استفاده از اینترنت و گجت ها و همچنین گستردگی روزافزون آنها و رشد مجموعهها که به کارگیری تکنولوژی را در اداره آنها ناگزیر کردهاست، بستر مناسبی را جهت استفاده از سی آر ام در هر مجموعهای پدید آوردهاست.
از طریق سی آر ام(CRM)، شما میتوانید ابزارهای مناسبی جهت مدیریت توسعه بازار در اختیار داشته باشید، شناسایی مخاطبین جدید، ایجاد ارتباط با آنها، مستندنگاری ارتباطات، دنبال کردن اهداف بازار، تبدیل سرنخهای بازاریابی به مشتری، مدیریت فرآیند اجرای پروژه و یا ارایه خدمات به مشتریان، مدیریت فاکتورها و پرداختهای مشتریان، حفظ تعامل مستمر با مشتریان، دسترسی به گزارشهای لحظهای پیرامون هر یک از موارد فوق را میتوان شالودهی یک سی آر ام عنوان کرد. ابزارهای جانبی بسیاری را در کنار یک سی آر ام، جهت تکمیل امکانات سامانه و مدیریت بهتر کسب و کار در اختیار خواهید داشت.