینتنرتی موفق دارای ایدههایی جذاب در محوریت سایت و محتوا هستند. بررسی میزان نیاز مخاطبین به این آیده و خلق احساس ”مفید بودن” با اجرای این ایده میتواند نکات بسیار مهمی در انتخاب یک ایده مناسب باشد.
پرورش ایده و تصمیمگیری جدی
هنگامی که ما با ایدههای متفاوتی مواجه شدیم لازمست به طرق مختلف اقدام به بررسی و ارزیابی ایدههای خود نماییم، کدام ایده قابلیت اجرای بهتری دارد؟ کدام ایده به موفقیت نزدیکتر است، آیا به صورت منطقی امکان اجرای ایدهای وجود دارد و هزینهی پیادهسازی آن منطقیست؟ این سئوالات از جمله سئوالاتیست که به ما کمک میکند ایده بهتر را از میان ایدهها انتخاب کنیم، ابزارهای جانبی دیگری از جمله فرم طرح توجیهی، ارزیابی همان ایده با ابزارهای گوگل در اینترنت و … نیز میتواند در تصمیمگیری صحیح ما تاثیر به سزایی داشته باشد.
آمادهسازی زیرساختهای لازم برای تجارت الکترونیک
طراحی یک وب سایت مناسب، وب سایت خوب جهت راه اندازی فروشگاه اینترنتی موفق چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟ به چه میزان باید برای آن هزینه کرد؟ چه پارامترهایی را در کیفیت فروشگاه اینترنتی میبایست ارزیابی کرد؟
اینها سئوالاتی است که عموما ما در هنگام طراحی یک سایت با آن روبروئیم. برخی از مخاطبین به سراغ فروشگاهسازهای آنلاین میروند و برخی دیگر ترجیح میدهند فروشگاه اینترنتی خود را به صورت کاملا اختصاصی کدنویسی و طراحی کنند. برخی فکر میکنند که بهترین راهکار ارایهی محصولات خود در بستر فروشگاههای دیجیتال دیگرست. اما تصمیم درست کدامست؟
تصمیمگیری پیرامون طراحی یک وبسایت
طراحی یک وب سایت مناسب، وب سایت خوب جهت راه اندازی فروشگاه اینترنتی موفق چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟ به چه میزان باید برای آن هزینه کرد؟ چه پارامترهایی را در کیفیت فروشگاه اینترنتی میبایست ارزیابی کرد؟
اینها سئوالاتی است که عموما ما در هنگام طراحی یک سایت با آن روبروئیم. برخی از مخاطبین به سراغ فروشگاهسازهای آنلاین میروند و برخی دیگر ترجیح میدهند فروشگاه اینترنتی خود را به صورت کاملا اختصاصی کدنویسی و طراحی کنند. برخی فکر میکنند که بهترین راهکار ارایهی محصولات خود در بستر فروشگاههای دیجیتال دیگرست. اما تصمیم درست کدامست؟
در مورد فروشگاهسازها با توجه به اینکه شما صرفا میبایست از الگوهای خاصی تبعیت کنند و عموما ساختار این فروشگاه سازها به گونهایست که انعطاف زیادی ندارد، در نتیجه شما در هنگام توسعهی وبسایت با چالشهای زیادی مواجه میشوید. بعضی افراد به غلط بر این باورند که در ابتدای راهاندازی یک کسب و کار به دلیل کاهش هزینهها این گزینه را انتخاب کنند و در صورت موفقیت برای راهاندازی یک وب سایت اختصاصی هزینه کنند. شاید به زبان ساده بیان موضوع به این شکل قابل فهم تر باشد: هنگامی که شما آغاز به حرکت در مسیر باریک یک طرفهای میکنید که دارای دستاندازها و سرعتگیرهایی در طول مسیر میباشد، قطعا امکان سرعت گرفتن شما وجود نخواهد داشت و همین دیر رسیدن یا موانع موجود در مسیر عموما باعث صرف انرژی زیاد و حتی گاهی نرسیدن به مقصد است. فراموش نکنید در یک وبسایت ارزشمندترین دارای شما محتواییاست که ارایه میکنید و نحوهی ارایهی آن و مسلما منطقیتر است که زیرساخت مناسبی را برای این داراییهای ارزشمند خود درنظر بگیرد. در سوی دیگر این انتخاب پیادهسازی یک وبسایت به صورت کاملا اختصاصیست، صرف هزینهی زیاد برای طراحی و پیادهسازی وبسایت و هزینههای مستمر نه چندان کوچک برای پایداری و توسعه آن که مستلزم در اختیار داشتن یک تیم متخصص است.
آیا پیادهسازی یک وب سایت اختصاصی تصمیم درستیاست؟
پیاده سازی یک فروشگاه اینترنتی به صورت اختصاصی نیاز به ارزیابیهای دقیق و مفصلی دارد، و تصمیم گیری بر سر نحوهی اجرای آن خود ماجرای دیگریست، مسلما برای فروشگاههایی که ایدههای خاصی مد نظر دارد که منحصر به فرد است و یا نیاز به استفاده از تکنولوژیهای خاص و یا ارتباطات نرم افزاری و سختافزاری خاصی دارند، شاید گریزی از این تصمیم نباشد. ولی منطقیترین حالت تصمیمگیری اینست که شما تمامی خواستهها و نیازهای خود را لیست کنید، وب سایتهای رقبا را ارزیابی کنید و نقاط ضعف و قوت آنها را مدنظر قرار دهید و ضمن مشاوره به دنبال تیمی باشید که پیادهسازی این موضوع را به درستی بر عهده بگیرد.
یک پیشنهاد خوب برای طراحی وبسایت فروشگاه اینترنتی
در اینجا لازم است شما با واژهای تحت عنوان CMS آشنا شوید که مخففی برای Content Management System است. یا سیستم مدیریت محتوا، فارغ از اینکه سی ام اس دامنههای کاربرد وسیعی دارد ولی در زمینه وبسایتها سی ام اس ها را به زبان ساده اینگونه تعریف می کنیم، ”هستهای مدیریتی برای درج محتوا و محصول در وبسایت” سی ام اس ها دارای هستهی واحدی هستند که همه امکانات سیام اس حول هستهی مرکزی آن شکل میگیرد. شرکتهای بسیار بزرگ، یا تیمهای متخصص زیادی به صورت خودجوش همواره در حال توسعهی این هستهی مدیریتی و بهینهسازی آن از لحاظ امنیتی و امکانات هستند. بسیار از توسعهدهندگان تجاری سرمایهگذاری تولیدات نرم افزاری خود برای وبسایتها را بر پایه این سی ام اس ها بنا نهادهاند و مستندات فنی آنها در صورت نیاز برای متخصصین در دسترس است. ازین رو استفاده از یک سی ام اس برای پیاده سازی وب سایت فروشگاهی گزینهای بسیار معقول به نظر میرسد.
مزیتهای استفاده از سیام اس ها را میتوان اینگونه برشمرد
- امنیت بالا
- به روزرسانی های مستمر
- دسترسی به منابع و مستندات فنی
- امکان توسعهی کم هزینه تر به نسبت وبسایتهای اختصاصی
- امکانات بیشتر و انعطاف بالا به نسبت فروشگاهسازها
- هزینهی پایداری و به روزرسانی بسیار پایینتر به نسبت وبسایتهای اختصاصی
انتخاب سی ام اسم مناسب برای طراحی سایت:
سی ام اسهای بسیار زیادی تا کنون در دنیا طراحی و عرضه شدهاند که شمار آنها به بیش از ۴۰۰۰ عدد میرسد. دو پارامتر مهم در گروه بندی سیام اسها وجود دارد اولین پارامتر زبان پایه برنامهنویسی آنهاست که عموما بر پریایه ویندوز یا لینوکس هستند و پارامتر دوم نوع لایسنس آنهاست که ایجاد تفاوت میکند. حال با در نظر گرفتن تنوع سی ام اس ها و پارامترهای تقسیمبندی آنها انتخاب مناسب چیست؟
میزان توسعهیافتگی و پایداری یک سی ام اس را شاید به درستی بتوان با معیاری مانند میزان استفادهی آن، در بین کاربران اینترنت سنجید به گزارش وب سایت wappalyzer انتخاب شما کاملا مشخص است! ۷۷٫۹ درصد کاربران از سی ام اس وردپرس استفاده می کنند و این میزان استفاده به راحتی نشاندهنده قدرت و پشتوانه wordpress است. انتخابی قاطعانه برای پیادهسازی وب سایت بر بستر یک سی ام اس
اشتباهات رایج در مورد وردپرس:
- وردپرس یک سیستم رایگان است پس چرا باید برای طراحی سایت هزینه پرداخت کرد؟
این تصور که ”چون وردپرس رایگان است و نباید بابت طراحی سایت با آن هزینهای پرداخت” تصور غلطی است که عموما مخاطبان با آن مواجهاند. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است ولی همانگونه که بالا گفته شد و به مراتب اشاره گردیده وردپرس یک هستهی مدیریتی محتواست و این تعریف دقیق تر wordpress است طبیعتا شما برای دانلود و در اختیار داشتن هستهی وردپرس هزینهای پرداخت نمیکنید ولی برای موارد بسیار چون: استقرار وردپرس بر روی سرور، خرید افزودنیها و قابلیتهای اضافی برای وردپرس، طراحی اختصاصی برای وب سایت شما و یا خریداری قالبهای طراحی شده تجاری برای وبسایتتان، توسعهی کد در مواردی که لازم به اختصاصیسازیست، بهینهسازیهای متفاوت و هزینههای تکمیلی مانند پیادهسازی زیرٍساختهای سئو، UI و UX نیاز به پرداخت هزینه است. با این وجود هزینههای پرداختی برای توسعه و بهینهسازی یک سی ام اس به نسبت پیادهسازی یک وبسایت به صورت اختصاصی چندین برابر کمتر برآورد میگردد. - پیادهسازی یک وبسایت با وردپرس کار آسانی است و نیاز به تخصص ندارد.
یکی دیگر از تصورات اشتباه رایج پیرامون سی ام اس ها و به خصوص وردپرس، (چون نام آن بیشتر از بقیه سی ام اس ها شنیده شده است)، این است. تصور اشتباه اینست که وردپرس برای پیادهسازی یک سایت بدون داشتن دانش طراحی وب و برنامهنویسی ایجاد گردیده، ولی واقعیت آنست که wordpress یا سی ام اس های دیگر به عنوان یک هستهی ساختیافته برای توسعهی ثانویه توسط برنامه نویسان و طراحان وب ایجاد گردیده است. البته پذیرای این واقعیت هستیم که کاربران معمولی بدون داشتن دانشهای لازم در زمینهی وب، نیز میتوانند اقدام به برپایی سایتهای ابتدایی یا به عبارت صحیحتر یک ”بلاگ اختصاصی” نمایند.
- وردپرس امنیت ندارد!
امنیت نداشتن وردپرس یکی دیگر از ایراداتیست که به این CMS وارد میشود، ولی واقعیت چیست؟ همانگونه که میدانیم وردپرس، یک سیستم مدیریت محتوای متنباز است که تمامی مستندات آن به صورت کامل در اینترنت در دسترس است. این موضوع از طرفی سبب گردیده که هکرها با بررسی این سورسها اقدام به پیدا کردن حفرههای امنیتی در آن نموده و راههای نفوذی برای ورد به این سامانه پیدا کنند. اما این یک روی سکه است. روی دیگر سکه، اقبال عمومی متخصصان و توسعه دهندگان از این CMS بوده که سبب میگردد به سرعت در پی رفع مشکلات امنیتی wordpress برآیند و در خیلی از موارد نقصهای امنیتی Zero Day برطرف میگردند. مزیت دیگر متن باز بودن وردپرس ایناست که به توسعهدهندگان میتوانند بنا به درخواست و نیاز مشتریان خود آن را به شکل کاملا اختصاصی تغییر دهند و این امر در کنار استفاده از تجربیات و خروجی زحمات دیگر توسعهدهندگان در زمینه امنیت وب، سپر امنیتی محکمی را در وردپرس ایجاد میکند.
ایجاد محتوای مناسب
یکی از اصلیترین ضروریات در ایجاد یک وبسایت ایدهآل تولیدمحتوا برای آن است. ایجاد محتوای مناسب یعنی پرهیز از کپی و دقت و آنالیز مطالبی که میخواهیم منتشر کنیم، قبل از انتشار. زمانی کپی مطالب از وبسایتهای دیگر به سادگی میتوانست به افزایش بازدید سایت و اعتبار آن کمک کند. ولی با توجه به تغییر استانداردهای سئو از طرفی و نیاز مخاطبان جهت دستیابی به مطالب جدید، کپی مطالب نه تنها کمکی به وبسایت شما نمیکند که حتی در بسیاری از موارد باعث بی اعتبار شدن سایت شما نیز، میگردد.
محتوای وب سایت چیست؟
محتوای وب سایت میتواند متن، تصویر، ویدئو، و یا ابزارهای تعاملی دیگری باشد که با قرارگیری بر روی سایت، اطلاعات مفیدی در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد. جذابیت محتوای وب سایت باید بسیار بالا باشد که بتواند کشش مستمری در مخاطب ایجاد کند تا تمامی محتوای ارایه شده را به صورت کامل بررسی کند. ایجاد و لینکدهی مطالب مرتبط با هر موضوع در وب سایت ضروریست و بهتر است که خواندن صفحهای از مطالب وبسایت شما باعث شود که مخاطب بر روی لینکهای ارایهشدهی دیگر وب سایت کلیک کند و همچنان در سایت باقی بماند.
استفاده از ابزارهای همچون اینفوگرافیک تاثیر بهسزایی در انتقال سریع و صریح پیام به مخاطب دارد و از طرفی، سبب میگردد جذابیت محتوای ارایه شده چند برابر شود و مخاطبین تمایل بیشتری به ماندن در وب سایت شما داشته باشند.
جذب مخاطب برای وب سایت
مانند هر فروشگاه سنتی موجود در بازار، فروشگاه اینترنتی نیز، نیاز به جذب مخاطبین برای وب سایت خود دارد. تبلیغات دیجیتال نقش بسیار مهمی در جذب مخاطبین ایفا میکند. روشهای بسیار متفاوتی برای درج تبلیغات در دنیای دیجیتال وجود دارد که به صورت اختصار در اینجا معرفی میگردد و پیرامون هر یک به صورت مجزا و به صورت مفصل صحبت خواهیم کرد.
ابزارهای تبلیغات دیجیتال
- Google Adwords:
Google Adwords یک سرویس تبلیغات آنلاین، توسعه یافته توسط شرکت گوگل است که در آن تبلیغکنندگان برای نمایش نسخهای مختصر از تبلیغات برای کاربران وب، هزینه پرداخت میکنند. روش گوگل ادوردز تا حدودی بر اساس کوکیها و قسمتی نیز بر پایه کلید واژههای تعیین شده توسط تبلیغکنندگان است. این نتایج در بالای صفحه، سمت راست آنها یا گاه زیر نتایج تبلیغات متنی کوچکی نشان داده میشوند. این تبلیغات از طریق یکی از محصولات گوگل به نام گوگل ادوردز ایجاد شدهاند. قابلیتهای ادوردز برای نمایش تبلیغات فقط محدود به این تبلیغات متنی یا تبلیغات در صفحهٔ نتایج جستجوی وب نیست و بسیار متنوعتر و گستردهتر است. (منبع ویکیپدیا)
- اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی:
با اشتراک گذاری در شبکههای اجتماعی میتوانید تبلیغات وبسایت خود را که به صورت عمومی طراحی و آمادهسازی گردیده و یا ممکن است یک از صفحات سایت و یا معرفی یکی از محصولات شما باشد، را در معرض دید عموم قراردهید. شبکههای اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک، گوگل پلاس، پینترست، لینکدین، واتسآپ و … به شما در این اشتراکگذاری کمک میکنند.
با توجه به استقبال عمومی از شبکههای اجتماعی این کار سبب میگردد که مخاطبین شما ارجاعات بیشتری به سمت شما پیدا کنند در نتیجه میزان بازدید سایت شما افزایش یابد. در مورد اشتراک گذاری محتوای وبسایت یادآوری این نکته ضروریست که وجود محتوای خوب در وبسایت بسیار ضروریست در غیر اینصورت با مشکلاتی مانند افزایش نرخ پرش کاربران و کاهش میزان مشاهدهی سایت مواجه خواهید شد.
- استفاده از دایرکتوریها:
دایرکتوریها سرویسهایی در بستر وب هستند که فعالیت اصلی آنها معرفی وبسایتهای دیگر و یا صفحات، محصولات و خدمات آنهاست. دایرکتوریها به دلیل ماهیت اطلاعرسانی خود در زمینههای مختلف، اغلب به راحتی در موتورهای جستجو در صدر مینشینند و این امر باعث میگردد که مخاطب شما مسیر سریعتری جهت دستیابی به وبسایت و یا محصول شما داشته باشد.
- استفاده از تبلیغات سنتی:
تبلیغات سنتی گزینهای معقول در برخی موارد مشاهده میشود که جهت جذب مخاطبین به سمت یک فروشگاه اینترتی با توجه به پارامترهای مختلف قابل بررسی، لازم است ابتدا از طریق تبلیغات سنتی فرهنگسازی گردد و با استفاده از ابزارهایی همچون تراکت، کارت ویزیت، استیکر و … وب سایت، محصول و یا خدمات مورد ارایه در آن معرفی گردد.
- اطلاعرسانی پیامکی:
استفاده از اطلاعرسانی پیامکی، یکی از ابزارهای کم هزینه و پر کاربرد که میتواند باعث افزایش میزان بازدید سایت شما شود، ارسال پیامکهای معرفی وبسایت، سرویس و یا خدمات مورد نیاز است. به شدت توصیه میکنیم که لینک مربوط به وبسایت، محصول و یا محتوایی را که میخواهید از طریق پیامک اطلاعرسانی نمایید، در متن پیام خود درج کنید.
جمع آوری اطلاعات مخاطبین
در هر وب سایت هزینهی زیادی صرف پنج مورد ذکر شده در بالا میگردد. تا صرفا بتوانیم مخاطبینی برای وب سایت فروشگاهی خود ایجاد کنیم، حال چه اتفاقی میافتد؟ مخاطبین از سایت ما بازدید میکنند و خرید خود را انجام میدهند، البته همیشه اینگونه نیست که هر بازدیدی منجر به خرید شود.
یک فروشگاه حرفهای میبایست به صورت متوالی، ساز و کاری را جهت حفظ تعامل با مخاطبین خود پیشبینی کند. این امر سبب میگردد که ما دسترسی مستمر جهت ارتباط با مخاطبینی که از وب سایت ما بازدید داشتهاند، داشته باشیم. جمع آوری این اطلاعات بسیار ارزشمند و مفید فایده است.
توجه به این نکته بسیار ضروریست که مخاطبین وب سایت ما تنها خریداران نیستد و رقبا، همکاران، دانشجویان و … نیز با توجه به نوع محتوای وب سایت ما ممکن است مخاطبین ما قلمداد شوند. بههیمن خاطر استفاده از ابزارهای مختلف در جمعآوری اطلاعات توصیه میشود. در بازاریابی به این نوع اطلاعات جمعآوری شده ”سرنخ” یا ”Lead” گفته میشود.
ابزارهای جمع آوری اطلاعات مشتریان:
درخواست عضویت خبرنامه ایمیلی برای فروشگاه اینترنتی: ایجاد فرم ثبت عضویت در خبرنامهی ایمیلی یکی از راهکارهای جذب مخاطب است. در این روش از مخاطب درخواست میگردد که اطلاعات ایمیل و برخی مشخصات دیگر را در فرم درج نمایید تا از امکاناتی مانند اطلاع رسانی آخرین اخبار، مقالات، جشنوارهها و … غیره بهرهمند شود.
