ارتباط با ما:

LinkedIn
Instagram

آمار بازدیدکنندگان

  • 1
  • 27
  • 265,193
  • دی ۲۷, ۱۳۹۹

کارخانه تولید محتوا

کارخانه تولید محتوا

کارخانه تولید محتواکارخانه تولید محتوا عنوانیست که ارزش معنایی بسیاری در دنیای اینترنت پیدا کرده است. در زمانی نه چندان دور دستیابی به رتبه‌ی جستجوی بالا در تجارت الکترونیک یک راز محسوب می‌شد. این امر با افزایش جزئیات محصول، دسته‌بندی محصولات، استفاده از کلمات کلیدی و بطور کلی تولید محتوایی منحصر بفرد، امکان پذیر می‌شود. به عنوان مثال شما با تنها ۱۰ درصد ارتقاء محتوای خود می‌توانید کمتر از یک ماه بازخورد مناسبی از مراجعه کاربران به صفحات اینترنتی خود داشته باشید.

تولید محتوای منحصر بفرد علاوه بر ارتقاء SEO،‌ نقش مهمی در تصمیم‌گیری خرید مصرف‌کنندگان امروزی ایفا می‌کند. بر اساس گزارش ”کراکینگ“ در سال ۲۰۱۷، ۸۷ درصد از خریداران در تصمیم‌گیری در هنگام خرید محصول بسیار مطمئن بودند ولی ۵۰ درصد از آن‌ها،‌ مواردی را که خریداری کرده بودند، بازگرداندند. زیرا محصول خریداری شده با توضیحات ارائه شده‌ی محصول مطابقت نداشت.  آمارها نشان می‌دهد که تولید محتوا یکی از سرمایه گذاری‌های آنلاین است که امروزه در تجارت الکترونیک، بیشترین بازدهی را می‌تواند به همراه داشته باشد.

استراتژی تولید محتوا

”کلمه“ عنوانی است که می خواهیم در مورد آن بیشتر بدانیم. در تولید محتوا همه چیز در مورد کلمات و چگونگی استفاده از کلمات در عرضه‌ی محصول است. کلمات مهم‌ترین بخش یک بازار تبلیغاتی است. هر مدیری نیازمند یک استراتژی خاص برای تولید محتواست تا بتواند کلمات را به فرصت و در نهایت به گسترش بازار فروش خود تبدیل کند. باید توجه داشت که هیچ استراتژی محتوایی بدون اینکه شما به جوانب محصولتان آشنایی کامل داشته باشید،‌ بوجود نخواهد آمد.

قبل از شروع یک تولید محتوا، صرف نظر از محیط یا پلت فرم، مهم است بدانید که چه چیزی را می خواهید به دست آورید. ربکا لیبتوجه داشته باشید که تولید محتوا، باید منحصر بفرد باشد،‌ تا شما را به اهدافتان نزدیک کند. تمامی واژه‌هایی که استفاده می‌کنید مهم تلقی می‌شوند، زیرا این کلمات است که اولین ارتباط را با مصرف کنندگان برقرار می‌کنند و تمام تجربه‌ی مخاطبان، از محصولات شما براساس همین محتوای تولید شده است. این محتواست که تصور خریداران از محصولات شما را می‌سازد، و این علت اصلی تاکید بر تولید محتواست.

اولین تجربۀ کاربران شما از محصولاتتان،‌ محتوای تولید شده است.

لذا می‌خواهیم تا در مطلب ”تولید محتوا“ به بررسی عمیق جوانب آن بپردازیم:

در اینجا گام‌به‌گام همراه می شویم تا بدانیم که تولید محتوا چیست؟ چرا مهم است؟ چگونه نتیجه می‌بخشد؟‌ و مهمتر از همه ”تأثیر آن بر تیم شما” چیست؟

استراتژیست تولید محتوا

اولین قدم آن است که بدانیم که یک استراتژیست محتوا کیست. استراتژیست محتوا،‌ در واقع کارشناس محصول است که از محتوا به عنوان یک روش برای تقویت مشتریان و افزایش پذیرش محصول استفاده می‌کند. یک استراتژیست باید مجموعه مهارت‌های عمیق و متنوعی از محصول داشته باشد. مهارت‌های تولید محتوا، منجر می‌شود که فعالیت بازاریابی منتج به فروش بیشتر گردد. استراتژیست‌ها کار خود را با توجه به اینکه مشتری چه زمانی و چگونه می تواند از محصولات، بهترین بهره را ببرد شروع می‌کنند و پس از آن زیرساخت‌های تیم خود را بهینه می‌کنند تا از استراتژی محتوا،‌ اجرا،‌ اندازه‌گیری و بهینه‌ بودن آن در ادامه‌ی مسیر اطمینان حاصل کنند.

محتوا بخش جدایی ناپذیر محصولات دیجیتالی است. محتوا به شما کمک می‌کند تا بتوانید وب سایت ها و برنامه‌های کاربردی خود را بصورت هرچه سریع‌تر و مفیدتر به سمت کابران سوق دهید. با این حال محتوایی که هدف خاصی را دنبال نکند دچار سردرگمی مخاطبان می‌شود و در نتیجه شما را به هدف نهاییتان نمی‌رساند. بنابراین همیشه باید پشت هر تولید محتوا یک استراتژی قوی وجود داشته باشد.

مانند تمامی مشاغل، تخصص در استراتژی محتوا، مستلزم یادگیری است. آنها باید یاد بگیرند که با مشتریان تعامل برقرار کنند و در صورت لزوم برای رفع نیازهای رو به رشد مصرف کنندگان، خود را آماده کنند. یک تولید محتوا باید بهینه‌سازی شود تا پذیرش محصول را بالا ببرد در غیر این صورت پیشرفتی هم اگر باشد مطمئنا موقتی خواهد‌بود. آن‌ها باید دائما بر رفتارهای کاربران خود و مسیری که برای افزایش فروش در نظر گرفته‌اند، نظارت داشته باشند.

اهمیت تولید محتوا

بیایید بفهمیم که یک محتوای منحصر بفرد در توسعۀ محصول و تجربه‌ی کاربران چه نقشی ایفا می کند؟ در نظر داشته باشید که در هنگام تولید محتوا باید هر بخش از متنی که می‌نویسید به یکی از قسمت‌های محصول اشاره داشته باشد و یکی از اهداف توسعه‌ی تجارت شما را پیش برد.

اولین کاری که بهترین استراتژیست محتوا، انجام می‌دهد این است که اهداف خود را مشخص کند. و این عمل اعتماد به نفس و انگیزه‌ی وی را بالا می‌برد. او بر اساس همین اهداف می‌تواند تولید محتوا کند و با تغییرات احتمالی در روند پیشرفت، محتوای خود را بروز کند. ”کریستینا هالورسن“ در کتاب ”استراتژی محتوا برای وب“ می گوید:‌ استراتژی محتوا از اطلاع در مورد آنچه که باید درباره‌ی آن نوشت شروع می شود و با اینکه چگونه می شود آن را نوشت ادامه پیدا می‌کند. او این بیان خود را با این فلسفه اعلام می‌دارد که: ” محتوای واقعی برای مردم واقعی تولید می‌شود

نمونه هایی از محتوای محصول

محتوای محصول،‌ تمامی آن چیزی است که کاربران، چه در زمانی که مطالب شما را می‌خوانند، چه در موقع ارتباط با شما و یا حتی در هنگام تجربه کردن محصول شما با آن سر و کار دارند. در هنگام تولید محتوا باید از همه چیز حتی از متون راهنمای کاربر استفاده نمود.

بیشتر محصولات قرن ۲۱ دارای دفترچه راهنما، پیام‌های سیستمی و یا اعلانات می‌باشند که به کاربران عرضه می‌شوند. اکثر سازمان‌ها و مؤسسات دارای صفحات اینترنتی هستند که در آن محصولات‌شان را معرفی می‌کنند و در کنار آن ارتباط تنگاتنگی با مشتریان خود برقرار می‌کنند. این‌ها و بسیاری دیگر از این دست مطالب، نمونه‌هایی از تولید محتواست. کاربران شما هنگامی که محصول شما را نشناسند، از شما خرید موفقی انجام نخواهند داد.

فهرست
WhatsApp
ارسال
مجموعه آی تی عصرمجازی آخرین اخبار و اطلاعات عصرمجازی را به صورت سریع دریافت نمایید
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها