ارتباط با ما:

LinkedIn
Instagram

آمار بازدیدکنندگان

  • 3
  • 43
  • 265,235
  • دی ۲۷, ۱۳۹۹

نکته ۵ از نکات کلیدی امنیت در وب‌گردی

پاک کردن حافظه کش مرورگرپاک کردن حافظه کش مرورگر

پاک کردن تاریخچه مرورگر، Cache  و کوکی ها: کش (History) مروگر خود را بطور منظم کاملا پاک کنید. چون اسکریپت‌ها و برنامه‌های بسیار زیادی هنوز وجو دارد که قادرند کش شما را بخوانند و اطلاعات شما را دزدی کنند.
هر بار که از مرورگر خود استفاده می‌کنید، بسته به اینکه از چه سایت‌هایی بازدید کرده باشید، تاریخچه مرورگر و اطلاعاتی از سایت مورد نظر در کامپیوتر شما ذخیره می‌شود. بهتر است جهت افزایش امنیت، این اطلاعات پس از مدتی کوتاه پاک شوند. می توانید مرورگر خود را طوری تنظیم کنید که این فایل‌ها و اطلاعات پس از هر بار بستن مرورگر، به صورت خودکار از کامپیوتر شما پاک شوند.

حافظه کش دقیقا چیست؟

حافظه کش مجموعه‌ای از صفحات وب است که شامل متون، تصاویر و سایر اطلاعاتی است که در هر صفحه وجود دارد، که این صفحات وب در هارد دیسک یا حافظه گوشی شما ذخیره شده‌اند. نگه داشتن صفحات وب به صورت کش باعث می‌شود که در دفعات بعدی که آن وبسایت را باز می‌کنید، سرعت شما بسیار بیشتر از دفعه اول باشد، زیرا دیگر شما نیازی به دریافت تمام اطلاعات مربوط به آن صفحه ندارید.ولی با این تعریف به نظر می‌رسد که حافظه کش خیلی چیز خوبی است. پس یک سوال دیگر به وجود می‌آید.

چرا باید حافظه کش را حذف کنیم؟

در حذف حافظه کش چیزی به نام «باید» وجود ندارد یا حداقل حذف کردن آن برای تعمیر رایانه‌ها یا تلفن‌های همراه همیشه لازم نیست. ولی حذف کردن حافظه کش می‌تواند علاوه بر نکته‌ای که در بالا به آن اشاره شد مزایای دیگری هم داشته باشد:

  • حذف‌کردن حافظه کش باعث می‌شود که مرورگر مجبور شود جدیدترین اطلاعات را از یک وبسایت دریافت کند. البته این کار باید خودکار انجام شود، ولی گاهی اوقات این اتفاق نمی‌افتد که ما با حذف حافظه کش این مشکل را رفع می‌کنیم.
  • اگر در برخی از سایت‌ها خطاهایی نظیر ۴۰۴ یا ۵۰۲ دریافت می‌کنید، ممکن است دلیلش خرابی حافظه کش مرورگر باشد، که در اینصورت می‌توانید با حذف حافظه کش مشکل را برطرف کنید.
  • یکی دیگر از دلایل حذف حافظه کش می‌تواند بازکردن فضای خالی در حافظه باشد. به مرور زمان، حافظه کش بزرگ و بزرگتر می‌شود که با حذف آن می‌توان فضای اشغالی را آزاد کرد.

Private Browsing Mode

در صورتی که بخواهید سایتی را مرور کنید که پس از آن هیچ ردپایی از شما در مرورگر و کامپیوتر باقی نماند، استفاده از Private Browsing Mode توصیه می‌شود. برخی مرورگرها همانند فایرفاکس و کروم از قابلیت Private Browsing پشتیبانی می کنند. نام این حالت در مرورگر کروم Incognito است. می‌توانید برای حفظ حریم خصوصی از این حالت برای مرور سایت ها استفاده کنید. در حالت Private Browsing صفحات بازدید شده، اطلاعات ورودی در فرم‌ها و فیلدهای جستجو، رمزهای عبور، کوکی ها و کش صفحات ذخیره نمی شود. پس هیچ ردپایی از شما در کامپیوتر باقی نمی ماند. برای استفاده از این حالت در فایرفاکس می توانید در منوی Tools بر روی Start Private Browsing  کلیک کنید. به هنگام مرور وب در این حالت، در Title Bar مرورگر عبارت Private Browsing ظاهر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

14 + هفت =

فهرست
WhatsApp
ارسال
مجموعه آی تی عصرمجازی آخرین اخبار و اطلاعات عصرمجازی را به صورت سریع دریافت نمایید
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها