لینکدین و کاربرد آن در پیشرفت حوزههای کاری متفاوت:
لینکدین و کاربرد آن در پیشرفت حوزههای کاری متفاوت یکی از مباحث مورد توجه بسیاری از متخصصان برای موفقیت و پیشرفت آنان باشد. لینکدین ابزاری است قدرتمند که میتواند ابزار خوبی برای کسبوکار شما باشد. لینکدین هم به صورت وبسایت و هم به صورت یک شبکهاجتماعی کاربرد دارد. در واقع لینکدین را میتوان یک شبکهی اجتماعی برای حرفهایها دانست.
فرقی نمیکند که شما مدیر اجرایی یک شرکت، دانشجوی دانشگاه، هنرمند یا متخصص کامپیوتر باشید. اگر در کار خود حرفهای هستید از طریق لینکدین و کاربرد آن در پیشرفت حوزههای کاری متفاوت می توانید به دنبال ارتباط و آشنایی با حرفهایهای شغل خود و یا کار در زمینه فعالیت خود باشید.
چشمانداز لینکدین
وب سایت لینکدین در سال ۲۰۰۳ افتتاح شد. در حال حاضر در بین وب سایتهای محبوب بزرگسالان آمریکایی، رتبهی چهارم را دارد. این شبکهی اجتماعی اساسا حول محور کار و شغل میگردد و به گونه ای می توان گفت لینکدین و کاربرد آن در پیشرفت حوزههای کاری متفاوت بسیار حائز اهمیت است به این طریق که کاربران را قادر میسازد تا محتوای مورد نظر خود را با افراد فعال حوزههای مختلف، از جمله همکاران و کارفرمایان احتمالی، شرکای کسب و کار و کارمندان جدید به اشتراک بگذارند.
اگر صاحب کسب و کار هستید وب سایت لینکدین ابزار خوبی برای بازاریابی شما محسوب میشود. Linkedin در سپتامبر سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که بیش از ۴۶۷ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. از این تعداد بیش از ۱۰۶ میلیون نفرشان، کاربر فعال محسوب میشوند.
کاربرد لینکدین
اگر بخواهیم نمونهای در رابطه با لینکدین و کاربرد آن در پیشرفت حوزههای کاری متفاوت بیان کنیم، این است که معمولاً از لینکدین به عنوان رزومه آنلاین یاد میشود. کاربران میتوانند پس از ثبتنام در لینکدین، پروفایل کاربری خود را ایجاد کنند و با دیگران (کارفرمایان و کارمندان دیگر شرکتها) در ارتباط باشند. این ارتباط برخلاف دیگر شبکههای اجتماعی کاملاً کاری است و محتوایی که در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته میشود، باید با شغل یا صنعتی که در آن مشغول هستید، مرتبط باشد.
از طریق همین فعالیتها، کارفرمایان میتوانند نیروی کار مورد نیاز شرکت خود را پیدا کنند. همچنین، لینکدین به شرکتها اجازه میدهد که صفحهای اختصاصی برای تجارت خود راه اندازی کنند و این را می توان در رابطه با لینکدین و کاربرد آن در پیشرفت حوزههای کاری متفاوت قلمداد کرد.
به این ترتیب، شرکتها قادرند فعالیتهای کاری خود را در صفحۀ اختصاصیشان با دیگران به اشتراک گذارند تا کاربران بتوانند اخبار و فعالیت سازمانهای مورد علاقه خود را دنبال کنند.
لینکدین منبع و مرجع اصلی متخصصانی است که در کار خود جدی هستند. تا پایان آپریل سال ۲۰۱۶، لینکدین حدود ۴۳۳ میلیون عضو داشته است و در هر ثانیه دو عضو جدید به آن اضافه می شوند. به همین خاطر یکی از بهترین شبکه های ارتباطی برای جذب مشتری به شمار میآید.
لینکدین ( linkedin ) و تاثیر آن بر سئو
یکی از شبکههای اجتماعی که تاثیر زیادی بر سئو سایت دارد، لینکدین است. هر بک لینک از لینکدین نسبت به بقیه بک لینکها ارزش بیشتری دارد و همچنین اگر شما در سایت خود مقالات تخصصی قرار میدهید، بهترین شبکه برای به اشتراک گذاری مطالبتان، لینکدین است. زیرا در این شبکه همه به دنبال مطالب تخصصی هستند و هر مطلب غیر از موضوع اصلی قرار داده شود، نه تنها باعث تخریب صفحه کاری شما میشود، بلکه بقیه کاربران نیز با آن مطالب نیز برخورد جدی خواهند کرد.
البته متاسفانه به دلیل فیلتر بودن فیسبوک، هجوم کاربران غیر تخصصی و افرادی به دنبال فقط مطالب طنز و غیرمربوطه میباشند به لینکدین زیاد شده است. و شاهد افزایش پستهای غیرعلمی و غیر تخصصی هستیم.
لینکدین از چه بخشهایی تشکیل شده است؟
این اواخر، ظاهر لینکدین نسبت به قبل تغییر پیدا کرده است. مدیران سعی کردهاند که ظاهر آن را بیشتر شبیه فیس بوک کنند. البته هدف اصلی آن ها افزایش سرعت بوده است و همچنین باگهایی که وجود داشت را از بین ببرند. ولی در کل، در بخش های اصلی آن تغییر آنچنانی رخ نداده است و فقط در مکانهای آنها تغییراتی به وجود آمده است.
Home: قسمت خانه که در آن آخرین پستها و اخبارهایی که کاربران و گروهها قرار داده میشود را نشان میدهد. شما میتوانید به دو صورت قسمت Home را تنظیم کنید که نمایش داده شود: نمایش آخرین فعالیتهای هر کاربر که چه پست هایی را قرار داده است، با چه افرادی ارتباط دوستی برقرار داده است و چه عکسهایی نیز لایک کرده است. یا براساس بهترین پستها که کاربران زیادی آن را لایک کرده یا کامنت گذاشتهاند.
Profile: پروفایل که شامل اطلاعات شخصی شما مانند عکس، خلاصهای از خودتان، رزومهکاری، مدارکی که دریافت کردهاید. زبان هایی که بلد هستید که به صورت بخشبندی قرار گرفته است.
My network: در این بخش میتوانید افرادی را که از نظر تخصص شبیه شما میباشند را پیدا کنید. و به آن ها درخواست ارتباط دهید. همچنین میتوانید دوستان خود را مشاهده کنید و براساس حروف الفبا یا افرادی به تازگی به لیست شما اضافه شدهاند، فیلتر و مشاهده نمایید. همچنین درخواستهایی را که برای شما ارسال شده است در این بخش نشان داده میشود.
Jobs: در این بخش تمامی شغلها و فعالیتهایی را که براساس شغل شما، تجربیات شما و موقعیتتان پیشنهاد میشود وجود دارد. همچنین میتوانید درخواست کار شرکت خود را از قسمت post a job قرار بدهید.
Messaging: شامل تمام پیامهایی است که شما به دیگران ارسال کردهاید یا برای شما ارسال شده است.
Notifications: مانند دیگر شبکههای اجتماعی، لینکدین هم دارای این بخش میباشد. در نوتیفیکیشن آخرین اتفاقاتی که نسبت به صفحه شما افتاده است را متوجه شوید مثلا کسی شما را ایندورس کرده باشد، پست جدیدی قرار داده است، پست های شما را لایک کرده یا به اشتراک گذاشتهاند و غیره.
ایندورس (endorse) کردن به معنای تایید مهارت شما توسط دوستانتان میباشد. دوستان شما براساس تجربه و فعالیتهایی که در صفحه خود قرار دادهاید، مهارت شما را ایندورس میکنند. و در واقع به لینکدین بیان میکنند که شما یک شخص حرفه ای در کار خود هستید. هر چه میزان ایندورس کردن مهارت های شما بالاتر باشد، رتبه شما بین کاربرانتان بالاتر است و همچنین شانس پیدا کردن کار بین شرکتها برای شما افزایش پیدا می کند و این تاثیر لینکدین و کاربرد آن در پیشرفت حوزههای کاری متفاوت را نشان میدهد.
search: لینکدین قویترین جستجو را بین بقیه شبکه ها دارد و به شما اجازه میدهد بسته به ویژگی های خاص، نتایج مورد نظر خود را سریعا بدست آورید.
قسمت های دیگری که در لینکدین وجود دارد، شامل گروههایی است که در آن عضو شدهاید، صفحه بررسی و تحلیل صفحه شما، قسمت privacy and setting، قسمت help center که اگر مشکلی برای صفحه شما به وجود می آید را میتوانید از این قسمت با مسئولین و پشتیبان لینکدین برای رفع آن در ارتباط قرار بدهید و قسمت زبان که زبان صفحه خود را تعیین میکنید.