درخواست عضویت خبرنامه پیامکی برای فروشگاه اینترنتی: در این روش مخاطب با درج نام و شمارهی همراه خود در لیست مشترکین پیامکی سایت شما قرار میگیرد و میتواند اطلاعرسانیهای مربوطه را از طریق پیامک دریافت کند.
فرم درخواست همکاری در فروش(نمایندگی) برای فروشگاه اینترنتی: یکی از روشهای موفق در جذب اطلاعات استفاده از این فرم است، تکمیل کنندگان این فرم عموما شخصیت متفاوتی نسبت به خریداران نهایی دارند و به صورت مجزایی میتوان برای آنها سرمایهگذاری کرد.
فرم ثبت پیشنهاد و انتقاد برای فروشگاه اینترنتی: یکی از مواردی که منجر به ارزش آفرینی برای مخاطبین سایت میگردد و از طرفی از اطلاعات جمعآوری شده در آن میتوان به عنوان سرنخ استفاده کرد. فرم انتقاد و پیشنهاد میباشد.
ارایه کد تخفیف به بازدیدکننده برای فروشگاه اینترنتی: بازدید کننده فروشگاه میتواند در ازای درج ایمیل خود در سایت کد تخفیفی برای خریدهای بعد دریافت نماید.
ارایه محصولات دانلود رایگان برای فروشگاه اینترنتی: یکی دیگر از ترفندهای جذب مخاطبین ارایهی محصولاتی است که به صورت دیجیتال ارایه میشوند، مانند فایلهای کاتالوگ، راهنمای صوتی، ملودی و …، بازدیدکننده میبایست تنها ایمیل خود را وارد نماید تا لینک دانلود را دریافت نماید.
دنبال کردن مخاطبین برای تبدیل شدن به مشتری
تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل برای فروشگاه اینترنتی، بزرگترین هدفیست که هر فروشنده آن را دنبال میکند. برنامه ریزی و استفادهی مستمر از اطلاعات سرنخها که در بالا به آن اشاره شد و راهکارهایی برای جمع آوری آنها به اجمال بیان گردید، روش منطقی استمرار تعامل با مشتری است.
استمرار تعامل با مشتری نیاز به برنامهریزی تقویمی دقیقیست. ارسال خبرنامه به صورت دورهای و منظم، ارسال پیشنهاد تخفیف، بن تخفیف، ارسال کد تخفیف به بهانهی سالروز عضویت در سایت، سالگرد تولد، مناسبتهای آئینی و … از روشهای استمرار تعامل است.
از موارد دیگری که میتواند به افزایش بازدید سایت و تبدیل مشتری از بالقوه به بالفعل کمک کند، اطلاعرسانی راجع به محتوا و محصولات جدید قرار گرفته بر روی سایت میباشد. هرگز این نکته را از یاد نبرید: حفظ تعامل مستمر با مشتری منجر به تحریک و ماندن مشتری در وضعیت خرید و در نهایت منجر به خرید مشتری، میشود.
استمرار تعامل با مشتری
استمرار تعامل با مشتریان سبب ایجاد مشتری وفادار در سایت فروشگاه اینترنتی شما میگردد. نظرسنجی از مشتریان بابت محصول خریداری شده و یا خدمات ارایه شده، میزان رضایت، ارسال پیشنهادهای مکمل و … از جمله روشهای استمرار تعامل با مشتریان است.
پایش دوره ای وب سایت
وب سایت فروشگاهی، مانند هر سامانه یا وب سایت دیگری نیاز به پایش دورهای دارد. وب سایتها نیز مانند هر چیز دیگری در این دنیا نیاز به تکامل دارند و این امر اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل با توجه به نظرات کاربران، ابزارهای تحلیل، سایتهای رقبا و … میبایست به صورت دورهای وب سایت فروشگاهی خود را بررسی و در صورت نیاز به روزرسانیها و اقدامات لازم را انجام دهید. دقیقا مشابه کاری که یک فروشندهی کلاسیک با ویترین مغازهی خود میکند.